• san sou

Hundägare, var sover din älskling? På natten, när du själv sover alltså.

Min hund sover i sängen eller i hundbädd på golvet i sovrummet. Vart sover din? Är intresserad pga en diskution
    med en svärmor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 00:53
    En svärmor? Min svärmor ska det stå.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hundägare, var sover din älskling? På natten, när du själv sover alltså.
  • yodi

han får gå fritt och sova var han vill i lägenheten.

i bland sover han på golvet i sovrumet, i bland i våran säng och rätt ofta så sover han i sängen hos sin ena lill matte

• Bea08

Vad äckligt att ha en hund i sin egna säng. Min vovve har en egen bädd i vardagsrummet. 

• FraYo

Men sedan finns det folk som påstår att det INTE går att sova med djur OCH bebis i sängen. Vad säger ni om de? Vi får nämligen bebis om några veckor o våra 2 odågor sover hos oss i sängen

• FraYo
    Mariohn skrev 2010-11-16 09:05:22 följande:
    Det roar mig kungligt att två av debattdeltagarna här nyligen syntes i en diskussionstråd om rakade underliv och använde motiveringen "Det är ÄCKLIGT att inte raka underlivet som tjej. Då är det ju hår där och urin och annat fastnar så att det stinker. Hjälper inte att torka för det sitter ju på håret" i sina försök att äcklifiera folk som inte rakade underlivet.  Samma damer har hundarna i sängen. Detta föranleder mig att tro att somliga tvättar sina hundar oftare än sitt eget underliv. Och det får mig att dra på smilbanden
    HAHAHAHA
  • Simsonen

I sängen så klart, först ligger hon rygg mot rygg intill mig och när jag somnat så flyttar hon ner lite och hamnar i fotändan för att kunna sträcka på sig ordentligt. Skulle aldrig kunna somna utan min Bell tätt bredvid mig.

• lotten77

Vår lilla hund sover antingen i vår säng eller under vår säng eller bredvid vår säng eller i vår dotters säng eller i ena soffan eller i fåtöljen eller i den andra soffan, med andra ord precis där han känner för det. Enda ställer han absolut inte sover på är i sin egen korg.

Observera att innan vi skaffade hund kunde jag ABSOLUT inte fatta hur man kunde ha hunden i sängen, den åsikten for all världens väg när jag hade en liten hundvalp som stod och tittade på mig när jag la mig i sängen med små sorgsna ögon som sa; Ta upp mig och kela lite!

• IsDimma

Hade jag haft en hund så hade den mer än gärna fått dela säng med mig. Det gjorde jag med mina föräldrars senaste hund under mina tonår. Mysigt med hunden i sängen ju. Även om det innebär att man får byta sängkläder oftare.

• Lajkie

Frayo: jag skulle inte ha två hundar och en nyfödd i sängen, nej nej låter alldeles för riskabelt, för det första olycksrisken, för det andra så är det väl visserligen bra att utsätta barn för allergener men känns lite väl att boosta med hundkvalster i sängen direkt från bb

• LillTussa
    FraYo skrev 2010-11-17 16:46:20 följande:
    Men sedan finns det folk som påstår att det INTE går att sova med djur OCH bebis i sängen. Vad säger ni om de? Vi får nämligen bebis om några veckor o våra 2 odågor sover hos oss i sängen
    Vi tänkte mer att hålla bäbis "högre i rang", missförstå mig rätt nu. Då får bäbis sova i sängen och hunden i sin bädd.

MÅnga som har problem med lydnaden på sin hund vinner halva striden genom att slänga ut dem ur sängen och soffan. Det ska inte vara självklart. Lika att bestämma när leken börjar/slutar, när man ska gosa eller inte.

Här får vi se många demostrationer då vi har en mycket äldre tik och yngre hundar. De yngre kan puffa och försöka få igång gammeltant men det är inte förrän hon bjuder upp som de får leka. De får heller inte sova på hennes plats hur som helst, utan när hon tillåter det. Utan bråk eller så, utan de anpassar sig efter hennes pipa.  
  • Uncia

dem sover på nedervåningen, mopsarna i sina bäddar och våra chowar på golvet eller sina fällar.

• Fröken Susidus

Min gamla tik sov alltid i min säng, nu sover vi med stängd dörr och de yngre grabbarna sover var de vill i lägenheten. Ofta i soffan men så finns biabädd också.
    Anledningen till den stängda dörren är att katterna blir jättejobbiga att ha i sovrummet.

• Malte10

Han sover i sängen och det är inte kul, vet inte vad jag ska göra för att få han att sluta. Sparkar ner honom några ggr varje natt tills jag är för trött och inte orkar då får han ligga kvar.
    Han är en 35 kilo tung amstaff som snarkar. Har ingen dörr till sovrummet...

• Jezamine
    Bea08 skrev 2010-11-17 12:00:16 följande:
    Vad äckligt att ha en hund i sin egna säng. Min vovve har en egen bädd i vardagsrummet. 
    jaha då är man äcklig..men det gör mig inget.Våran pärla sover hos oss i dubbelsängen.
    apropå äcklig....du går kanske inte på offentliga toaletter el sover på hotell?
    Jag är INTE avstängd
  • LillTussa
    Malte10 skrev 2010-11-19 12:13:32 följande:
    Han sover i sängen och det är inte kul, vet inte vad jag ska göra för att få han att sluta. Sparkar ner honom några ggr varje natt tills jag är för trött och inte orkar då får han ligga kvar.
    Han är en 35 kilo tung amstaff som snarkar. Har ingen dörr till sovrummet...
    Var konsekvent! Till slut kommer han ge sig, och säg gärna "nej" när du ser en ansats till att hoppa upp i sängen.
  • no pasaran

Alla mina hundar har fått sova i sängen.
    Så vår nuvarande hund sover så klart i sängen, som den familjemedlem hon är.
    Trångt å jävligt är det, för inte ligger hon still och inte är hon liten heller.
    Så varje natt är det slagsmål om kuddar och täcken, men det får man ta =)

• Cartier

Vart som utom i sovrummet, där är djurfritt. Oftast planterar hon sig i sin bädd i vardagsrummet

• tjej87

Av mina föräldrars hundar så sover borderterriern i sängen och bordercollie-blandningen var i huset han vill vilket brukar vara kökssoffan, i hallen eller under sängen.

Svar på tråden Hundägare, var sover din älskling? På natten, när du själv sover alltså.