skomakarfrun skrev 2011-01-14 23:36:01 följande:
Idag spydde jag för första gången, hoppade över frukosten och tog en långpromenad med hundarna, sen gick jag ner på stan för att fika med en kompis. Halvvägs ner vara jag bara tvungen att stanna och spy, hoppas ingen såg... Får börja vara mer noggrann med att äta regelbundet.
Jag har inskrivning på måndag, då kommer jag vara i vecka 7 (enl ÄL) eller v 8 ( enl sista mens) min bm sa att de ville att man skulle komma så fort som möjligt. Det är inskrivning, ingen har sagt ngt om hälsosamtal, kanske görs det samtidigt här...
Mina andra symptom, ömma bröst, håret blir snabbt fett, gasig... Ja de var nog allt ibland känner jag av tjejmagen.
Det kommer nog dröja innan min magbild kommer, min mamma fick knappt någon magen alls vid någon av sina grav, så är det genetiskt, vilket jag hoppas, så går jag inte upp så mycket. Liten mage vill jag såklart ha, men det räcker med en liten...
Jag ska inte görs ngt vul, känner starkt att ärtan vill stanna. Hoppas magkänslan stämmer.
Mitt hår blir oxå snabbt fett-igt.. har dock inte spytt än men mår illa mellanåt.. brösten spänner och sticker till.. molvärk, det lixom ilar.. svårt förklara men är inte som mensvärk iaf.. är oxå gasig.. ibland yr.. har vi räknat rätt så går jag in i vecka 5 på söndag.. ska till BM på ons för kontroll och inskrivning.. har ett utomkveds bakom..
nu får vi hoppas de små liven stannar