• lövet2

Varför ger man majskrokar?

Jag fattar inte heller det där. På ÖF ser jag flera mammor, som stoppar i sina barn en majskrok vid minsta pip. Jag skojar inte om jag säger att de äter en gång i kvarten! Hur bra är det att vänja barn vid det?

• lövet2
    Koppkaka skrev 2010-12-06 23:06:17 följande:
    Men vad i helvete? Majskrokarna är ju bara dom nya rånen, som varenda unge fick att äta/suga på 80-90-talet. Vad är grejen?
    Alla mammor var medvetna om att smörgåsrån bara var en utfyllnad. Ingen direkt näring i dem, utan en nödlösning som man tog till vid en resa eller om maten var försenad. Jag såg aldrig någonsin en förälder som hade förpackningen framme på bänken hemma och stack till barnet en bit smörgåsrån så fort barnet var ledset, argt, uttråkat eller gnälligt. Inte heller en förälder som tog med en förpackning smörgåsrån till Öppen Förskola och sedan gav barnet smörgåsrån varje kvart under hela tiden de var där. Ingen skulle väl ha kommit på en sådan korkad idé!

Men med majskrokar är det otroligt många föräldrar som verkar inbilla sig att krokarna
    A: är nyttiga
    B: är bra för utvecklingen
    C: inte förstör aptiten
    D: är ofarliga för tänderna
    E: egentligen är en ätbar form av napp
  • lövet2
    MammaG skrev 2010-12-07 09:02:04 följande:
    Ni som tycker det är så livsfarligt om barnet småäter lite, jag antar att man kallt kan räkna med att ni aldrig stoppar något i munnen mellan måltiderna?
    Jag småäter jämt. Kanske därför jag inte har en enda tand som är hel och olagad?
Svar på tråden Varför ger man majskrokar?