• LinaTed

Vintermössa till nyfödd?

Har en liten bebis på 5 veckor och tänkte höra hur tjock mössa dom behöver när dom är så små? När vi är ute har han den där pampers mössan man får på förlossningen på sej å sen en luva, är de alldeles för kallt? Borde jag köpa en tjock vintermössa ist? vart köper man de? Har letat men hittar inga vintermössor för nyfödda nånstans ju Förvånad Kanske bara har letat dåligt? Nån som har nå bra svar till mej?Drömmer

♥Emilia 090321 ♥ ♥ Bebis nr 2 påväg, BF 101026♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-21 22:18
    Ni som inte vet vad jag menar för pampers mössa så är de en vanlig bomullsmössa, ganska tunn men inte jätte tunn...vet inte riktigt hur jag ska förklara men de finns bilder i mitt galleri där han har den på sej =)
  • Svar på tråden Vintermössa till nyfödd?
  • Blomsteröga

Jag har den där hjälmmössan och en stickad toppluva ovanpå. Det har fungerat jättebra. På mössorna med öronlappar kommer alltid öronen fram på ett eller annat sätt. Nu håller toppluvan hjälmmössan på plats.

• LinaTed
    Brasset skrev 2010-12-21 22:49:43 följande:
    Oj, de är alldeles för tunna. De är också bara i bomull. Nu när det är runt 10 minus så måste bebisen nog ha något varmare.

Här är två bra alternativ:

www.polarnopyret.se/sv/Admin-Pages/Enova/Prod...

www.polarnopyret.se/sv/Admin-Pages/Enova/Prod...
    ja de såg ju lite tunna ut...kollade på dom mössorna du skickade...får kanske bli nån av dom då
  • vivianne

Den vita i Lina Teds bild hade min då nyfödda förra vintern. Det är tjock, dubbel bomull och öronlapparna går ut lite över ansiktet och skyddar kinderna. Med luvan på hennes vindstopperoverall utanpå blev det precis lagom! Bor i Skåne men förra vintern var ju kall även här.

• Blomsteröga
    Blomsteröga skrev 2010-12-21 22:53:27 följande:
    Jag har den där hjälmmössan och en stickad toppluva ovanpå. Det har fungerat jättebra. På mössorna med öronlappar kommer alltid öronen fram på ett eller annat sätt. Nu håller toppluvan hjälmmössan på plats.
    Luvan på overallen används också, men den är ganska stor så jag vet inte hur mycket den skyddar egentligen.
  • Brasset
    Bra alternativ.

Eller ts, så kan du ha den lilla tunna bomullsmössan under och tjockare mössa utanpå, så riskerar du inte att öronen blottas.
  • LinaTed
    menar du den vita på bilden jag la ut här? Skulle de funka att ha den å sen overallens luva på oxå?
  • Knabbo

vi körde på den där pampersmössan eller liknande o overallhuvan om det var lite mildare, vart det under 10 minus så hade vi en stickad mössa o sen huvan på overallen...då höll hon sig varm o go :)

• vivianne
    vivianne skrev 2010-12-21 22:55:23 följande:
    Den vita i Lina Teds bild hade min då nyfödda förra vintern. Det är tjock, dubbel bomull och öronlapparna går ut lite över ansiktet och skyddar kinderna. Med luvan på hennes vindstopperoverall utanpå blev det precis lagom! Bor i Skåne men förra vintern var ju kall även här.
    Kan tillägga att för det mesta låg hon ju i vagnen med suffletten uppe - alltså varmare och mindre vind än vi andra utsattes för.
  • Leiben

bor du i sthlm?

hade samma provlem som dig men har nu hittat en bra.

• Blomsteröga

Jag menade hjälmmössan man fick på BB. Det beror alldeles på hur kallt det är och om det blåser mycket. Jag tror inte att min hemmagjorda sammansättning av mössor är tillräckliga om det är minusgrader och blåser. Däremot funkar det kanon i vagnen.

Svar på tråden Vintermössa till nyfödd?