• Weird One

Homosexuellt foster = Abort?

För ett knippe år sedan såg jag en alderles motbjudande film.
    Den handlade om en kvinna som var gravid och på ultraljud kunde man se att barnet med största sannolikhet skulle bli homosexuell.
    Filmen är ju givetvis fiktiv men hemsk. För genom hela filmen övervägde kvinnan för och emot medan hennes homosexuelle bror slets i stycken av den emotionella karusellen.
    Hon behöll sedan barnet, hon skulle älska det även om det var "annorlunda"

Nu när jag kikar runt lite här i "etik" ser jag att det finns dem som skulle göra abort av olika anledningar som kön osv. Min fråga är nu.
    Hur långt ska man gå?

OM man skulle kunna avgöra sexuell läggning redan på fosterstadie, skulle du då göra abort?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-12 08:56

Trailer till filmen
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Homosexuellt foster = Abort?
  • SilverEmma

Nej det hade jag inte. Har inget emot om mina barn blir homosexuella.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Equal

Skulle absolut inte göra abort för den sakens skull, spelar väl ingen roll om de är hetro, bi eller homo.

• pluvdo

Absolut inte.

Men kanske om fostret var religiöst. :) Haha. Nä, skämt åsido. (Eller skämt och sidor som en översättare på TV ansåg att det hette.)

• statisk

Nej. Absolut inte. Jag blir nästan förbannad av frågan.

• Agent Fluff

Absolut inte. Det viktiga för mig är att mina barn finner lycka och kärlek, sen vilket kön personen i frågan har som barnet väljer att dela sitt liv med kunde jag inte bry mig mindre om.

• nenapena

Måste vara det mest idiotiska jag hört!
    Hur fasen kan man se på ett foster om det blir homosexuellt?

Om det nu skulle finnas nån chans att går att se så skulle jag välkomna det barnet precis lika mycket som vilket annat.

• Aiva

Absolut inte! Skulle aldrig abortera ett frisk barn! Hoppas jag slipper ta ställning ifrågan om sjukt barn...

• nenapena

Förlåt läste inte hela, Såg nu att du skrev att filmen var fiktiv   =)

• MammaBecca

Nej, sålänge mina barn hittar någon som de älskar och som älskar dem tillbaka, är jag nöjd.

Fast dubbelmoraliskt nog skulle jag tycka att det var tråkigt om jag inte fick barnbarn som var mina barns kött och blod. Fast det har nog med att göra att jag själv är adopterad.

Efterklokhet är en exakt vetenskap
  • Ayyla

Haha, nej det skulle jag inte göra. En skrattretande frågeställning i dagens läge anser jag. Men det är klart, idioter finns det ju gott om- 1 har redan valt ja, och 2 skulle fundera på saken. Ofattbart!

Svar på tråden Homosexuellt foster = Abort?