• Anonym

De som inte svarar på "dolt nummer"

Åsa skrev 2010-12-21 10:25:57 följande:
    Vet man att någon har en sjukdom finns ju sådana möjligheter ja. Men flertalet som svarat här i tråden tycker ju det är helt normalt att inte svara om man inte vet vem som ringer...
    Man väljer väl själv om man vill svara eller inte? Varför ska man ständigt vara tillgänglig?
  • Anonym

Det är min telefon, som jag betalar för.. Jag svarar precis när jag vill!
    Och absolut inte när det är dolt nummer. Varför ska jag slösa min tid till sådant.

• Anonym
    Putte11 skrev 2010-12-21 10:47:16 följande:
    Det är nog väldigt få som säger att det är en plikt? Själv tycker jag bara det är märkligt, men alla har absolut rätten att välja bort både information och de eventuella framtida möjligheter som kan dyka upp, om man vill det.
    vilka framtida möjligheter syftar du på då?  Har under de 10 år jag svarar på alla dolda tel nr inte haft någon nytta en enda gång..  Så därför svarar jag nu aldrig på dolt nummer. Helt värdelöst.
  • Anonym
    LaFontaine skrev 2010-12-21 10:48:27 följande:
    För att det kan vara nåt viktigt? Vänner? Avlägsen släkting?

Självklart svarar man själv när man önskar och vill, men denna aversion gentemot dolda nummer förstår jag inte.
    Ingen av de jag känner har någonsin ringt från dolt nummer.  Därför finns det ingen anledning alls. Oftast är det bara skit som ringer flera gånger om dagen. Har inte tid med sånt.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-12-21 10:29:26 följande:
    Öppnar man andras post begår man lagbrott och riskerar fängelse.
    Och du tänker polisanmäla din egen familj???
  • Anonym
    Anonym (skank) skrev 2010-12-21 12:22:29 följande:
    Så för att jag inte svarar när någon jag inte villl prata med ringer, har jag problem ?

Vad du bör göra är följande:

Köp 2st ficklampor, tejpa fast dom på överarmarna, leta upp närmsta motorväg, lek bil.**

** Då detta är FL bör det nämnas att detta inte är att rekomendera om man inte vill få x antal bilar på sig.
    Skratt
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-12-21 11:12:00 följande:
    Och du tänker polisanmäla din egen familj???
    Ja, om de snokar i mina privata angelägeheter.
    Tekaka skrev 2010-12-21 11:09:49 följande:
    Tråden bekräftar om och om igen det som diskuterats. Ni som är rädda för dolda nummer har psykiska problem som ni bör ta tag i.
    Hm... vad baserar du den diagnostiseringen på? Vilka expertkunskaper besitter du som kan göra ett sådant uttalande?
  • Anonym

och jag tycker de som svarar på okända nummer bör skaffa något vettigare att göra.
    Man har väl telefon för att ringa vänner, eller ringa om viktiga saker. Inte att sitta och tjattra med försäljare.
    Jag slösar inte min tid på sådant, har tusen viktigare saker att stå i!

• Anonym
    Tekaka skrev 2010-12-21 11:09:49 följande:
    Tråden bekräftar om och om igen det som diskuterats. Ni som är rädda för dolda nummer har psykiska problem som ni bör ta tag i.
    Får jag fråga, har sagt det förut till den högt uppsatta politikern.

Vad är det med ditt förhållningssätt som är bättre? Jag kan inte annat än småle till den här diskussionen,

folk blir irriterade på att andra lägger sig i vad JAG väljer att göra med min telefon.

jag prioriterar min tid, jag prioriterar mina samtal.

ringer det i telefonen och jag pratar med någon framför mig så svarar jag inte, då är jag upptagen, om det inte är ett samtal jag väntar.

ringer ett skyddat nummer och jag har tid, så svarar jag. är det en växel så lägger jag på, för att det är ALLTID försäljare, om jag inte väntar ett samtal från ett företag.

svarar jag inte och det är ett synligt nummer så ringer jag upp, eller skickar ett sms att jag återkommer.

är det skyddat nummer och du vill få tag på mig ring 2 ggr inom loppet av någon minut så svarar jag. gör jag det inte så sitter jag förmodligen i möte eller i bilen. skicka ett sms och jag återkommer.

tycker du att mitt förhållningssätt till telefonen är konstigt?

telefonen styr inte mitt liv. jag är alltid uppkopplad, alltid tillgänglig, jag har ett stressigt liv, för att ta kontrol över mitt liv så väljer jag bort telefonen i olika situationer.

du kanske skulle prova det med, så kanske du inte skulle bli så uppjagad över något så banalt.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-12-21 12:33:59 följande:
    Får jag fråga, har sagt det förut till den högt uppsatta politikern.

Vad är det med ditt förhållningssätt som är bättre? Jag kan inte annat än småle till den här diskussionen,

folk blir irriterade på att andra lägger sig i vad JAG väljer att göra med min telefon.

jag prioriterar min tid, jag prioriterar mina samtal.

ringer det i telefonen och jag pratar med någon framför mig så svarar jag inte, då är jag upptagen, om det inte är ett samtal jag väntar.

ringer ett skyddat nummer och jag har tid, så svarar jag. är det en växel så lägger jag på, för att det är ALLTID försäljare, om jag inte väntar ett samtal från ett företag.

svarar jag inte och det är ett synligt nummer så ringer jag upp, eller skickar ett sms att jag återkommer.

är det skyddat nummer och du vill få tag på mig ring 2 ggr inom loppet av någon minut så svarar jag. gör jag det inte så sitter jag förmodligen i möte eller i bilen. skicka ett sms och jag återkommer.

tycker du att mitt förhållningssätt till telefonen är konstigt?

telefonen styr inte mitt liv. jag är alltid uppkopplad, alltid tillgänglig, jag har ett stressigt liv, för att ta kontrol över mitt liv så väljer jag bort telefonen i olika situationer.

du kanske skulle prova det med, så kanske du inte skulle bli så uppjagad över något så banalt.
    Bra skrivet!!!   Håller helt med.  Telefonen ska inte styra ens liv. DÅ har man stora problem.
  • Anonym
    Anonym (Politiker) skrev 2010-12-21 13:41:39 följande:
    ... Nåväl, jag har aldrig påtalat att mitt synsätt är bättre. Däremot har jag förklarat varför människor har dolt nummer.
    .. och svaret på den frågan är lika självklar som att folk inte svarar på dolda nummer.  Då tror jag att alla förstår varandra.
  • Anonym
    Anonym (Myndighet) skrev 2010-12-22 10:39:57 följande:
    Men 99,5 procent av de som ringer säger väl vem de är så fort du svarar, ett nummer du känner igen säger dig väl inte mer i alla fall så svara så får du veta vem som ringer.
    *skratt* är jag så annorlunda mot alla andra eller vad är det här? Har folk telefonen integrerad i pannloben? Vad är ni rädda att ni ska missa om ni inte svarar? Väntar jag samtal så har jag så klart med mig telefonen.

Jag har alltid med mig telefonen när jag är någonstans, men hemma? Trådgården är min lugna tillflyktsort när vädret tillåter. Det är där jag kopplar av, där mitt barn leker. Även när jag arbetar i trädgården så släpper jag all stress, jag har inte med mig mobilen i trädgården, om det inte är så att jag ligger och lyssnar på musik och det händer inte ofta.

Ser jag att någon har ringt när jag kommer in så ringer jag upp, och är det skyddat nummer, tja vem bryr sig? de har telesvar och sms.
  • Anonym
    MatsAtari skrev 2010-12-22 11:31:48 följande:
    Jo, precis. När man väntar ett samtal från myndighet så är man ju tvungen att sitta fastkedjad vid telefonen eftersom det inte går att ringa tillbaka.
    Man kan ju inte göra någonting under tiden.
    Det där typen av envägskommunikation är jättejobbig.
    Det där måste jag hålla med om.

jag har öppet telefonnummer på arbetet och får jag inte tag på människor som jag behöver ha kontakt med så ringer man flera ggr, skickar sms eller epost slutligen. . Jag har haft skyddat nummer med och jag tycker inte det är någon större skillnad, är människor upptagna så är de det.

Enda skillnaden är att när man har synligt nummer så kan folk ringa upp en själva när de har tid.
Svar på tråden De som inte svarar på "dolt nummer"