Inlägg från: IdaElinLivia040611 |Visa alla inlägg
  • IdaElinLivia040611

BF september 2011

Hej hoppar in här:)
    Plussade på BIM -7 på Julafton är beräknad 4 sep. Det är mitt 3 barn min sambos första. Underverken har alla blivit till på första försöket och än så länge har jag varit skonad från missfall. Men oron ligger där och lurar. Jag har fått gigantiska bröst som spänner lite och så har jag en konstant molvärk i tjejmagen. Kan riktigt känna hur det växer där inne. Och mitt humör ska man inte prata om. Inget illamående än så länge men med mina två tjejer har jag mått piss så det kommer väl:(
    Skulle nån vänlig själ vilja lägga in mig på listan......

• IdaElinLivia040611

Godmorgon alla fina!!!

Önskar att vi alla gick in i vecka 12 nu så att vi äntligen kan börja njuta. Det är mycket oro och man har så mycket tankar om vad som kan gå fel. Men det är ju bara ett bevis på hur mycket vi verkligen vill det här.
    Mår helt ok fortfarande. Bara spännda bröst och lite molvärk. Ska på mitt första besök hos BM den 19 jan...då ska jag säga att jag vill göra ett JUB test så får man se den lilla krabaten lite tidigare också.

Ha en underbar dag!!

• IdaElinLivia040611

God morgon.

Vaknade 5.30 idag även om jag hade kunnat sova till 9...mådde illa och var hungrig på samma gång. Jobbig känsla. Är lite glad för illamåendet..hehe man e ju inte riktigt klok. Idag är jag i vecka 6+1...tiden går ju ganska snabbt ändå..:)

Jag slutade också röka när jag fick mitt pluss, men fan va svårt det är ibland. Inte bara grav hormoner som ställer till humöret här.

• IdaElinLivia040611
    MuM2girls skrev 2011-01-09 10:26:10 följande:

Gud har är man så trött hela tiden, vill helst gå och sova kl 20 men gubben blir sur då eftersom jag brukade klaga på honom när han gick och la sig tidigt, hihi.

Illamående kommer mer och mer smygande, på morgonen är det värst. Sedan kommer det på kvällen igen:(

Är väldigt törstig hela tiden, kan dricka massvis med vatten varje dag.

I dag går jag in i v7<3 eller 6+0!!

Kommer nu bli pirrigt framöver då jag senast fick MF innan dottern var i v7+0

Är också sjukt trött...kan sova hur mycket som helst känns det som. Och för två dagar sen tog illamåendet fart. Jag som nojjat innan att jag mådde för bra. Nu är jag spyfärdig mest hela tiden, bara kvällar som det känns ok.
    Fattar inte hur mycket jag kan äta. Är konstant hungrig. Man får liksom aldrig en mättnadskänsla. Men det känns jätte bra att det kom så att man vet att allt står bra till hittills i alla fall.

Idag ska jag försöka ta mig till gymmet var så länge sen sist, kanske kan få lite energi av det...hoppas.
    Bävar inför en proppad jobb vecka nästa vecka, hur fan ska det gå Kräks
  • IdaElinLivia040611
    katzon skrev 2011-01-09 21:23:42 följande:
    Ni som har fått mycket symptom, i vilken vecka är ni?
    Det är inte mycket symptom här inte, har fått rätt mycket flytningar idag dock.

Har hört att efter man har gjort VUL och sett ett hjärta picka är det lika liten risk för missfall som efter v.12, kan det verkligen stämma?!

Vitsippa34: Han kommer nog bli glad när han fått ett tag på sig att smälta nyheten
    Jag är i vecka 6+6 idag och har massa symtom. Illamående som aldrig släpper, måste äta helatiden men blir aldrig mätt. Ömma svullna bröst, ibland en molande värk i magen och ett as jobbigt humör.

Ska till BM om en vecka och ska då be om ett kub-test så att man kan få se det lilla livet tidigt:)
    Vad har du för symtom???? Vilken vecka är du i???
  • IdaElinLivia040611
    She is Me skrev 2011-01-10 10:14:06 följande:

Ni som väntar tredje, eller mer, när föddes era andra barn?  Jag har två som båda tittat ut  innan BF, v38+2 0ch 37+2, så ska bli spännande och se om denna med tänker komma ut innan...

Min förstan flicka kom precis på BF datum och min minsta tittade ut redan i 36+6....
  • IdaElinLivia040611
    Cornellia skrev 2011-01-10 11:23:35 följande:
    Nu kan jag äntligen uppdatera hur det gått för mig efter blödningen i torsdags.

Det har varit en rätt så upp och ner helg, man har velat hoppas att jag fortfarande har kvar pyret, men samtidigt, blod med klumpar är inte alls bra.

Hur som helst fick vi en jourtid för vul idag. En manlig gynekolog, han verkade nästan lika nervös som jag, och när han säger att han måste konsultera en kollega så trodde man ju att hoppet var ute.
    Men kollegan kom, och bara på några sekunder kunde hon peka ut ett litet pulserande hjärta!  Solig

Vi har vårt lilla gryn kvar!

Det dom sa var att det var litet, och att det måste vara tidigt i grav. Jag vet juh när pyret blev till, exakt för 31 dagar sedan, och det blir väl typ v 7? Gyn sa iaf att det var 6 mm långt och i vecka 5, men då kanske hon räknar från befruktningen (isf stämmer det ju)? Men lite konstigt att gyn inte räknar på samma sätt som BM.
    Åhhhh gud vilken lättnad för er. Grattis!!!!!!
  • IdaElinLivia040611

Ja det här jäkla illamåendet håller på att knäcka mig. Måste fixa nått för det. Är som en zombi, orkar ingenting. Bävar varje dag för att ¨gå till jobbet. Känner mig nästan deprimerad när jag borde vara lyckligast i världen. Hoppas det blir bättre snart. När brukar det ge med sig??? Eller i alla fall bli lite bättre???? Känns inte som jag orkar detta så mycket längre.Rynkar på näsan

• IdaElinLivia040611
    She is Me skrev 2011-01-12 10:37:57 följande:
    Man brukar säga att det ger med sig, runt v 12-14 men inte på alla, vissa har längre andra kortare. Har du provat seaband (funderar själv på att testa det) eller postafen?

Det är jobbigt att må illa, tar jätte mycket på krafterna. Ring din BM om råd annars.
    Ja jag har provat seaband och postafen (funkar inte). Idag var jag hos husläkaren och fick Leigian Comp eller hur det stavas. Riskfritt att äta och har hjälpt många. Hoppas att det hjälper, fick sjukskriva mig idag...blääää. Har ringt barnmorska som skall återkomma vill rådgöra med henne också vad hon tycker innan jag börjar:)
    Med mina andra tjejer försvann det vid vecka 12-13 så hoppas verkligen på det nu med. Men positivt är ju att det är mycket mindre risk för missfall om man mår riktigt illa...får ha det i tankarna tills det ger med sig.

Har fått dille på rostat bröd med tomat, fetaost och oliv olja..kan äta hur många som helst..Skrattande
  • IdaElinLivia040611
    Hannabus skrev 2011-01-12 11:05:37 följande:
    IdaElin0406

Min BM sa idag att det oftast slutar runt v 10-12 så försök hålla ut.. det är hemskt, jag vet men du får hitta något som lindrar det.

Jag har börjat köpa frukttuggummi extra (mint blir för starkt o triggar) o tuggar lite försiktigt.. hjälper mig.. hoppas det ger med sig.. annars får du söka för du ska inte va deppig nu, du e ju med bebis o ska njuta :)

Jag tänker att varje symptom, jobbigt eller inte bara bevisar att jag ska bli mamma :)
    Åh hoppas på vecka 10 då..i så fall bara ca 2 veckor kvar....:) försöker också tänka så att det är ju en frisk liten bebis förhoppningsvis....tack för tipset skall testa det. Fick utskrivet Legirian Comp??? stavas det så..idag har nån hört nått om det, både bra eller dåligt???
Svar på tråden BF september 2011