• nattsudd

Vad sägs om Findus?

Findus, kan man heta det? Eller tänker man bara på snabbmat eller katten i pettson och findus? Vi gillar namnet men vill inte att vårt barn ska få taskiga kommentarer över sitt namn.
    Så vad tycker ni? Blir vi totalsågade?

• Svar på tråden Vad sägs om Findus?
  • EmmaRoSa

Tycker Findus är jätte sött klart ni kan ge det namnet till er son..bry er inte om vad andra tycker det är ni som ska vara nöjda..

• Trojanen

Det finns så mycket konstiga namn som inte är namn egentligen, så varför skulle Findus vara fel? Det jag tycker mest illa om är när man försöker spejsa till stavningen så att det knappt blir läsbart eller när man bara har ett namn och får två barn och de får i princip samma namn som på en bekants dagis, Albin och Albina.

*Mathilda 2010-06-20*
  • emmsan123

Jag skulle inte kunna döpa mitt barn till det, jag tycker knappt det är ett bra namn på en katt faktiskt. Och jag antar att TS vill ha en ärlig åsikt. Jag tänker först och främst på färdigmat...

Mina fina barn, Oskar mars -06 och Victor juni -09
  • Good Girl

Findus är kul och gulligt på en busig kille, men tänk på han går och blir bolagsdirektör? ;D

• L E A
    Good Girl skrev 2010-11-29 21:27:42 följande:
    Findus är kul och gulligt på en busig kille, men tänk på han går och blir bolagsdirektör? ;D
    hahahahahahahah

Ja, herr direktör Findus Pettersson

förlåt ts"
  • Annaa1988

Det är faktiskt ett jättefint namn som man TYVÄRR förknippar med mat och så.. Men jag skulle ändå döpa mitt barn till det om jag gillade det!
    Det finns ju barn med värre namn..

• Lilla Lycka

Nej det är alltför förknippat med katten och ärtorna. Som att kalla barnet för Arla, Bambi eller Fjällbrynt. Sånt kanske man kan kalla ett husdjur men inte sitt barn.

• Koppkaka

Skulle inte gjort det, eftersom Findus är förknippat med Pettson och färdigmat. Dessutom har jag själv en katt som heter det, så det skulle bli så fel :P

• Caathrine
    piiiinkcat skrev 2010-11-29 18:12:06 följande:
    Det är inget jag liksom går runt å irriterar mig på dagligen.. men visst är det tråkigt när folk liksom har noll fantasi och döper sina ungar till samma sak. Då pratar vi om den närmaste vänskapskretsen då som kanske består av 100 personer.. och så heter deras ungar samma sak. Här i vårat område så har de bestämt att två ungar inte får ha samma namn på en avdelning för det blir för rörigt för personalen.. och det är jag rätt glad över. I och för sig finns det två Linus, men de är på olika delar av förskolan så de är väldigt sällan tillsammans och har olika fröknar.
    Jag måste bara skratta åt detta. Har bestämt att dem inte får heta samma för att det blir för rörigt? Vad är det för människor som jobbar där egentligen. Jag hade 4 Malin i min klass när jag växte upp och det var inte alls rörigt och då var jag ändå bara barn.
    Liam 100813
Svar på tråden Vad sägs om Findus?