Turkisk kille...
Jag gör ett inlägg här för att kanske få tips, råd och idéer. Jag är inte intresserade av pekpinnar och massa ris.
Jag har träffat en kille i ungefär 2 års tid nu. Han är turk. Bor i Turkiet och jag i Sverige. Det som började som en oskydlig sommarflirt blev plötsligt allvarligt. Inte heller ifrån min sida. Men när jag åkte hem i från min semester i Turkiet för 2 år sedan började han höra av sig till mig i Sverige. Jag blev väldigt förvånad. Jag har varit i Turkiet i 15 år o har sett dessa turkar lura svenska tejer förr och faktiskt aldrig träffat en turk tidigare. Kontakten blev mer intensiv både msn, sms och telefon. Vi bestämde att jag skulle åka ner senare igen själv vilket jag gjorde. Relationen växte sig starkare och starkare och jag har åkt fram och tillbaka många gånger under dessa två år. Jag har tvekat hela tiden pga avstånd, religon och kultur. Han har däremot hela tiden varit allvarlig, gjort allt för att visa mig sin kärlek osv. Han skulle åka hit o hälsa på förra vinten men jag avbokade pga tveksamhet o rädsla. Han blev så besviken och ledsen på mig.
Jag åkte från turkiet i augusti i år och bestämde mig att nu jävlar ska jag satsa. Jag skiter i folks åsikter. Han gör mig lycklig och jag vill vara med honom.
Det blev bestämt att han skulle komma o flygbiljetter bokades till den 25 december.
Helt plötsligt ändrar han sig. Utan någon förklaring egentligten. Bara att det är bättre att vi bryter nu än senare. Jag försökt få fram vad han menade med det. Att varför ska vi bryta senare? Måste ju finnas en anledning till varför det är så. Men inget svar.
Jag bestämde mig för att åka dig. Det gjorde jag. Helt oanmält åkte jag till Adana där han bor. Tog en taxi till hans hus och ringde o sa att ja du jag väntar utanför ... Gissa om han blev chockad?!
Jag spenderade 4 fantastiska dagar tillsammans med honom i Adana. Han tog med mig till sin familj. Han sa att han älskar mig. O jag fick alltså inga vettiga svar. Åkte hem i tårar men samtidigt lycka för han älskar ju mig.
Jag kom hem för 1 månad sedan ungefär o han har inte hört av sig alls sedan dess. Inte på mina mail och inte sms. Fattar ingenting.
Jag tror att det hela handlar om hans familj. Att de vill att han ska gifta sig muslimskt? Har någon några erfarenheter av detta? Av Adana?
Jag är inte beredd att ge upp.
Så igår äntligen kom ett sms, inte blev jag klokare på det. Skev bara att jag var så speciell men att han inte kan göra mig lycklig. Jag får inte ihop allt.
Vad ska jag göra? Konvertera till islam? Flytta till Turkiet?
Tacksam för råd!