• Anonym

Vätskedrivande??

Någon som har några bra tips på vad som är vätskedrivande?

Tabletter, frukt?? Om ni vet så SKRIV!
    Jag håller på att bli galen är full med vätska så de bara värker i kroppen,fingrarna ser ut som korvar och det bultar som bara den..så vet ni nått som är riktigt effektivt så är alla förslag välkommna.
    Nästan så jag funderar på att dricka massa alkohol för att bli av med all denna vätska,men finns det något som är lika effektivt så skippar jag gärna alkoholen Flört
    Till och med mina bröst är större och bhn sitter åt,på gränsen att den är för liten..jätte trött på det nu.

Hjälp ni som är lite mer insatta!?

• Svar på tråden Vätskedrivande??
  • Jezamine
    Anonym skrev 2010-12-03 13:23:34 följande:

Ingen som har hört talas om tablettera som finns receptfritt på Apoteket??
    Diuretika?

Det är inget namn på EN tablett .Utan benämning på det läkemdel somsom ökar urinutsöndringen från njurarna.De rec belagda medicinerna
    Jag är INTE avstängd
  • LaFontaine
    Anonym skrev 2010-12-03 13:18:18 följande:
    Vart kan man köpa sådana? Glad
    Jag köpte mina på en hälsokostaffär.
  • Anonym

Lisinopril/Hydroklortiazid va dom sa läste om.

• Jezamine
    Anonym skrev 2010-12-03 13:55:24 följande:
    Lisinopril/Hydroklortiazid va dom sa läste om.
    Vad menar du?
    Jag är INTE avstängd
  • Anonym
    Jezamine skrev 2010-12-03 14:45:20 följande:
    Vad menar du?
    Tabletterna på apoteket heter så.
  • Jezamine
    Anonym skrev 2010-12-03 17:18:32 följande:
    Tabletterna på apoteket heter så.
    De får du endast på recept
    Jag är INTE avstängd
  • vap

Att det är en biverkning på en tidigare medicinering.... varför är du som sagt var här och inte ringer den läkare som du haft kontakt med redan. H*n borde ju vara medveten om att detta kan ske och att det bara är ett samtal bort så att säga.
    Ring på en gång och sluta lek med dumheter som FL för "hjälp"

• teddy

Hej Ts,
    Jag förstår att du tycker det är jobbigt. Jag samlade också på mig massa massa vätska av medicin för ett tag sedan. 2dc i midjeomfång.O jag lovar att det var vätska var aldelles hård o inte åt jag nå mera godis eller mat. Så vatten var det. Jag åt lergigan. Nått som man tydligen inte ska kunna bli såhär på. Men jo jag vart det. Ingen läkare tror mig.Men det var ju jag som stoppade tabletterna i munnen så jag vet vad det berodde på. Aldrig mera lergigan säger jag.

Jag gick iallafall till en hälsokostbutik. Och dem rekomenderade maskrostabletterna till mig. Köpte en burk o provade. Dem hjälper faktiskt. Ja allt försvinner ju inte på en gång.Men du märker skillnad. Maken min märkte också skillnad på mig så nån inbillning var det inte. Lycka till.

• teddy

2dm ska det stå i midjeomfång. Som tur är jag tillbaka igen nu.

• LillaFlingan

jag har ätit de där maskrostabletterna och de gjorde inte ett smack för mig!

har fått vätskedrivande medicin utskrivet på recept av läkare, fick en svag dos (mer långtidsverkande)..
    vet inte om det hjälpte så mycket dock....

drick MER vatten ts! det hjälper däremot!
    sparris, jordgubbar, vattenmelon, te, kaffe..

Svar på tråden Vätskedrivande??