• Anonym

De som inte svarar på "dolt nummer"

Idioter som envisas med att ringa från dolt nummer är fanimig ännu värre. SPECIELLT då det är från sjukhus och polis! Tänk om man inte hann svara? Då vill man väl kunna ringa tillbaka? TA BORT DOLT NUMMER, om du vill prata med mig så kommer jag ändå få reda på vem du är så sluta med det där tramset..!! Skrikandes

• Anonym

Jag svarar på dolt nummer när det passar mig (dvs inte när jag står i kassan och ska betala eller dylikt). Jag utgår ifrån att folk lämnar meddelande på mobilsvar om det är väldigt viktigt och då ringer jag upp. Anledningen är att jag jobbar som konsult och det händer ganska ofta att kunder mm ringer typ 8 på kvällen (även om det är totalt opassande). Jag har ingen lust att ta jobbsamtal när jag lagar middag/lägger mina barn och därför får de lämna ett meddelande så återkommer jag under kontorstid. Detsamma gäller telefonförsäljare!

• Anonym
    68an skrev 2010-12-20 03:02:05 följande:
    Ganska intressant fråga egentligen

Det var ju inte så längsen alla samtal var från "dolda" nummer och då svarade väl dom flesta då det ringde gissar jag men idag är det inte lika självklart sen "Anita" introducerades osv.

Jag köpte en nummerpresentatör då dom kom ut, tror det var kring 1994. Det var en riktigt rolig grej Cool
    Sen blev det ju mer och mer vardagsmat bland folk och likaså då mobiltelefonerna blev något som var man hade och nu ryggar man till om det står okänt nummer.
    Tänk vad vi förändras av allt som sker i vårt samhälle. Jag är lite facinerad Flört

Som svar på frågan så svarar jag alltid oavsett om vem som ringer om jag kan och har lust.
    Sen lämnar vissa instanser aldrig ett meddelande så det är omöjligt att ´veta vem det var som ringde så man har möjligheten att ringa tillbaka.