• LinaTed

Vintermössa till nyfödd?

Har en liten bebis på 5 veckor och tänkte höra hur tjock mössa dom behöver när dom är så små? När vi är ute har han den där pampers mössan man får på förlossningen på sej å sen en luva, är de alldeles för kallt? Borde jag köpa en tjock vintermössa ist? vart köper man de? Har letat men hittar inga vintermössor för nyfödda nånstans ju Förvånad Kanske bara har letat dåligt? Nån som har nå bra svar till mej?Drömmer

♥Emilia 090321 ♥ ♥ Bebis nr 2 påväg, BF 101026♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-21 22:18
    Ni som inte vet vad jag menar för pampers mössa så är de en vanlig bomullsmössa, ganska tunn men inte jätte tunn...vet inte riktigt hur jag ska förklara men de finns bilder i mitt galleri där han har den på sej =)
  • Svar på tråden Vintermössa till nyfödd?
  • LinaTed

Oj va många svar =) Tror ni att de skulle funka om jag hade den vita mössan eftersom nån här sa att den är lite tjockare å sen luva på oxå? De är så jäkla svårt å veta va man ska ha på dom när dom är såhär små..är ju livrädd att han ska frysa, har knappt vågat gå utanför dörren på de här 5 veckorna Drömmer

• LinaTed
    vivianne skrev 2010-12-21 22:55:23 följande:
    Den vita i Lina Teds bild hade min då nyfödda förra vintern. Det är tjock, dubbel bomull och öronlapparna går ut lite över ansiktet och skyddar kinderna. Med luvan på hennes vindstopperoverall utanpå blev det precis lagom! Bor i Skåne men förra vintern var ju kall även här.
    menar du den vita från pop som jag la ut här?
  • Leiben

http://www.smagrodorna.se/ här kopte jag en mössa till vår 3 veckorsbebis som liksom var en stickad lite fodrad hjälmmössa. asbra! den har jag under fleeceoverallshuvan som glappar i vid sidrna på huvudet ju.

• Brasset
    LinaTed skrev 2010-12-21 22:59:59 följande:
    Oj va många svar =) Tror ni att de skulle funka om jag hade den vita mössan eftersom nån här sa att den är lite tjockare å sen luva på oxå? De är så jäkla svårt å veta va man ska ha på dom när dom är såhär små..är ju livrädd att han ska frysa, har knappt vågat gå utanför dörren på de här 5 veckorna Drömmer
    Ts, som jag försökte länka till så var det de tjockare mössorna på pops sida.
    En sån tunn som den vita mössan, skulle jag ha på hösten. Aldrig om det var 10 minus, aldrig på så liten bebis som din. Jag skulle ha en tjock mössa. Så "vet" man att bebisen inte fryser.
  • Knabbo

dom brukar ha det rätt varmt o skönt i vagnen, vår lilla tjej svettades tom ibland när vi hade den tunna mössan o overallshuvan på ute :)

• LinaTed
    Leiben skrev 2010-12-21 22:59:28 följande:
    bor du i sthlm?

hade samma provlem som dig men har nu hittat en bra.
    nej jag bor i västmanland, vad är de för mössa du hittade? =)
  • vivianne
    LinaTed skrev 2010-12-21 23:04:07 följande:
    menar du den vita från pop som jag la ut här?
    Javisst (men vår var röd )
  • Leiben
    LinaTed skrev 2010-12-21 23:05:19 följande:
    nej jag bor i västmanland, vad är de för mössa du hittade? =)
    om jag inte satt och ammade hade jag kunnat gå upp och ta fram den för att skriva ner märket. :)
  • LinaTed

oj va många olika svar jag får =) vissa tycker att den vita pop mössan å luva funkar bra medans andra tycker att jag ska köpa en tjockare mössa....hmmDrömmer Klart att de kanske är bättre men en tjockare mössa men han ligger ju nerbäddad i vagnen eller så sitter han i bärsele innanför min jacka så han är ju lixom inte "ute" i blåsten... vill ju inte att han ska bli för varm hellerFörvånad åhh gud vad svårt de är!!

Svar på tråden Vintermössa till nyfödd?