Inlägg från: LillaLilja |Visa alla inlägg
  • LillaLilja

BF september 2011

Hej igen :)

Nu är symptomen jag hade förut (ömma bröst och extrem trötthet) borta, men jag har blivit illamående istället..
    Ser det varken som positivt eller negativt, känns bara skönt att ha symptom :)

Har lagt ut magbild på den tråden nu iaf :)

En i v 7+2(idag) och en v 4+2

• LillaLilja

Hej igen!
    Är inne varje dag och läser, men känner att jag inte har så mycket att skriva om...

Jag har nästan inga symptom alls nå mer Rynkar på näsan inte som jag tänker på iaf, öm i brösten bara, men inte så farligt..
    Jag kissar inte oftare, är inte hård i magen, inga illa mående ingenting Rynkar på näsan

Är ju visserligen super glad att jag slipper må dåligt, men ändå så vill man ju känna att man är gravid :)

Längtar till den 7 Februari, då är det inskrivning på MVC och sambon har lovat att han ska ta ledigt och följa med =) Känns super att han ställer upp redan, men vi har ju kämpat för bönan också så jag hade nästan inte räknat med annat =) BM sa även att om jag ville skulle hon försöka att lyssna på hjärtat, men hon sa att det var inte säkert att det skulle höras något då.. Och det har jag full förståelse för =)
    Kommer vara i v. 10+2 då om jag räknat rätt =)

Han har även blivit hur underbar som helst hemma, han städar, lagar mat(oftare), tvättar, plockar med disk och pysslar om mig och tycker att jag ska ta det lugnt och inte göra nånting =) Känns skönt på ett vis, men jag blir så extremt rastlös så jag brukar inte kunna låta bli att hjälpa till =)

I torsdags passade vi på att ta en sväng till IKEA, det var farligt kan jag säga, men vi har redan bestämt oss vad vi ska ha för säng och skötbord när bönan kommer =)

• LillaLilja

WildRose03: Hur f*n kan han göra så? Oavsett om de bara är flirtande så går han ändå ut och låtsas som om du inte finns! Fy fan vad taskigt! Jag tycker att du har all rätt att bli upprörd och tycker att du ska ta ett allvarligt snack med honom!

Hade min sambo gjort så hade jag nog blivit minst sagt hysterisk( framför allt nu med alla hormoner)

• LillaLilja

Hej! Massa dagar sen jag var inne nu, ska sätta mig och läsa ikapp..

Ser ni pratar om iPhone :) Vad skulle man göra utan den?? ;) Det finns allt och jag skulle nog inte klara mig utan den, har nog halva mitt liv i den ;P

Idag har vi kommit på att vi ska renovera klart vårat hus och köpa ett nytt, vi vill ha en en plans villa :) Nu har vi källare, entréplan och övervåning.. Och har hittat vårat "drömhus" som är en enplans villa :)

Igår hade jag super ont i magen, ringde sjukvårdsrådgivningen, men dom trodde det var sammandragningar eller växtvärk så jag värmde en vetekudde och vilade och idag känner jag ingenting :)

Nej, nu är maten klar så nu ska jag äta lite...

Föresten, ni som har tatueringar på magen och varit gravida förut... Blev tatueringen förstörd nånting?

Min mage ploppade ut nu i helgen och jag har börjat smörja hela magen med apotekets olja för gravida magar =) och hoppas på att den ska hjälpa även tatueringen från att töjas ut för mycket...

• LillaLilja

Trög i magen och dalande symptom ja :D

Känner inga symptom alls, men magen växer så jag ser det positivt.. Känner mig inte gravid längre, hungern är inte lika hemskt som förut, jag är inte lika trött och mår bättre nu än på länge, men min BM sa att det är normalt att vissa mår som prinsessor när dom är gravida (hoppas jag är en sån) :)

• LillaLilja

Hej igen!

Angående hur min sambo kommer göra vid besöken så får vi ta det som det kommer typ, för han jobbar 30 mil härifrån så han måste ju få ledigt en hel dag, gärna två då han har en bit att åka...
    Men han VILL vara med på alla besök, och jag försöker övertala han till att bara vara med på dom viktigaste.. Typ RUL och nu på inskrivningen..

På måndag ska vi på inskrivning och han ska med =) BM sa även att hon ska försöka lyssna på hjärtat, men hon sa att de var inte säkert att de hördes något..

Jag kanske är onormal, men jag är inge nojig alls.. Jag tror fortfarande inte att jag är gravid då vi hade alla odds emot oss, men magen växer så de tar jag som ett bra tecken..

• LillaLilja

Hejsan igen! Blir långt mellan gångerna jag är in och skriver, men nu i veckan kommer jag nog vara lite mer aktiv då sambon är borta(som alla andra veckor) De är super jobbigt då han har ett jobb 30 mil härifrån, men som tur är mår jag ju bra och behöver inte äta innan jag kliver ur sängen eller något annat sånt :)

Idag har vi varit på inskrivning och det gick iallafall super bra, alla mina värden som BM tog idag såg super bra ut.. Blodvärde på 140, socker på 4,7 och urinprovet var allt negativt på.. Blodtrycket låg på 100/60 eller hur man skriver..

Kom även överens om att försöka lyssna om vi kunde hitta "larvens" hjärtljud, fast hon trodde verkligen inte att det skulle gå, då hon aldrig kunna få in det så tidigt på någon förut (10+2) men hon lyckades Glad så lill*ns hjärtljud pickade på i 150-156slag/min Hjärta Kändes verkligen super att få höra det, samtidigt väldigt overkligt..

Själv hade jag en puls på 54 =)

Hoppas allt går bra för er andra =)

Just ja, har även varit och tittat på ett nytt hus idag, då vi verkligen inte vill bo i detta då bebisen kommer.. Mycket bara för att vi har tvättstugan i källaren, tvrum och kök på entrévåningen och badrum och sovrum på övervåning så vi tycker att de blir för mycket spring på olika våningar sen vill vi bo i en enplansvilla =)

Det såg super bra ut och det var vi och en till som var intresserad, vi kommer lägga ett bud och hoppas på att dom som äger huset tycker att vi ska ha det då vi känner dom =)

• LillaLilja
    Mliic skrev 2011-02-08 13:44:48 följande:
    Luddig fråga kanske!! Preciserar mig: jag har en iphone och Itunes har alltid fungerat korrekt men att synka program och musik å allt annat man kan göra föruton EN sak, det går inte att synka bilder.. jag har ca 300 bilder på telefonen och när jag kollar mappen bilder på Itunes när telefonen är i kopplad står det 0 bilder! hur kan det komma sig?

Har haft ett antal Sony ericsson innan som har funkat klockrent, jätte lätt att föra över bilder till och från mobilen! men med Iphone så fungerar det inte=(
    Det här är kanske ingen fråga som passar denna tråd men jag vill ju föra över magbilder till datorn och vidare till FL så det kanske pasar lite!!
    Någon som kan hjälpa mig??
    Enklaste tycker jag är att öppna iPhonen via utforskaren, och ta bilderna därifrån.. Göra en vanlig förflyttning av bilderna manuellt, det går mycket fortare än med iTunes..
  • LillaLilja

Det här med gravid försäkring har vi också funderat på men jag vet inte hur jag ska göra.. Pratade med bm om det men hon fick varken råda mig till det eller avråda mig från det..

Det lutar åt trygg hansa's försäkring fast vi har våra försäkringar hos if och Folksam..

• LillaLilja
    Ellebellebi2010 skrev 2011-02-10 20:15:38 följande:
    Hur mycket har ni gått upp?? Jag ligger på samma vikt, går in i vecka 12 på lördag. Nu har jag extra kilon sen innan, så jag ska ju inte gå upp mer än 7-8 kg totalt. Antar att viktuppgången kommer sen!!!??
    Jag äter dock nyttigare nu, men dock lika mkt som innan.
    Jag har nyss lyckats gå ner från 81 kg ner till 61(innan grav) och nu sista veckorna har jag gått upp från 61 till 64kg, hoppas att de är sånt som är bara nu i början, för jag har gett mig sjutton på att inte gå upp mer än 10 kg, skulle jag gå upp mer, så är det väl så, men jag vet hur jobbigt det är att bli av med allt vikt..

Var väldigt mullig, nästan tjock innan jag lyckades gå ner, fast jag inte vägde "överdrivet" mycket.. Jag har alltid varit normalväxt men bytte p-piller och ökade som sjutton i vikt, slutade med p-piller i augusti 2009 och har gått ner 20 kg sen dess så jag hoppas att jag inte gå upp så mycket :P
  • LillaLilja

När jag var på inskrivningen nu så passade hon på(efter förfrågan) att lyssna på hjärtat, BM trodde inte att hon skulle lyckas med vi fick höra ett pickande hjärta som fick oss att må super, så nu vet vi iaf att det fanns nått där inne då, och hoppas att den stannar där tills i september Glad

En liten fråga bara, är det någon som för EXTREMT ont i brösten när det är kallt ute.. Jag kan nästan börja gråta så satans ont gör det.. Min kloka mor sa att det är för att skinnet är spännt och inte "värmer" på samma sätt som förut, utan att huden är sträckt nu och då blir brösten mycket känsligare...

• LillaLilja

Gud alltså, jag tvekar än på att jag verkligen är gravid.. Här finns förklaringen för de som orkar läsa(www.familjeliv.se/Forum-7-139/m56355172.html) Men börjar inse nu att magen har växt en hel del.. Har inte märkt det riktigt eftersom jag ser magen varje dag, men igår skulle jag sätta på mig ett par jeans som är nästan nyinköpta(december) som det saknades flera cm för att dom skulle gå igen..
    Har som sagt inte tänkt på det, förrän jag satte ihop två kort..

Ett från 4+2 och ett från idag (11+1)

Resultatet är ganska tydligt och man förstår varför byxorna inte går ihop längre :D

Undra hur jag kommer se ut i slutet på augusti...

Har fått höra hjärtat som sagt så det finns ju verkligen nått därinne :P
  • LillaLilja

Hej! Ni som har känt fladder(bebisen) hur känns de?? Detta är ju min första graviditet, men i torsdags och även i måndags fick jag som små nervryckningar (typ såna man får i ögat ibland) mellan naveln och blygdbenet.. Fick bestämt för mig att de är bebisen och längtar tills det kommer igen(om de nu är det???)

• LillaLilja

Hej! Var med i denna tråd i början och brukar kika in lite då och då och se hur det går för er :)

Grattis till er som fått barn redan! :)

Fick för mig att det var nån här som hade köpt en gammal vagn och nu när en bekant till mig ska sälja en 50tals emmaljunga så tänkte jag bara tipsa om den :)

www.blocket.se/dalarna/Emmaljunga_50_tal_35356192.htm&w=1

Svar på tråden BF september 2011