• Skehamn2012

Är det okej att ta med sig sin hund in i affärer/köpcentrum?

Jag har sett det några ggr att en del tar med sig sina småhundar in på affären. Jag kan väl tycka att det inte gör något så länge man har dom i en väska men förra veckan när jag köpte lunch på affären innan jag skulle gå till bussen så kom en man in på ett av stadens köpcentrum (det jag befann mig på). Han hade med sig sin dobermann. Dock var det så att det var snöstorm ute och mannen ville nog in och värma sig.

Borde vi kanske tillåta hundar i köpcentrum och affärer (ej mataffärer) så länge ägaren har koll på dom?
    Jag vet inte vad jag tycker. Mig stör det iallafall inte.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att ta med sig sin hund in i affärer/köpcentrum?
  • GrodanHopp

Asså vf ta med hunden in i köpcentrumet för?? Det är också ett stängt utrymme o kan ge allegiker problem!!!

• Mamma och Fru

nopes, enda gången hunden kan få följa med in, är i en djuraffär! Tycker inte hundar (el andra djur) har ngt att göra i affärer!

Ja förrutom tex en ledarhund!

• Kinya

Nä, inga hundar inne på köpcentrum utom de som jobbar, t.ex. ledarhundar och polishundar.

• mirre67

Nej, jag tycker verkligen inte att hundar har något i vare sig köpcentrum eller affärer att göra, tänk på alla som är allergiska! Jag kan även bli helt galen när jag ser folk kliva in affärer med ridkläder på sig, tänker ni inte ett skit på allergiker??

• Gyllan

Nej, varken jag eller andra hundägare ska ta med hunden på sådana ställen. Jag vet inte heller hur pass rpad hunden är av det hela heller. Men självklart inte, det är en fråga om respekt för andra och även av hygieniska skäl. Jag skulle inte vilja handla mat i en affär där hundar gått omkring eller en tröja full med hunddreggel :S

Däremot ska undantag självklart göras för ledarhundar.

• snorkan

Kan tycka att det är onödigt att kliva in på en affär med häst/gris/ko what ever kläder på sig åxå......lukten stör mig inte, men om man tänker på dom som är allergisk, så är det ju onödigt.

Men hund på buss tycker jag är ok, där sitter ju ändå hunden längst bak och de som är allergiska hänvisas ju längst fram.

Sen om man ändå inte kan sitta i samma buss, allergikern längst fram å hunden längst bak, så kanske man ska överväga att ta sig fram på nåt annat sätt, för är man så hysteriskt överallergisk så måste man ju ha reagerat på andra passagerare med husdjur hemma.

• Pomea

Borde vara upp till köpcentret. Då väljer man ett köpcenter om man är allergisk och ett annat om man har hund.

• snorkan
    Pomea skrev 2010-11-15 13:50:38 följande:
    Borde vara upp till köpcentret. Då väljer man ett köpcenter om man är allergisk och ett annat om man har hund.
    Kan ju vara ganska svårt om man exempelvis bor på landet och det bara finns en affär att välja på
Svar på tråden Är det okej att ta med sig sin hund in i affärer/köpcentrum?