• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tvättar du rumpan efter toalettbesök?
  • Ramborg

Jag har aldrig begripit hur man gör rent praktiskt med en bide. Tar man av sej byxor och trosor helt, för det första? Och sitter man på biden eller står hukad? Ansiktet mot kranen eller? Som ni hör använder jag inte bide och inte heller mina föräldrar när jag växte upp!

• Afrodisiac
    Ramborg skrev 2010-11-26 17:42:39 följande:
    Jag har aldrig begripit hur man gör rent praktiskt med en bide. Tar man av sej byxor och trosor helt, för det första? Och sitter man på biden eller står hukad? Ansiktet mot kranen eller? Som ni hör använder jag inte bide och inte heller mina föräldrar när jag växte upp!
    Nej, det är inte svårare att sätta sig på en bidé än det är att sätta sig på toalettstolen. Det behövs ingen särskild procedur för det m.a.o.
  • Skogsflickan

Klart jag gör! Allt annat är äckligt! Först tar jag papper, sen tar jag svinto, sen scotch brite svamp med den gröna sidan först sedan den mjuka och sen avslutar jag med vatten och tvål...Innan jag somnar duttar jag på Listerine så att det håller sig riktigt rent!

• The Ultimate Grizzy
    Skogsflickan skrev 2010-11-26 22:17:42 följande:
    Klart jag gör! Allt annat är äckligt! Först tar jag papper, sen tar jag svinto, sen scotch brite svamp med den gröna sidan först sedan den mjuka och sen avslutar jag med vatten och tvål...Innan jag somnar duttar jag på Listerine så att det håller sig riktigt rent!
    Menar du att du inte spritar dig? Örk!
  • Skogsflickan
    The Ultimate Grizzy skrev 2010-11-26 22:35:34 följande:
    Menar du att du inte spritar dig? Örk!
    Mäh! Jag använder Listerine och det garanterar ju att det ska vara bakteriefritt i 12 timmar(eller om det var 24 timmar), vilken handsprit klarar det?
  • The Ultimate Grizzy
    Skogsflickan skrev 2010-11-26 23:42:13 följande:
    Mäh! Jag använder Listerine och det garanterar ju att det ska vara bakteriefritt i 12 timmar(eller om det var 24 timmar), vilken handsprit klarar det?
    Jag tvivlar faktiskt på att Listerine är testat på äggmökar!
  • Putte11
    sextiotalist skrev 2010-11-26 17:30:59 följande:
    Nej, *nästa empiriska studie* , efter den här debatten så lär jag vara väl kunnig om mitt underliv
    Precis - lärorikt!   Du får rapportera vidare - bra för oss teoretiker!
  • Dr Mupp

Ibland om jag typ har sprutlakerar toan så brukar jag skölja av både röv och toalett med duschen.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • MrM

Det här med att spola rumpan, är det en kulturell sak? Är det något specifikt för gotlänningar/SOFO-bor/göteborgare eller någon annan etnicitet eller kan det drabba vem som helst?

Mvh

• Texasthecat

Torkning med papper brukar räcka... Det måste vara riktigt illa om jag ska börja tvätta efter toabesöket...

Go suck on a lemon or something...
  • pluppfamiljen

ja men självklart så har man väll en rump dusch på handfatet (Som når till toan) Så man kan tvätta sig ordentligt med tvål och vatten... Trodde jag i alla fall men ni bara torkar er i alla fall de flesta. Förvånad Jag är Chockad

5 barns mamma
  • fredrik82

rump  dusch e det bästa som finns sköljer rent behöver inte tvätta händerna o slösa onödiga pengar på papper miljövänligt också renare så blir det inte vem använder tvål när man har rump dusch gör ni det också när man använder toa papper blir bara klet o torka av med papper inge mer ränner i kalsingarna har ni aldrig varit i asien ir arab världen finns bara rump duschar växer inte så mycket träd i öknen sparar tvål också du nuddar inte bajset när du dushar

• snorkan
    fredrik82 skrev 2014-01-23 01:00:58 följande:
    rump  dusch e det bästa som finns sköljer rent behöver inte tvätta händerna o slösa onödiga pengar på papper miljövänligt också renare så blir det inte vem använder tvål när man har rump dusch gör ni det också när man använder toa papper blir bara klet o torka av med papper inge mer ränner i kalsingarna har ni aldrig varit i asien ir arab världen finns bara rump duschar växer inte så mycket träd i öknen sparar tvål också du nuddar inte bajset när du dushar
    menar du att det blir rent av att bara spola med rumpduschen?
  • puss

Ingen som ska börja lägga in före- och efterbilder också?

• snorkan
    puss skrev 2014-01-23 10:22:12 följande:
    Ingen som ska börja lägga in före- och efterbilder också?
    jo jag! håller på att ta dom nu, före UNDER och efter! ;)
Svar på tråden Tvättar du rumpan efter toalettbesök?