• Mia386

Unga gravida i Halmstad/Laholm?

Så, nu kan jag skriva.. Dotter sover ÄNTLIGEN för natten, har bara varit en massa skrik idag, och ibland har hon kunnat sova lite i min famn... Ja, Mia är då jag, heter egentligen Maria, men det har ingen betydelse.. :P Bor i Hasslöv (söder om Laholm) med sambon Johan, dottern Anna-Lucia som är född den 25/11-10. Vi har även en katt som heter stjärna som få människor verkligen gillar :P Jag är född och uppvuxen i Hasslöv, men sambon är ifrån Jämtland.

• Mia386
    CasperOchMamma skrev 2011-03-23 11:35:35 följande:
    Victoria heter jag. Fyller 25 år i December. Bor i Halmstad tillsammans med min sambo Jesper som blir 34 år i Juli. Med oss bor även min son Casper, som snart är 5½ år, från ett tidigare förhållande. Väntar nu mitt och sambons första gemensamma barn, enligt UL blir det en liten pojke som tittar ut till oss i Maj. BF den 7/5.
    Välkommen hit :) Är du från Halmstad från början eller?
  • Mia386

Förstår hur du känner Stina, jag gick över 1 vecka, men hade varit less på att vara gravid i några veckor innan BF, tyckte det bara var pest och pina, såg fram emot förlossningen, mest för att slippa vara gravid inte för att jag skulle få bebis...

• Mia386

tips till er blivande mammor, köp hem torrschampo. är inte alltd man hinner duscha innan man ska iväg, och håret blir lätt fettigt som mamma har jag kommit  fram till ^^

Anna-Lucia 25/11-10 <3 mia386.blogspot.com/
  • Mia386
    SamsonS skrev 2011-03-31 11:06:47 följande:
    Casperochmamma: ok, hur gammal är han? Min sambo är också ifrån Laholm nämligen, han är 85a :)

Mia: det använder jag redan ;) älskar det verkligen!! :)
    jag har inte köpt det än, men borde :P finns det på maxi?
  • Mia386
    engelmede skrev 2011-04-01 08:19:01 följande:
    ett extra tips vad det gäller torrschampo, barnets dialonpuder fungerar precis lika bra och är mycket billigare=)! håret ser fräscht ut direkt!=)
    men blir inte det väldigt "mjälligt"?
  • Mia386
    mucklis skrev 2011-04-05 10:41:45 följande:

Jag funderade på att köpa torrshampo när jag läste inläggen ovan, men sen fick jag syn på det med dialonpuder. Vad är det för nåt? ^^

babypuder som man kan ha på deras rumpor, är ävem vanligt att männ har det bakom pugen så de slipper svettsår :)
  • Mia386
    mucklis skrev 2011-04-13 20:50:30 följande:
    Oki =) måste nog ta och köpa det för mitt hår ser hemskt ut. Man hinner ju duscha kroppen när man ska iväg snabbt, men man vill ju inte springa runt med dyblött hår. Inte fettigt för den delen heller. ^^

Det är ingen som har barn här än? =) Hade tänkt gå på drop in babysim på fredag och skulle vara kul om någon ville hänga på.
    Jo vi är några som har barn, men jag bor i Laholm. Misstänker det är i Halmstad som drop in är, sedan har vi inga pengar till sånt denna månaden
  • Mia386
    mucklis skrev 2011-04-13 21:16:23 följande:
    oki =/ drop in babysim kostar 70 kr /gång så det är ju inte jättedyrt, men sedan kommer det ju till blöjbyxa för 130 kr och sen bensin/busspengar för dig. Usch, nu när jag tänker på det har jag inte riktigt råd heller. ^^ Men skulle vara mysigt att bada lite. Finns det babysim i laholm förresten? =)
    ja det finns det, men platserna tar slut på drygt 1 timme :(
Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?