68an skrev 2010-12-20 03:02:05 följande:
Ganska intressant fråga egentligen
Det var ju inte så längsen alla samtal var från "dolda" nummer och då svarade väl dom flesta då det ringde gissar jag men idag är det inte lika självklart sen "Anita" introducerades osv.
Jag köpte en nummerpresentatör då dom kom ut, tror det var kring 1994. Det var en riktigt rolig grej

Sen blev det ju mer och mer vardagsmat bland folk och likaså då mobiltelefonerna blev något som var man hade och nu ryggar man till om det står okänt nummer.
Tänk vad vi förändras av allt som sker i vårt samhälle. Jag är lite facinerad
Som svar på frågan så svarar jag alltid oavsett om vem som ringer om jag kan och har lust.
Sen lämnar vissa instanser aldrig ett meddelande så det är omöjligt att ´veta vem det var som ringde så man har möjligheten att ringa tillbaka.
Jag vet inte om det finns några regler för det men sjukvården lämnar aldrig meddelande till mig då jag inte kunnat svara och likaså dom få ggr jag pratat med Polisen...och kvinnojouren. Alla dessa har ringt från dolda nummer.
Så jag är nästan mer mån om att svara då det är dolt nummer.
Ok, jag brukar inte ha kontakt med Polisen eller Kvinnojouren - den dag jag behöver det, är det möjligt att jag svarar på dolt nummer. I dagsläget är det troligtvis telefonförsäljare eller kunder utan telefonhyfs och då låter jag bli!