Inlägg från: Lindacecilia78 |Visa alla inlägg
  • Lindacecilia78

Nyfödda i mölnlycke?

kom på en grej!
    Petra du undrade över barnmarknad och när jag var på BVC i torsdags så hängde där en lapp om barnmarknad. Den är i Skinnefjällskolans matsal, lördagen den 2 april 09.00-13.30.

• Lindacecilia78

Petra: Tack han mår bättre! Hoppas dessa jäkla vattkoppor håller sig bort, fingers crossed...! Skönt att ni varit friska nu ett litet tag, hoppa det håller i sig.
    Hoppas ni får plats på en av dessa dagis då, blir säkert bra med vilken som!

Öppna förskolan ligger vägg i vägg med BVC nere i "centrala" Mölnlycke - i centrum så att säga Glad, mittemot eller bredvid Hemköp ligger en byggnad med BVC, MVC, vårdcentral och öppna förskola.

Det finns 2 olika rytmiker en som hålls i öppna förskolan som kyrkan anordnar, i Råda församling och till den kan man bara dyka upp de dagar man känner för att ha rytmik. Och rytmiken är då på onsdagar 15.00, www.rada.nu

Den andra är på Kulturhuset i centrum och den måste man anmäla sig till och den kostar pengar. Står om denna på www.harryda.se, under kultur och sedan kulturhuset och småbarnsrytmik. Och den är uppdelad i olika åldrar så jag själv fick inte riktigt ihop det med mina 2 knoddar då jag tänkte jag skulle ha med båda på detta. Så jag vet inte hur jag ska göra...får väl gå någon onsdag ibland istället. Tänkte det hade varit kul med en aktivitet på måndagar då vi inte har dagis för den store, men vi får hitta på ngt annat det är ju snart vår så då finns det ju lite mer man kan göra!

Instämmer - ska bli kul att träffas!

Vi hörs!

• Lindacecilia78

hallå allihopa! hoppas allt är bra med er! jag funderade på att gå till öppna förskolan på måndag med mina 2 killar. någon som är sugen på att följa med? det är 0-6 år mellan 9-12.

• Lindacecilia78

PetraGBG: fasen är ni förkylda igen? Shiit va trist, känns iof som alla är lite små snoriga runt om, lite av den varan hemma oxå tyvärr...men inte så farligt dock. hoppas det inte är så farligt hos er heller.
    nice flytt till helgen nu då! kul! men mkt att stå i antar jag? spännande! hoppas ni ska trivas här i mölnlycke!

inte sett ngt om mamma mu teater, varit en del nere på biblioteket men ingen info vad jag kunnat se, kan fråga nästa gång jag är där. blir nog lite öppna förskolan och sedan pannkakor på biblioteket så jag kan fråga då.

pratade med en kompis här om dagen och öppna förskolan nere hos kyrkan ska tydligen vara riktigt bra, tror jag ska testa den någon dag här fram över den kostar 100:- per termin tydligen men ska visst vara värt det. måste ju även gälla rytmiken oxå.

Vintersippan: absolut another time! 

• Lindacecilia78

välkommen välkommen!

vi brukar gå dit på måndagar jag och killarna och en annan mamma till i mitt område här med sina 2 killar, så då ses vi där helt enkelt! ÖF ligger mittemot, eller sida vid sida som Hemköp. du hittar nog.  öppnar 10.00 imon. eller om du vill ses utanför Hemköp innan så visar vi vart vi ska gå?

fredagar så är ÖF öppet i kyrkans lokaler, den ska tydligen vara bra. vi har inte testat den ännu.

• Lindacecilia78

nja vi brukar komma typ kvart över men tänkte försöka komma 10 imon faktiskt, är ju bara i 2 timmar och sista 20 så är det lite sång. tiden går så fort, bra om killarna hinner leka lite. plus att vi alltid är så stressade...

vet inte om Madeleine ska med imon ännu, men vi kan ses 10 utanför Hemköp. vi brukar gå till biblioteket efteråt och äta pannkakor och leka lite på barn avdelningen om ni vill hänga med på det. 

ses imon! 

• Lindacecilia78

hallå där! kul å se lite action här igen. ja precis jag och Petra har setts några gånger, mkt kul!
    varit på Öppna förskolan en del oxå så kanske har man setts utan att man vet om det?! Glad
    vi ses gärna på arken, 20 juni är det bestämt? det funkar kanon för oss. 

• Lindacecilia78

va kul då ses vi den 20:e!! ska vi säga vid båten på Arken, där är ju en massa bänkar och så kan våra stora killar leka. någon speciell tid som passar Er andra? För mig och de mina är det bäst på förmiddagen, eller efter lunch funkar oxå, vi var där vid ett snåret idag och det var bra, kan man ta en fika bara istället för att man måste luncha med barnen. Räcker det med lite picknick typ.

Vad säger ni andra? 

• Lindacecilia78

Kanon då kör vi på 10.00 på måndag - kul!! Arken ligger borta vid Råda kyrka, vet du vart kyrkan ligger? Sett skyltarna kanske när man kommer in till Mölnlycke ligger upp vid rondellen som är innan centrum. Innan församlingshemmet står det en skylt Barnens miljöark, kan vi ju ses vid båten som barnen leker vid.

• Lindacecilia78

kollade prognosen, på väderkanalen.se står det 15 grader och sol/moln... vi går nog dit även om det inte regnar, store killen gillar att leka där, måste aktivera mig lite på måndagarna annars tycker han det blir för tråkigt. fast iof ÖF skulle ju oxå funka, vet inte om den är öppen nu.

vad tycker ni?

Svar på tråden Nyfödda i mölnlycke?