• Anonym (hmm...)

Sambons kvinnliga kollega vill köpa en julklapp till honom...

Vad ska jag tro om det?

De har jobbat ihop under ett par år. Hon är enda kvinnliga kollegan, ung och söt (såklart). Vad jag har förstått så har de jobbat ganska nära ihop då han hjälpt henne en hel del med projekt hit och projekt dit. Han har pratat mycket, mycket om henne och efter ett tag konfronterade jag honom och sa att han pratade om henne en del... Han sa att jag inte skulle vara svartsjuk och sen har det skämtats om det.
    (att han skulle haft tid att vara otrogen annat än på kontorstid har jag svårt att tänka mig då han har mig, hus och 2 barn som håller honom sysselsatt...) 
    ... men tankarna har ju funnits där då de har smsat varandra ibland lite skämtsamt under fotbollsmatcher osv (då de delar fotbollsintresse men håller på olika lag så de kan retas ibland). Hon har både hans jobbmobilnummer och privata mobilnummer. De är även vänner på FB och nu så fick JAG ett mail av henne på FB (vi är ej vänner där), där hon skrev som rubrik "Hemligt för sambon! :)" Där skrev hon att hon gärna ville köpa en julklapp till honom som tack för all hjälp hon fått med projekt .m.m, och frågade efter tips...

Eeehhhhh! Vad ska jag tro??? Har velat strypa henne förr och ännu mer nu... 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-21 14:02

Uppdatering. Denna tjejen ska sluta på företaget vid årsskiftet, så är väl därför hon vill köpa julklapp som tack, men då kan hon väl köpa till de andra killarna där också då jag säkert tror att alla har hjälpt henne lite då och då!

• Svar på tråden Sambons kvinnliga kollega vill köpa en julklapp till honom...
  • Birgitta2

Låter oskyldigt. Varför inte tipsa henne om julklapp? En man KAN faktiskt ha kvinnliga vänner utan att man hoppar över skaklarna. Jag har ganska många vänner som är män. Som jag aldrig i livet skulle ha en kärleksrelation med.

• Halkatla

Framgick det att det var en personlig julklapp från henne, och inte från hela teamet/gruppen?

Hon verkar vara lite...hur säger man...socialt förståndshandikappad. Är man ung och söt så mailar man inte frun till en manlig kollega och ber om hjälp med en julklapp. Sånt bör man veta.

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • Thessla

Tycker det låter väldigt oskyldigt, en liten klapp för hjälpen hon fått tycker jag bara är en fin gest.

~ du är din egen lyckas smed ~
  • Fridayyy

MEN hade de haft en affär hade hon ju INTE mailat till frun! Jag tror inte de har nåt fuffens för sig!

• Birgitta2
    Halkatla skrev 2010-12-21 14:00:23 följande:
    Framgick det att det var en personlig julklapp från henne, och inte från hela teamet/gruppen?

Hon verkar vara lite...hur säger man...socialt förståndshandikappad. Är man ung och söt så mailar man inte frun till en manlig kollega och ber om hjälp med en julklapp. Sånt bör man veta.
    Snack - är det bara vänskap och hon inte har en tanke på annat, så visst kan man snacka med frun. Jag har ett lååååångt gånget vänskapsförhållande med en äldre man, min f d chef. Vi äter julluncher ihop han och jag sen 15 år tillbaka. Vi ger varandra julklappar. En gång var jag på deras land med barnen då de var små, och frun tittade upp också. Inga som helst problem. Svartsjuka och misstänksamhet fanns inte på kartan! Vi vet precis var vi har varandra.
  • Anonym

Jag tycker också att det verkar oskyldigt. Hade hon haft andra intentioner hade hon väl inte vänt sig till DIG?
    Lugna ner dig lite. Är det inte bra att din man har vänner?

• LaFontaine

Varför gör man inte det för?
  • Anonym

Så det är ok om man är gammal och ful, men om man råkar vara ung och söt, då ska man inte vara trevlig för männens osäkra fruar och flickvänner kan få för sig saker?

Jag tycker det låter HELT oskyldigt. Din man har en vän på jobbet som han gillar att jobba med. Nu ska hon sluta och vill köpa en present. Om det hade varit något mellan dem så hade hon väl knappast frågat dig om råd?

Gör dig själv en tjänst TS och bete dig inte som en svartsjuk 14-åring, utan börja bete dig som den vuxna kvinna du är.
  • Annika i Gbg

Min första tanke var, "hoppas inte min kollegas man tror att vi har en affär, hon har ju fått en julklapp av mig" :-O

Hur hade du reagerat om inte var en ung, söt tjej som frågade dig ang presentförslag utan en man? Jag tror att du kan vara lugn.

God Jul!

Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • Anonym

Så om man är ung och söt har man helt andra spelregler än alla andra? Det verkar ju knasigt.
    Jag är ung och söt och jag gav min manliga kollega en julklapp. Vi har jobbat tillsammans på ett projekt hela hösten. Jag antar att jag är hans frus fiende nu.
Svar på tråden Sambons kvinnliga kollega vill köpa en julklapp till honom...