BF september 2011
Känner inte igen den där ilande värken du beskriver i pannan.
Ska också kolla på blocket sen men ska först gå igenom allt jag har hemma efter barnen..:) Började igår och snacka om att få en liten resa tillbaka i tiden..:)
Det är ett jäkla liv i magen nu på morgonen. Jag som varit så orolig att jag inte kännt så mycket, men nu snart in i vecka 23 så har hon fått ordentlig kaft att puffa och böka runt. Det känns allra mest när hon bökar runt naveln. Antar att moderkakan inte når ända dit upp.
urmysigt är det i alla fall. Börjar nu förstå att det snart tittar ut en bebis. Tiden går snabbt, bara 17 veckor kvar och om det blir som med tvåan som kom 3 veckor tidigt så är det ju fasen i början av augusti hon kan titta ut. Herre gud måste ta mig i kragen och beställa en vagn.
Fredag idag och sole och värme ute. Härligt. Längtar så himla mycket efter bebis, så man får gå ut på promenader och mysa.
buffas på för fullt idag me:)
Skruvade ikea möbler i ett par timmar igår och idag är jag så jäkla stel i höfterna och nedre delen av ryggen, går som en gamal tant.
Idag 23/5 föddes vår dotter Livia med akut snitt i v 25+0. Hon är otroligt söt men en riktig mini. 676 gr och 30cm lång. Andas mirakulöst nog själv men får lite hjälp så hon inte tar ut sig helt.
Världens vackraste mirakel bebis.
!!!
Hallå tjejer.
Vi mår fortfarande fin fint här. Inga större komplikationer har tillstött än. Läkaren är otroligt positiv och kan nästan lova att detta kommer att gå vägen:) Men självklart kan allting hända. De närmaste 3 dagarna är riktigt kritiska, sen sa han att man kan andas ut lite mer.
Om hon fortsätter att vara så här stabil ska jag få sitta med henne på bröstet till helgen
känns helt otroligt bra.
Vet att fler undrat varför hon kom tidigt och dom tror att det var att jag fick en infektion av något slag i livmodern. Dock finns det ännu inga prover som visat på någon tillväxt bara att mitt crp var högt och att infektioner är en stor anledning till att föda förtidigt.
Jag kom in på KS den 7/5 för att jag hade väldigt rikliga flytningar som var blandade med färskt blod. Efter ett UL och en vaginal undersökning konstaterades att min tapp var helt utplånad och att jag var öppen 3 cm med buktande hinnblåsa.
Jag fick lägga mig ner i en säng direkt, fick tillsägelse att ligga i strikt liggläge (inte ens lyfta huvudet). Och så låg jag i 17 dagar. Jag kom in i 22+5 och lyckades hålla mig till 25+0 mot alla odds. Läkarna fattade ingenting sa varje dag att idag föder du...men icke.
Och dessa dagar är det som troligen räddat hennes liv. I går när dom undrsökte mig vaginalt så såg dom en liten fot som vinkade. Hon höll på att glida ur mig utan att jag hade minsta sammandragning. Eftersom hon låg med fötterna neråt så blev det ett akut snitt. Tack och lov fick jag vara vaken med spinalbedövning.
Dom konstaterade snabbt att hon var en stark tjej som ville andas själv. Hennes enda problem var att hon troligtvis förlorat lite blod, men hon stabiliserades så fort hon fått lite extra blod.
Så nu är vi här, hon är en dag gammal och vi kommer bli kvar här i minst 3 månader. Men som sagt, allt ser lovande ut nu och vi försöker vara så positiva vi bara kan och bara sprida bra energi till henne:)
Blev ett långt inlägg:)
Kram Linda
Godmorgon alla fina gravida mammor:)
Jag fick ha Livia på bröstet för första gången för två dagar sen. Det var bara en kort stund men dom ljuvligaste minuterna i mitt liv. Hon blev så lugn, hade jätte bra hjärtslag och låg och små slickade på mitt bröst.
Livia du e den starkaste av oss och vi älskar dig över allt annat
!!!!!
Livia
Du skulle snittas om jag minns rätt, måste säga att det är mycket lättare att få tillbaka sin kropp efter en vanlig förlossning. Kroppen går inte tillbaka alls lika bra vid snitt, det blir liksom som en kant vid snittet. Sen får du inte träna eller springs på 4 mån:( efter mina vanliga förlossningar rasade allt av på ett par veckor men nu e det tuffare. Ställ in dig på att det kommer att vara tufft ett tag. Och jag fick ändå min lillfia i v25. Inte så stor mage gick väl upp typ 7 kilo och hann inte få så mycket uttänjd hud. Det är oftast inte kilona du går upp som e svåra utan huden som måste gå tillbaka och det är inte lätt efter ett snitt om du är fullgången. Så räkna inte med några underverk. Nu börjar min kropp se bra ut och det är ca 2 mån sen mitt snitt. Men det ska bli så skönt att få börja träna.
Svaret ovan var till Velvet.... Skit mobil
Det jag skrev har jag hört av andra, det är väl olika för alla, som tur är. Är glad art vara i min gamla kropp igen eftersom jag är den typen som älskar att träna och ha en fin kropp. Livia mår bra, vi kommer nog vara kvar på neo ca 5 veckor till totalt. 14 veckor, längtar att ta hem henne:) lycka till med snittet Velvet, det känns ingenting och smärtan efter går över helt på ca en vecka:)
Tror också att det är viktigt att få ett bra snitt. Och dom sa till mig på FL att man inte skulle ha plåster på ärret efter men det är mycket bättre att ha det så blir ärret ännu finare:)
Och sant också att när det är 3 : e så är det tuffare med huden. Men turligt då att bara varit gravid till v25:) måste ju hitta lite positiva saker:)