• Anonym (tuttlisa)

Bröstoperation hur långt efter amning?

Jag är gravid med mitt fjärde och sista barn mina tuttar hänger och är jätte stora har ca 80FF nu och jag är bara 157 lång. Min rygg värker något fruktansvärt pga dom stora brösten och jag vantrivs med mina stora hängtuttar..
    Jag undrar om det finns någon som vet hur snabbt efter avslutad aming som man får operera/förminska brösten?

• Svar på tråden Bröstoperation hur långt efter amning?
  • Anonym

Eftersom att du ska lyfta är det minst 6 månader!

• Anonym (tuttlisa)
    Anonym skrev 2010-11-29 11:15:17 följande:
    Eftersom att du ska lyfta är det minst 6 månader!
    Går det verkligen inte att få det tidigare?
  • Anonym
    Anonym (tuttlisa) skrev 2010-11-29 11:16:45 följande:
    Går det verkligen inte att få det tidigare?
    Nej, eftersom att brösten måste återhämta sig helt efter amningen. Det finns förhöjd risk för infektion annars. Alla kliniker vad jag vet har en gräns på 6 månader. Vid endast förstoring har vissa en gräns på 3-4 månader men ett lyft är ju en större op.
  • Rufsas

Alltså, jag fick stå på kö i över två år (och då fick jag ändå en "kort-varsel-tid). Det var innan barn ens fanns med i bilden. Så du får nog snällt vänta på din tur. Sedan skiljer det sig såklart i vilken region du bor i. Sedan handlar det om vilket BMI du har.

• Anonym
    Rufsas skrev 2010-11-29 11:29:30 följande:
    Alltså, jag fick stå på kö i över två år (och då fick jag ändå en "kort-varsel-tid). Det var innan barn ens fanns med i bilden. Så du får nog snällt vänta på din tur. Sedan skiljer det sig såklart i vilken region du bor i. Sedan handlar det om vilket BMI du har.
    Pratar du om man ska få det bekostat av lanstinget? Var väl inte det TS frågade om?
  • Rufsas
    Anonym skrev 2010-11-29 11:34:54 följande:
    Pratar du om man ska få det bekostat av lanstinget? Var väl inte det TS frågade om?
    Oj, förlåt. Jag antog bara det. Dumt av mig.
  • Anonym (tuttlisa)

Mitt BMI ligger på 22 men jag vill inte få den betald av landstinget..

Måste man göra lyft för att göra förminskning?

• Anonym
    Anonym (tuttlisa) skrev 2010-11-29 11:55:44 följande:
    Mitt BMI ligger på 22 men jag vill inte få den betald av landstinget..

Måste man göra lyft för att göra förminskning?
    Det är samma sak
  • Anonym (tuttlisa)
    Anonym skrev 2010-11-29 11:58:01 följande:
    Det är samma sak
    Jaha okej.. Hur komer det sig att man får vänta så länge ? :/
  • Anonym
    Anonym (tuttlisa) skrev 2010-11-29 11:59:39 följande:
    Jaha okej.. Hur komer det sig att man får vänta så länge ? :/
    Som jag skrev innan måste brösten återhämta sig efter amningen. DEt finns ökad risk för infektion annars.

Hade du inte ammat så hade du kunnat fixat brösten så fort det funnits en tid.
Svar på tråden Bröstoperation hur långt efter amning?