Inlägg från: Jennie med ie |Visa alla inlägg
  • Jennie med ie

Kronprinsessan GRAVID!!!

Villimey skrev 2010-12-12 22:54:56 följande:
    Men vart står det? I successionsordningen står det bara om efterkommande inte genetiska efterkommande.
    vet inte exakt var, men det har varit uppe flera gånger både här och på TV. Adopterade barn eller barn som kommit av andras gener via donation ärver inte tronen.
  • Jennie med ie
    Här och nu skrev 2010-12-12 23:00:34 följande:
    Precis. Det har man hört o läst lite då o då. Och om man före giftermål vet att kronprinsparet inte kan få bio-barn, tror jag man skulle neka giftermål.
    Det är en milsvid skillnad mellan att ha få spermier och att inte kunna få biobarn ens med hjälp.

Tur för Vickan att hon inte är infertil, då hade hon inte fått gifta sig alls då
  • Jennie med ie
    Här och nu skrev 2010-12-12 23:04:50 följande:
    Har man FÅ spermier och de är dåliga, är chansen märkbart mindre trots hjälp.
    Tell me something I don´t know. Det förändrar inte faktum i det jag skrev...
  • Jennie med ie
    Här och nu skrev 2010-12-12 23:11:07 följande:
    Är det nån som på allvar tror, att kungen skulle godkänna en make till sin dotter kronprinsessan, som hade begränsade möjligheter att bli pappa?
    Begränsade? Ja, absolut. Inga möjligheter alls? Tveksamt...
  • Jennie med ie
    Här och nu skrev 2010-12-12 23:13:50 följande:
    Begränsade möjligheter innebär svårare att få barn trots hjälp.
    Näääää, säger du det?

Svårare är inte detsamma som omöjligt. Och ja, jag tror kungen skulle godkänna en make som haft svårare att bli pappa. Om han skulle godkänt honom om man vetat att det var omöjligt är mer tveksamt.
  • Jennie med ie
    Här och nu skrev 2010-12-12 23:20:57 följande:
    Vet inte hur de brukar göra då. Finns säkert en plan för det.
    Vet du inte? Oj, du som är så himmelens insatt...

Eftersom du själv anser det så självklart att ett äktenskap med en lågfertil man inte godkänts eftersom det blir svårare för dem att få barn så är ju den rimliga komsekvensen att en lågfertil prinsessa skulle få förbli ogift av samma orsak....
Svar på tråden Kronprinsessan GRAVID!!!