Inlägg från: LillaLilja |Visa alla inlägg
  • LillaLilja

BF september 2011

Hejsan!

Här kommer en till som vill vara med!
    Plussade på Juldagen, så jag liksom flera säkert, fick en underbar julklapp..

Detta är vårat första barn och vi har kämpat i drygt ett och ett halvt år..
    Har genomgått utredning och fått reda på att chansen att bli gravida på egen hand är MINIMAL då sambon har mycket få spermier..
    Fick papper för två veckor sen att vi kommer bli remisserade till IVF..

Men nu står vi här, med en bebis som kommit till helt på egen hand!

Vi gav upp hoppet helt för ca två månader sen, och väntade bara på IVF, jag vet inte om det är det som gjort att vi äntligen lyckats eller om det bara är tur :)

Enligt FL-graviditetskalender så är BF 2 sept :)

• LillaLilja
    Renni skrev 2010-12-28 13:26:48 följande:
    Stort grattis wanted !

Vilken underbar julklapp. =) Vad roligt att ni nu slipper att gå igenom processen med IVF .
    Jag har hört många i samma sits som har blivit gravida då dem har "gett upp" hoppet och vips så har dem blivit gravida. Så det kanske ligger något i det att man lättare blir gravid om man slappnar av.

Grattis igen & välkommen till denna tråden!
    Ja det känns riktigt skönt  att slippa proceduren med IVF, även om jag inte riktigt insett att jag är gravid än..
    Jag har inga speciella symptom som stör mig, lite ont i huvudet framåt kvällarna och det som är värst är att jag är så sjukt trött! Jag kan sitta och se på tv, sen helt plötsligt somna :P

Jag ska ringa BM på torsdag tror jag, eller om jag ska vänta till nästa vecka..

Kul att det är så många, och fler lär vi nog bli, med tanke på att alla inte har haft BIM än, utan att de kommer i slutet av denna vecka och nästa vecka också skulle jag tro :P
  • LillaLilja
    Wahlma skrev 2010-12-28 20:20:08 följande:
    Wanted, en till  med samma ivftur, visst är det jäkligt märkligt?
    Ja nog är det märkligt, framför allt när man helt har gett upp hoppet och till och med slutat försöka intensivt då man vet att man kommer få hjälp via IVF, men nu har det hänt och fasiken vad jag ska njuta av detta!

Man vill ju berätta för hela världen, men det är väl lika bra att hålla tyst i sju veckor till ;)
  • LillaLilja

Hej! Har varit lite frånvarande men idag pratade jag med BM och jag ska dit på hälsosamtal den 12 sen några veckor efter det blir det inskrivning

Jag äter Tabletterna KVINNA som är super då de inte innehåller så mycket A vitamin..

Vi har berättat för en nära vän som även vet allt om våran utredning.. Ska berätta för min mamma och pappa imorgon och sambons föräldrar om nån vecka då vi vet att dom inte kommer bli så glada pga att jag är arbetslös! Så jag ska försöka börja plugga igen innan vi berättar för dom

• LillaLilja

Hej igen och god fortsättning på er alla!

Såg att ni hade skrivit lite om hur era magar är och jag känner igen det där med att den varierar hela tiden.. Normalt (innan jag blev gravid) gick jag och gjorde nr 2 kanske varannan/var tredje dag och nu lär jag göra det varje dag??! Men men, det kan ju ha att göra med att jag äter mer regelbundet och äter mera frukt och vitaminer nu :)

Stod i duschen i morse och märkte att mina bröst har nog gått upp en eller två storlekar (från 75E) bara den senaste veckan.. Sambon är inte imponerad då han knappt får se på dem utan att det gör ont ;)  Jag gruvar mig om dom ska fortsätta växa ännu mer då jag vet sen innan jag gick ner i vikt och hade 75F i BHstorlek så kommer jag få ont i axlarna och ryggen..

• LillaLilja

Gud vad kul att vi är så många!

Jag har också börjat få en liten "bula" är i v 6 (5+1) och det kommer bli svårt att dölja, MEN jag hoppas att folk inte lägger märke till det så väl, för jag har gått ner från 80kg till 58 kg på lite över ett år, så jag tror att dom bara kommer tro att jag har fått ett "återfall" på sötsaker och börjar bli tjock igen :P

• LillaLilja

Alltså ni som gjort CB med vecko indikator, vilken vecka har no varit i(enligt egna beräkningar) och vad har testet visat??

De flesta verkar ha varit i vecka 5 och fått 2-3 veckor men när jag gjorde mitt CB för en vecka sen 4+2 så visade det 3+..

Är jag höghormonare(utan symptom) eller är det normalt att de visar olika fr person till person?

Jag har inga som helst symptom tycker jag, en förkylning som vägrar släppa, trött och lite ömmande bröst.. Men inget som jag tänker på...

• LillaLilja

Då måste jag ha haft ägglossning tidigare, för när jag räknar själv(inte FL uträknare) så får jag det till att bebisen ska komma den 27 augusti, men med samma uppgifter här på FL så blir det 2 sept.. Så jag räknar nog galet, men måste ändå ha haft ägglossning tidigare..

Ska ringa till KvinnoKliniken idag och avboka våran IVF Skrattande Känns super skönt, men ändå läskigt för det var ju det vi hade räknat med, och ändå är det något som växer i min mage Hjärta

• LillaLilja
    Wahlma skrev 2011-01-03 14:32:42 följande:
    Wanted, så skoj att ni slapp den biten!! Har ni gjort ivf innan eller bara bokat denna? Vi var inne på vårt tredje försök...
    Remissen till IVF blev skickad för ca 1 månad sen så vi skulle ha börjat nu i vår, så jag är glad att vi slipper den proceduren..

Jag var helt inställd på att det skulle bli IVF iom att dom hade sagt på KK att vi hade en MINIMAL chans att bli gravida på egen hand då sambon hade väldigt väldigt få spermier..
  • LillaLilja

Nojjig som man är så fick jag lov att göra ett nytt gravtest idag (5+2) och det blev positivt super snabbt..
    Fick lov att testa bara för att idag har jag inte känt nånting.. Inga ömmande bröst, ingen trötthet, ingenting??!!
    Men de kan vara för att de blev en lång natt den som var och jag somnade inte förrän 5 imorse och sov därmed till 12 idag, så kroppen kanske hamnade lite ur balans??

De jag tyckte var lite knepigt är att kontrollstrecket nästan inte syns nånting, men de kanske är så för att de är så mkt HcG hormoner??

Jag har ju inte en aning om hur sånt fungerar..

Svar på tråden BF september 2011