• LinaTed

Vintermössa till nyfödd?

Har en liten bebis på 5 veckor och tänkte höra hur tjock mössa dom behöver när dom är så små? När vi är ute har han den där pampers mössan man får på förlossningen på sej å sen en luva, är de alldeles för kallt? Borde jag köpa en tjock vintermössa ist? vart köper man de? Har letat men hittar inga vintermössor för nyfödda nånstans ju Förvånad Kanske bara har letat dåligt? Nån som har nå bra svar till mej?Drömmer

♥Emilia 090321 ♥ ♥ Bebis nr 2 påväg, BF 101026♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-21 22:18
    Ni som inte vet vad jag menar för pampers mössa så är de en vanlig bomullsmössa, ganska tunn men inte jätte tunn...vet inte riktigt hur jag ska förklara men de finns bilder i mitt galleri där han har den på sej =)
  • Svar på tråden Vintermössa till nyfödd?
  • LinaTed
    vivianne skrev 2010-12-21 23:05:20 följande:
    Javisst (men vår var röd )
    okej =) Men du tyckte att de funkade bra med den å sen luva på? Jag vet varken ut eller in...vill inte att han ska bli för kall såklart, men inte för varm heller...han ligger ju nerbäddad i vagnen eller sitter i bärsele innanför min jacka så han är ju lixom inte ute i blåsten eller vad man ska säga...
  • goabarn77

När min tjej var nyfödd hade hon en toppenmössa från Yorrik. (den som är lurvig inuti)

• LinaTed
    Leiben skrev 2010-12-21 23:08:11 följande:
    om jag inte satt och ammade hade jag kunnat gå upp och ta fram den för att skriva ner märket. :)
    haha ja men tack för länken =) hur gammal är din bebis nu? vet du vad man ska ha för storlek på mössan till en 5 veckors?
  • LinaTed
    goabarn77 skrev 2010-12-21 23:12:24 följande:
    När min tjej var nyfödd hade hon en toppenmössa från Yorrik. (den som är lurvig inuti)
    aha =) har du nån länk? ;)
  • Leiben

MaxiMo heter märket och jag har strl 39. Som var lite stor när den köptes men lagom nu. Han är 5 veckor  om några timmar. de finns vita, rosa, marinblå och röda. de är liksom virkade med mjukt foder inuti. toppen helt enkelt!

• Daeminimon

Eddie har en mössa från H&M, vit med öron, som man knyter under hakan, han brukade bli så sur om mössan åkte ner över ögonen! Den är dubbelfodrad, och så har han huva på sin overall.

• Isola02

Har sett att H&M har stickade mössor med öronlappar och fleece på insidan. De finns i små storlekar och verkar jättebra.

• LinaTed
    Leiben skrev 2010-12-21 23:17:02 följande:
    MaxiMo heter märket och jag har strl 39. Som var lite stor när den köptes men lagom nu. Han är 5 veckor  om några timmar. de finns vita, rosa, marinblå och röda. de är liksom virkade med mjukt foder inuti. toppen helt enkelt!
    aha då är våra nästan lika gamla då =)  Ska kolla efter mössan =) så de är alltså storlek 39 jag ska köpa?
  • LinaTed
    Daeminimon skrev 2010-12-21 23:18:00 följande:
    Eddie har en mössa från H&M, vit med öron, som man knyter under hakan, han brukade bli så sur om mössan åkte ner över ögonen! Den är dubbelfodrad, och så har han huva på sin overall.
    kollade på hm för en stund sen men när jag klickade på nyfödd eller baby så stog de bara att alla varor va slut Förvånad fast de kanske inte va på hemsidan du hittade mössan?
  • Lindreas

Vi hade en mössa i siden underst (i hjälm-modell) och över den en vanlig bomullsmössa från H&M. Siden värmer på vintern och svalkar på sommaren, den fungerade bra. Dessutom hade vi alltid luvan på overallen uppdragen.

• Daeminimon
    LinaTed skrev 2010-12-21 23:22:01 följande:
    kollade på hm för en stund sen men när jag klickade på nyfödd eller baby så stog de bara att alla varor va slut Förvånad fast de kanske inte va på hemsidan du hittade mössan?
    Nej, köpte i butik. Den finns i både vitt och grönt. Vi köpte stl 2-4 mån, den har han haft sedan han var 5 veckor, och den har han fortfarande vid 4 1/2 mån.
    Så här ser den ut:

• LinaTed
    Daeminimon skrev 2010-12-21 23:25:41 följande:
    Nej, köpte i butik. Den finns i både vitt och grönt. Vi köpte stl 2-4 mån, den har han haft sedan han var 5 veckor, och den har han fortfarande vid 4 1/2 mån.
    Så här ser den ut:

Aha okej =) får väl åka å kolla på hm efter jul kanske, om jag beställer en mössa så kommer den ju ändå inte förens efter jul. Söt bebis föresten Skrattande
  • tessan27

När vår dotter var nyfödd så hittade jag inga mössor som var lite tjockare och det räkt gott och väl med en bommulsmössa och luvan på overallen. Dottern låg inbäddad i sin fleecefodrade mjuklift och var då aldrig kall, snare tvärt om.
    Hon föddes för tidigt och hade jättelitet huvud så inga mössor passade, alla var tokstora.  Och den vintern när hon föddes var det också riktigt kallt emellanåt, ok kanske inte -25 grade som det är här just nu men -10-15. Om bebisen ligger i vagen kan man ju alltid lägga en liten filt upp vid huvudet också.

• Daeminimon
    LinaTed skrev 2010-12-21 23:29:05 följande:
    . Söt bebis föresten Skrattande
    Tack! Det tycker jag med! Flört
Svar på tråden Vintermössa till nyfödd?