• Weird One

Homosexuellt foster = Abort?

För ett knippe år sedan såg jag en alderles motbjudande film.
    Den handlade om en kvinna som var gravid och på ultraljud kunde man se att barnet med största sannolikhet skulle bli homosexuell.
    Filmen är ju givetvis fiktiv men hemsk. För genom hela filmen övervägde kvinnan för och emot medan hennes homosexuelle bror slets i stycken av den emotionella karusellen.
    Hon behöll sedan barnet, hon skulle älska det även om det var "annorlunda"

Nu när jag kikar runt lite här i "etik" ser jag att det finns dem som skulle göra abort av olika anledningar som kön osv. Min fråga är nu.
    Hur långt ska man gå?

OM man skulle kunna avgöra sexuell läggning redan på fosterstadie, skulle du då göra abort?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-12 08:56

Trailer till filmen
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Homosexuellt foster = Abort?
  • CeeJay
    puss skrev 2010-12-12 13:25:55 följande:

nej, jag skulle inte göra det. men jag anser att det ska vara tillåtet.

Vart går då din gräns för orsak till abort? Och tycker du det ska vara tillåtet med abort när man är längre gången än det som tillåts idag?
  • Imortaelis

Nej, absolut inte !
    Det ska enormt mycket till för att jag skulle genomföra en abort överhuvudtaget. Sexuell läggning eller "fel kön"? Det skulle aldrig falla mig in.

• EGON M K L

Nej, mina barn sexuella läggning har inte jag med att göra så länge dom inte skadar sig själv eller andra. 

• Petrellie

Nej, verkligen inte. Om inte pedofili räknas som en sexuell läggning för då hade jag aborterat.

• Bibbidi

Nej. Och om jag fick reda på att en i min närhet gjort abort av den anledningen så skulle jag aldrig kunna se på den människan på samma sätt längre.

• FasterK

Nej, absolut inte! Sorgligt nog finns det folk som skulle välkomna en sådan möjlighet.

...jag har förresten sett den där filmen. Var det inte Brendan Frasier som spelade den homosexuelle brodern? 

• Krake

HAHAHA! Jag har sett denna film. Det är bland det mest bisarra jag sett.

Att berätta om den är ett givet partytrick.

Minns en scen då den gravida kvinnan och hennes man är i duschen (omotiverad nakenhet!)  och pratar om sitt "svåra beslut". Mannen säger då ungefär: "Jag vill ha en son man kan spela fotboll med! Inte en som går runt med handväska!"

ROTFLMAO!

Moster, inte monster.
  • Krake
    FasterK skrev 2010-12-12 15:55:42 följande:
    Nej, absolut inte! Sorgligt nog finns det folk som skulle välkomna en sådan möjlighet.

...jag har förresten sett den där filmen. Var det inte Brendan Frasier som spelade den homosexuelle brodern? 
    Ja! Djungel-George!

DDD 
    Moster, inte monster.
  • Binary

Vilken sexuell läggning mitt barn får spelar ingen roll. Så länge inte ungen blir :
    1: en människa som skadar och utnyttjar andra
    2: hip-hopare

Svar på tråden Homosexuellt foster = Abort?