• avelina92

Finns tomtar/vättar?

Ja som rubriken lyder... Tror ni det finns små tomtar/vättar? Kanske något som sett något?!

• Svar på tråden Finns tomtar/vättar?
  • La Lola

nä.....

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Empiiis

Nej. Skulle jag mot all förmodan se en skulle jag bajsa på mig.

• Filemon Syklon

Det finns tomtar överallt, i synnerhet på diverse Internetforum som t ex det här.
    De är antagligen inga övernaturliga väsen även om merparten verkar hålla till i Ockult-delen.

God's away on business
  • Ringtail

Nej, självklart finns det inte tomtar.

• La Lola
    Filemon Syklon skrev 2010-12-08 12:21:44 följande:
    Det finns tomtar överallt, i synnerhet på diverse Internetforum som t ex det här.
    De är antagligen inga övernaturliga väsen även om merparten verkar hålla till i Ockult-delen.
    Drömmer
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Snöviolen

Jo , har sett en och jag höll på att skita på mig.
    Var 12 år och såg en jätteliten gubbe som satt på en brädhög. Stirrade på honom i några sekunder och sen poff var han borta.

• avelina92
    Snöviolen skrev 2010-12-08 12:28:01 följande:
    Jo , har sett en och jag höll på att skita på mig.
    Var 12 år och såg en jätteliten gubbe som satt på en brädhög. Stirrade på honom i några sekunder och sen poff var han borta.
    Tror dig. Samma här... Jag och pojkvännen skulle gå och lägga oss och kl var nog 2 på natten ungefär, den 21dec förra året. Han skulle på toa och samtidigt kollade han ut genom fönstret och bara "Vafan...?" då frågade jag vad är det? Och han svarade inte, tog tid innan han sa "kom och kolla... en tomte!??" och så rätt... Där ute vid postlådorna var en kort tomte med grå luva och mycket skägg, såg ut som han gick och funderade, vi iakktog tomten i flera minuter, och jag var skit rädd! Sedan försvann han över stenmuren och vi la oss till rätta, dock hade jag mardrömmar om att han stod vid vår säng....
    Dagen efter kunde vi se små små fotspår där ingen gått i snön. En otrolig upplevelse! Självklart finns det tomtar/vättar!
  • avelina92

Och NEJ vi båda hade inte druckit nån alkohol eller tagit nån medicin tidigare på dagen

• Analoga

Skulle vara rätt mysigt OM det fanns små gårdstomtar/vättar :) - men nej, tror nog inte det. Även om jag hört historier om folk som sett dem. 

• Filemon Syklon
    avelina92 skrev 2010-12-08 17:32:32 följande:
    Självklart finns det tomtar/vättar!
    Varför är det självklart?
    God's away on business
Svar på tråden Finns tomtar/vättar?