• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du rädd för varg?
  • ThePointOfItAll

    Nej, men så bor jag inte i "vargland" heller. Enligt min föreläsare har vi inte haft ett enda dödsfall p.g.a varg sedan 1870, och då var det barn som dödades av vargungar någon hade "tämjt" och sedan släppt fria. Så vi borde inte ha något att vara rädda för.

    Däremot så skulle jag säkerligen få ett rejält adrelaninpåslag av att träffa vilda stora djur, men ger man sig in i skogen och deras revir så får man räkna med att träffa på dem. Tycker svenskarnas varghat är rätt patetiskt!

  • Suzy QX

    Jag är inte rädd för något djur i skogen (evt huggorm då). Det verkar som att de flesta som råkar på anfallande björnar är jägare med laddade bössor..

    Varg har knappt någonsin setts häromkring.


    Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • delirium

    nej, dock är jag orolig att vargen tar mina djur eller mina grannars... 
     

  • Raskask

    Nej, men björnar och vildsvin gör mig darrig.

  • Lavish

    Alltså jag går ju inte runt och är rädd för vargar eller nått sånt. Men mötte jag en varg när jag var ensam ute i skogen skulle jag nog känna... en sund respekt...

  • Errol Flynn

    Senaste dokumenterade dödsfallet i Sverige var 18 mars 1821 så rädslan känns ganska obefogad. Däremot skulle jag skita knäck om jag såg en björn men jag vill inte att den utrotas för den delen.

  • Vissla

    Inte ett dugg rädd för varg dock hänger det en här i krokarna som tagit en hund attakerat en annan samt varit inne i bebyggelsen lite för när människor så jag har extra koll på hundarna och släpper dom inte lösa i skogen.

  • Zaria
    Errol Flynn skrev 2011-01-17 19:01:44 följande:
    Senaste dokumenterade dödsfallet i Sverige var 18 mars 1821 så rädslan känns ganska obefogad. Däremot skulle jag skita knäck om jag såg en björn men jag vill inte att den utrotas för den delen.
    Precis och det var väl den vargen som var halvtam och aldrig lärt sig jaga, den sk gysingevargen?
    Dvs ingen normal  varg.
  • dezibel

    För min egen del är jag inte alls orolig men eftersom jag och hundarna vistas mycket i skogen så är jag orolig för dom. Varg,lo vildsvin,älg och inte minst huggorm är väl dom största orosmomenten.

Svar på tråden Är du rädd för varg?