Inlägg från: Lindacecilia78 |Visa alla inlägg
  • Lindacecilia78

Nyfödda i mölnlycke?

Hej! Mitt namn är Linda och jag bor i Mölnlycke vi flyttade hit för ca 1,5 år sedan. Jag har precis blivit mamma igen och har en liten Benjamin på 1 mån och Vincent hans storebror på 2,5 år.  Hade varit kul att få kontakt med lite andra mammor i området!

Vi bor i Djupedalsäng som jag tror ligger precis i mitten av de områden ni ska flytta till. Eller Båtmanstorpet är nog ganska nära mig iof, och Långenäs en bit ifrån. Är det de där nya området? Där det byggs en massa nu?
    Vi trivs jätte bra, hoppas ni ska göra det med. Det tror jag ni kommer Mölnlycke är en kanon att bo i - mkt barnvänligt!
    Vi har ett kanon bra dagis som heter Finnsjöns Förskola, vi är super nöjda! Finns ett annat bra oxå har jag hört som heter Djupedalsängs Förskola. Men kan tänka att dessa kanske inte är aktuella för Er då dem ligger en bit i från. Tror det denna hösten som var öppnades ett nybyggt dagis i Båtmanstorp, vet inte vad det heter dock.
    Sedan är det rätt så många fri skolar som öppnar här, men det verkar ni redan ha koll på, typ VITTRA.

Vi hörs!

MVh Linda

• Lindacecilia78

Jag hade gärna hängt med till förskolan oxå, men min lille kille är så liten än så jag avvaktar lite i dessa förkylnings och sjukdoms tider. Men har hört att den ska vara bra, brukar tydligen vara mkt folk där. Finns baby rytmik på Kulturhuset oxå, kanske kan vara ngt?! Jag tänkte kolla upp det och ta med båda mina barn då det är på måndagar och den store är hemma med oss då. Orrekullen , det är inte långt från mig. Välkommen! Min son går på Finnsjöns dagis och det är vi super nöjda med, men vet inte om det är det närmsta till er borde ju ligga ett dagis i Orrekullen. Kul att det är lite Mölnlycke folk som hittat denna tråd - får vi försöka ses!

• Lindacecilia78

ja det hade varit kul att hålla kontakten. ska oxå kolla rytmiken, kankse vi hamnar i samma grupp. lycka till med flytten!
    ja det brukar vara uppskattat med rytmik, gick på det i stan, innan vi flytta till Mölnycke, med min store kille och han tyckte det var kanon roligt!

Vi hörs! 

• Lindacecilia78

Glass: Våra kompisar går på Krokens och hon talade om att den skull kanske läggas ner?? Har du inte hört ngt. om det som oxå har ditt barn där?! Petra: kul att du oxå har 2 i samma ålder som jag. Vincent 2,5 år och Benjamin 2 mån. Vincent går oxå tis-tors på dagis, Finnsjön. Ses gärna ngn söndag framöver! Jag har inte kollat upp rytmiken här i Mölnlycke ännu, stod nämligen från 4 mån. Så jag antar höstterminen om det inte är så att dem har 2 omgångar nu på våren eller beror ju iof på när vår terminen startar om lille B hunnit bli 4 mån. Vi hörs!!

• Lindacecilia78

Nej tror man måste anmäla sig, i alla fall på den som är på Kulturhuset på måndagar. Men sedan finns det en på onsdagar kl 15.00, tror jag det va. Den är på öppna förskolan i kyrkan, Råda församling. Dit kan man bara dyka upp om man vill.

• Lindacecilia78

Glass: Jag blandar nog ihop förskolorna. Den förskolan dem går på skulle läggas ner och flyttas till en skolas gamla lokaler och så skulle dem i skolan flytta över till Djupedalsskolan istället. Men jag är osäker på namnen, blev ett jäkla ramaskri bland föräldrar i alla fall. Och Kroken som du talar om är det nog inte, speciellt inte om det är den nya! Petra: tar gärna en söndags promenad framöver, lille killen behöver bara stabilisera sig lite. Det är mat varannan timma och en hel del gråt på han, magen...Eftersom det äts så ofta så skulle det vara skönt med lite bättre väder så jag kan amma ute och slipper skynda mig hem. Kul med renovering får ni ju det precis som ni vill ha det!

• Lindacecilia78

Ok va bra! Hoppas du får plats på någon av dem. Läst i Härryda posten att vi som är mammalediga och har barn på dagis kanske ska få 20 Tim/ vecka istället. Ska visst på remiss nu. Hade ju varit gott tycker jag, och min son oxå tror jag! Vi mår bra nu men här har vi varit sjuka oxå. Lill skrutten åkte på RS så vi fick ligga inne lite. Fick nog det av storebrosan då han var ordentligt krasslig oxå ett tag. Går vattenkopper på dagis nu så jag håller hemma han, orkar inte att dem ska åka på det oxå...lilleman har ju precis blivit frisk oxå. Plus att jag inte pallar, tar ju på krafterna med sjuka barn. Lite vår nu hade inte varit fel! :)

• Lindacecilia78
    ja det var lite kämpigt, han fick oxå andas i mask. kanske ni hade en släng av det oxå? nu verkar min store kille bli förkyld igen...suck dessa baciller avlöser verkligen varandra!

har pratat mkt med min BVC om detta med vattenkoppor och det är inte farligt för våra små, men det är farligt eller det kan vara farligt för nyfödda. men våra har ju blivit lite större nu så det är lugnt, mer att det är jobbigt för dem. men hon sa att hon hade inte sökt upp smittan för den lille. så jag håller hemma Vincent för att Benjamin precis blivit frisk från RS och behöver lite lugn och ro och inga fler baciller på ett tag, det är lixom avlöst varandra på honom. han fick urinvägsinfektion 10 dgr gammal  - inlagd på östra. och nu RS och inlagd på östra, stackarn är ju bara 3 mån! 
    marknad vet jag inte men öppna förskolan har haft klädbytardagar och det ska visst flytta till Skinnefjäll och ngn lokal där, tror jag det var...lite osäker...men kolla hemsidan. www.harryda.se tror det stod om det där.
    hur går det med flytten? snart dags väl? Var det inte Mars?

Hur går för Er andra som ska flytta oxå?
    Vintersippan: skulle inte du flytta i början av Feb? för i så fall borde ni ju vara inne nu! vi var och promenerade i i helgen och gick igenom Orrekullen, fint där. vart där har ni flyttat?

Delphi: lite längre kvar för Er, Maj..eller? packar för fullt då antar jag!

Vi hörs!

• Lindacecilia78

Jaha då vet jag vart ni bor, vi gick förbi där - ser jätte mysigt ut!

Ja nu var det nästa runda av baciller, jag och min lille blev sjuka igen. jag fick 39 graders feber igår em/kväll och Benjamin fick det i natt. Stackars liten det verkligen avlöser varandra alla dessa baciller...tycker så synd om honom!

Ses gärna på en fika, biblioteket är bra för där är det lätt att komma fram med vagnen. På sommaren och våren är det soligt och gott på deras uteservering! Jag tänkte gå till ÖP på måndag men det blir nog inget med det tyvärr...får avvakta tills vi blir friska och hoppas inte övriga i familjen får våra baciller.

Vi hörs! 

/ Linda 

Svar på tråden Nyfödda i mölnlycke?