Överlevnadsbarn
Liljan75>> Har det alltid varit så med din sons panik med att vara fasthållen? för så kan man säga med min son sen han var i princip nyfödd.. eller åtminstone så länge jag bara kan minnas. Han har altid velat bli buren men så fort man håller fast honom blir han panikslagen om det bara så är i en lek för någon sekund eller om man vill lugna han för han är för stimmig.. Man märker att det är PANIK. Ibland får man ju ta ett hårdare tag när han slingrar sig förmycket när man bara måste skynda sig och då håller man ju han på plats för påklädning och blöjbyten.
Men han är också så att han ska hålla på med allt anat och när man väntar ut honom tar det sån tid.. sammtidigt vill man lära honom att det blir inte gjort om han inte själv sammarbetar. problemet är att det inte känns så viktigt för han att det blir gjort. Där kommer mutan in. så tar vi en glass sen när vi är i affären. Vi går bort om lekplatsen så du får gunga. När vi sen är på lekplatsen och ska hem.. nya lockelser. Det eller bära hem en vansinig unge som slåss o sparkas.. kul.. inte jätte! Däremot så ger jag inte med mig på glass när han gnäller om det eller annvänder riktigt dåligt uppförande för att få det, men att ignorera mamma när man ska hem är ju kanske inte bästa uppförandet heller. dock har han en egen vilja.. åhh önska att man bara var expert. ställs dagligen inför provningar som man bara önskar att man hade de rätta pedagogiska verktygen för att lösa, Min s har börjat slå mig och sin pappa men när han är glad, då vi leker så blir han va ska man säga lite för upprymd och ger oss en snyting inte jätehård än men det känns. och oavsett så är det ju absolut inte ok. Han vet detta och så fort man sger till honom så kommer han och kramas och pussas och jag har sagt att jag inte vill ha det för jag blir arg om han slåss men e det ngt jag inte kan så är det att avvisa kärleksförklaringar från honom för de är inte jättevanliga. Det e också jättesvårt. för egentlien så vet jag ju att han gör så mer för jag inte ska vara arg på honom. Åh jag säkert jätteblödg o mesig men också så fruktansvärt mån om min son och att han aldrig någonsin ska känna sig oälskad! Tycker det låter härligt att dn son nu ger tillbaka och lånar ut sina finprylar osv sånt värmer långt in i hjärtat!