• nattsudd

Vad sägs om Findus?

Findus, kan man heta det? Eller tänker man bara på snabbmat eller katten i pettson och findus? Vi gillar namnet men vill inte att vårt barn ska få taskiga kommentarer över sitt namn.
    Så vad tycker ni? Blir vi totalsågade?

• Svar på tråden Vad sägs om Findus?
  • Alux
    nattsudd skrev 2010-11-29 09:38:29 följande:
    Å andra sidan är ju Felix ett inte helt ovanligt namn och även det är ett varumärke...  men nä det känns som man får spåna vidare på namn...  Svårt med killnamn tycker jag
    Tack för era ärliga svar i alla fall :)
    Det är jättesvårt med killnamn.. Jag har samma "problem" kommer inte på något som jag bara älskar :o
  • phillie12

Jag tycker Findus var jättefint! Tror att så fort en person fått namnet kommer det ju vara ett namn på en person och inte ett företag/katt. 

• piiiinkcat

Varför inte, det är ju jätetfint. Vi planerade att döpa vår första dotter till Sibylla.. därför att jag åt på Sibylla nästan varje dag när jag var gravid. Tyvärr slutade det i ett X. Men ändå.. varför inte.

Det finns mycket värre namn....

och Findus är ju ett namn.

Molly 061216 ✲ Leonard 090519 ✲ ...å en liten ängel född 050817 (Arwen)
  • Linda1976

Grejen med Sibylla är väl ändå att det är mycket äldre än korvkiosken.... Och ett vedertaget namn långt utanför Sverige. Det är INTE Findus.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • snusmumrikens fru

Skit-fult . Sorry...

• snillis

Hell no!
    Det är ett kattnamn!

• Flickanx2

Men det är ju jättefint! Om jag fick ett barn till så skulle jag lätt kunna döpa honom till det. Jag har en som heter Philip o en som heter Felix...inte är det någon som tänker på att det är varunamn när man tilltalar dem inte. Tja, den senare har väl fått höra ett o annat om Felix tomatketschup, men det bjuder han bara på (hihi, blev ju lite ordvits där också...bjuder på tomatketschup;)

Men som svar på frågan: jätteklart han kan heta Findus!

128
  • LinnéaLi

Jag tänker inte alls på mat men däremot på pettson & findus.. sedan så tycker jag inte att det r ett speciellt fint namn, oavsett om det inte hade varit en katt eller företag!

Men gillar  ni det så kommer det ju bli kanon! :)

• alvaereva

Jag vet faktiskt en unge som heter Findus!

• WmammaW

Alltså kan och kan, det är väl en smakfråga. Kan man heta Felix, Alfons och Sibylla så kan man väl hete Findus. Sen att halva befolkningen tänker på katten findus eller snabbmat det är väl upp till dom. Jag personligen skulle inte välja ett sådant namn men å andra sidan så är det ju inte min unge.

Svar på tråden Vad sägs om Findus?