Mina föräldrar vill inte passa mina barn!
Finns det någon mer som har föräldrar som är ointresserade av sina barnbarn? Eller ointresserade är kanske lite hårt sagt, men det är inte så att det ber om att få träffa barnen. Jag måste verkligen böna och be för att de skall passa barnen, och då gäller att vi har ett "giltigt" skäl, alltså något viktigt att göra. Det gör mig så ledsen att de inte själva ber om att få träffa barnen för att DE har behov av det, eller längtar efter dem. Jag tror att de mest tycker att barnen är jobbiga. Orkar inte ta upp detta med dem. Jag blir så avundsjuk när jag ser kompisars föräldrar som verkligen tycker att det är roligt att umgås med sina barnbarn och ber om att få träffa dem.
Jag tycker också att det är viktigt att bygga upp relationen medan barnen är små, men det verkar inte mina föräldrar fatta. En annan sida av det är ju förstås att vi därmed aldrig har någon egen tid eller någon avlastning, men det är inte det som gör mig ledsen utan det faktum att mina föräldrar inte är intresserade av att göra något ihop med våra barn, utan endast kan tänka sig att till nöds passa dem några timmar för att "hjälpa" oss.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-19 22:43
Om jag ska förtydliga mig: mina föräldrar ber aldrig om att träffa mina barn av eget intresse. De vill inte göra något ihop med barnen, och kan endast tänka sig att passa dem om jag verkligen tjatar.