• Anonym (hmm...)

Sambons kvinnliga kollega vill köpa en julklapp till honom...

Vad ska jag tro om det?

De har jobbat ihop under ett par år. Hon är enda kvinnliga kollegan, ung och söt (såklart). Vad jag har förstått så har de jobbat ganska nära ihop då han hjälpt henne en hel del med projekt hit och projekt dit. Han har pratat mycket, mycket om henne och efter ett tag konfronterade jag honom och sa att han pratade om henne en del... Han sa att jag inte skulle vara svartsjuk och sen har det skämtats om det.
    (att han skulle haft tid att vara otrogen annat än på kontorstid har jag svårt att tänka mig då han har mig, hus och 2 barn som håller honom sysselsatt...) 
    ... men tankarna har ju funnits där då de har smsat varandra ibland lite skämtsamt under fotbollsmatcher osv (då de delar fotbollsintresse men håller på olika lag så de kan retas ibland). Hon har både hans jobbmobilnummer och privata mobilnummer. De är även vänner på FB och nu så fick JAG ett mail av henne på FB (vi är ej vänner där), där hon skrev som rubrik "Hemligt för sambon! :)" Där skrev hon att hon gärna ville köpa en julklapp till honom som tack för all hjälp hon fått med projekt .m.m, och frågade efter tips...

Eeehhhhh! Vad ska jag tro??? Har velat strypa henne förr och ännu mer nu... 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-21 14:02

Uppdatering. Denna tjejen ska sluta på företaget vid årsskiftet, så är väl därför hon vill köpa julklapp som tack, men då kan hon väl köpa till de andra killarna där också då jag säkert tror att alla har hjälpt henne lite då och då!

• Svar på tråden Sambons kvinnliga kollega vill köpa en julklapp till honom...
  • Anonym (hmm...)

Japp, det är från henne personligen och inte från företaget. 
    Min man gillar Iron Maiden (och det antar jag att hon vet) för hon skrev att hon ville köpa en skiva från dem till honom, men undrade vilka album han hade redan. Jag var ärlig och skrev "va snällt av dig" osv, men även att jag inte har den blekaste aning om vilka skivor han har (för det har jag inte!), men tipsade ändå om att han säkert hade de nyare albumen så varför inte satsa på ett äldre album då risken är mindre att han har det.

Hon skrev tillbaka att hon skulle chansa. Fastän hon slutar så kommer vi ses på ett förskjutet julbord i januari... men jag är så jäkla sugen på att spinna vidare på kontakten med henne nu när hon ändå skrivit.. se om det finns något i hennes sätt att skriva som kan antyda om hon har känslor för honom?

Vad ska jag göra?

Jag vet att min sambo hade verkligen undrat VARFÖR jag skulle köpa en julklapp till en manlig kollega och inte alla andra kollegor isåfall... 

• lokisse

tipsa henne om nagot bra. man maste fa ha vänner även om dom är kvinnor och dessutom unga och söta. man kan ju vara mer än koleger även om man bara umgas pa jobbet . (med mer menar jag självklart vänner inte älskande)

Nej det tror jag inte!
  • Anonym (gardera sig)

Kollegan kanske vill göra det rakt och öppet och tyckte ett bra sätt var att involvera frun så ingen skulle misstänka nån otrogenhet. Ge henne nåt tips på ett behövligt verktyg, ofta uppskattat, praktiskt och fullständigt oromantiskt!

• Halkatla
    LaFontaine skrev 2010-12-21 14:03:22 följande:
    Varför gör man inte det för?
    Just därför att det är så lätt hänt att det missförstås. Är man tillräckligt nära kollegor så hittar man på något ändå. Ju större risken är att det sitter en partner i andra änden, som KAN bli svartsjuk, desto större anledning att låta bli. Om man däremot känner varandra allihop, så är det ju en annan sak. Jag har också manliga kollegor som jag har ett nära samarbete med. Jag skulle lugnt kunna ringa hem till K:s sambo och be om råd i en julklappsfråga, för henne känner jag, och hon vet mycket väl vem jag är. Däremot skulle jag inte ringa hem till L:s eller R:s respektive, eftersom jag inte har träffat dem, plus att åtminstone R:s sambo verkar vara av den svartsjuka typen. Då hade jag antingen låtit det vara, eller bett någon av karlarna på jobbet att ta den biten.

Eller är det bara jag som tycker att det är lite skillnad på att kontakta sådana man känner och inte, när man gör det i ett privat ärende utanför arbetstid?
    Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • Anonym (dede)
    Anonym (hmm...) skrev 2010-12-21 14:08:03 följande:
    Min man gillar Iron Maiden (och det antar jag att hon vet) för hon skrev att hon ville köpa en skiva från dem till honom, men undrade vilka album han hade redan. Jag var ärlig och skrev "va snällt av dig" osv, men även att jag inte har den blekaste aning om vilka skivor han har (för det har jag inte!), men tipsade ändå om att han säkert hade de nyare albumen så varför inte satsa på ett äldre album då risken är mindre att han har det.

Hon skrev tillbaka att hon skulle chansa. Fastän hon slutar så kommer vi ses på ett förskjutet julbord i januari... men jag är så jäkla sugen på att spinna vidare på kontakten med henne nu när hon ändå skrivit.. se om det finns något i hennes sätt att skriva som kan antyda om hon har känslor för honom?

Vad ska jag göra?

Jag vet att min sambo hade verkligen undrat VARFÖR jag skulle köpa en julklapp till en manlig kollega och inte alla andra kollegor isåfall... 
    Men vad gör det om hon skulle ha känslor för honom?
    Allt handlar ju ändå om huruvida du litar på din man eller inte. Jag tycker du har förstorat upp det här genom att gå och fundera på varför hon köper en julklapp, hon som är så söt och ung. Hur hade du ställt dig till hela situationen om det var en äldre och mindre söt kvinna som velat köpa julklapp, hade du blivit lika misstänksam då? Av någon anledning så upplever jag det som att du är svartsjuk, skulle gärna vilja veta varför. Inte kan det enbart bero på att hon är ung och söt, eller?
  • Anonym (hmm...)

Det är väl bara det att jag blir ju misstänksam EFTERSOM hon kontaktar mig - det betyder ju att hon vill ge honom något så personligt hon bara kan genom att ta reda på intresse m.m. via någon som verkligen känner honom...
    ... eller har jag helt fel?? 

• Anonym
    Anonym (hmm...) skrev 2010-12-21 14:08:03 följande:

Vad ska jag göra?

Låt det vara! Håll inte på och luska en massa, det skadar bara dig i längden.
    Lita på din man!
    Varför är det så hemskt att han har en kompis? Det är väl bara snällt av henne att ge en julklapp.
    Har du aldrig jobbat på nåt ställe och lärt känna en arbetskollega mer än någon annan? Jag gav två av mina kollegor julklappar i år, och det är 25 pers på mitt kontor. Inget konstigt alls. En var t.o.m. en gift man! Jag har bara platoniska känslor för honom.
  • Rakad Apa

Jösses, slappna av Ts. Hon menar ju bara väl. Hon hade ju knappast hört av sig till dig om inte hade rent mjöl i påsen.

• hernameispekka
    Fridayyy skrev 2010-12-21 14:02:48 följande:
    MEN hade de haft en affär hade hon ju INTE mailat till frun! Jag tror inte de har nåt fuffens för sig!
  • Anonym (jag)
    Halkatla skrev 2010-12-21 14:11:52 följande:
    Just därför att det är så lätt hänt att det missförstås. Är man tillräckligt nära kollegor så hittar man på något ändå. Ju större risken är att det sitter en partner i andra änden, som KAN bli svartsjuk, desto större anledning att låta bli. Om man däremot känner varandra allihop, så är det ju en annan sak. Jag har också manliga kollegor som jag har ett nära samarbete med. Jag skulle lugnt kunna ringa hem till K:s sambo och be om råd i en julklappsfråga, för henne känner jag, och hon vet mycket väl vem jag är. Däremot skulle jag inte ringa hem till L:s eller R:s respektive, eftersom jag inte har träffat dem, plus att åtminstone R:s sambo verkar vara av den svartsjuka typen. Då hade jag antingen låtit det vara, eller bett någon av karlarna på jobbet att ta den biten.

Eller är det bara jag som tycker att det är lite skillnad på att kontakta sådana man känner och inte, när man gör det i ett privat ärende utanför arbetstid?
    Vet inte om det bara är du som tycker att det är en skillnad, men personligen skulle jag inte reagera på det.

Min makes jobb finns det två jätte söta och unga tjejer, känner dem inte utan vi har bara träffats som hastigast. Skulle någon av dem kontakta mig för att fråga vad de kan köpa i julklapp åt honom så hade jag bara blivit glad att hon uppskattar honom så pass mycket att hon vill ge en julklapp. Jag skulle inte börja fundera över om de hade en affär. Finns ingen anledning till det då min man inte har gett mig någon anledning till att fundera i de banorna.
Svar på tråden Sambons kvinnliga kollega vill köpa en julklapp till honom...