Tycker ni att vi skall skaffa fler barn?
Jag är 50 min man 51 vi har en dotter på 5
Jag är 50 min man 51 vi har en dotter på 5
Vad spelar det för roll vad andra tycker? Det gör ni väl som ni själva vill.
Hur känner ni själva?
Gör som NI vill, inte vad ANDRA tycker ni ska göra.
Nej, ni är för gamla.
Vill ni så gör de? Men personligen så tänker jag att, om ni nu blir gravida inom kort, så kommer ni vara 70 år när barnet tar studenten exempel,..:-/ och hon/han kommer inte ha er närvarande på samma sätt under de första åren i sitt arbetsliv..
Men de viktiga är, vill ni ha fler barn? Skaffa då de! :)
tycker ni borde tänkt på det lite tidigare, nu är det försent! Jag tycker helt ärligt att det skulle va otroligt egoistiskt att skaffa barn så sent, jag säger nog att man ska vara MAX 45, egentligen max 40
nej.
Personligen skulle jag avråda då man är över 40 rent generellt...
Risken för att det blir komplikationer för både mor och/eller barn eller att barnet föds med någon sjukdom ökar ju äldre föräldrarna är. Plus att de flesta har hunnit gå in i klimakteriet för länge sedan... vilket är kroppens sätt att säga att man är för gammal.
Sedan tänker jag på barnet, som ser stora skillnader mellan sina egna föräldrar och kompisarnas i hur mycket de orkar vara med/ aktiva. Jag minns en klasskompis som verkligen var en "sladdis"... hennes föräldrar var sällan med på någon aktivitet då de inte kände att de orkade. (men annars var de världens goaste föräldrar men hon saknade dem när alla andra föräldrar var med...)
Det enda som jag skulle kunna tänka mig är om man verkligen ändå vill ha barn så skulle jag hellre se att man adopterade, det finns så många ensamma barn som inget hellre önskar sig än att få ett hem med egna föräldrar. Ett steg som en av mina kollegor just tagit och jag har inte sett någon som är gladare än henne då hon precis blivit "föräldraledig".