Inlägg från: IdaElinLivia040611 |Visa alla inlägg
  • IdaElinLivia040611

BF september 2011

Såg att ni pratat bilar. Vi har en Audi A6 och den är bäst. Jätte stort bagage utrymme får lätt in vagn och en massa packning. Fin e den också:)

Jag har fött båda mina tjejer med endast lustgas, detta för att jag redan varit öppen 9 cm varje gång jag kommit in. Öppnar mig tydligen väldigt snabbt. Det gör ont så in åt h-lvete men skönt efteråt när det är över för man känner sig ganska pigg när man inte behöver kämpa i timmar med värkar. Tycker det är värst precis när man känner att man vill börja krysta, så himla läskigt men så fort man kommer in i det så går det också.

Vi har redan bestämmt namn, hon ska heta Livia och vagn blir en Svart iCandy peach:)

Ha en härlig dag tjejer! 

• IdaElinLivia040611

Fy vilket trist väder vi har idag (sthlm), var så lycklig i måndag när det var sol och typ 15 grader. Helt otroligt va vädret påverkar en. Önskar att jag bodde i ett varmt land. Spanien skulle jag inte säga nej till.....

Är det någon mer som fått sin energi tillbaka. Jag är nu hur pigg som helst och kan äntligen känna igen mig i gravidböckernas beskrivning av den andra trimestern. Håret är världsklass och jag har fått fler komplimanger än någonsin från folk som tycker at man är vacker.....(blir jätte generad, dålig på att ta komplimanger) Hoppas detta håller i sig Glad .

Flisan- Jag tycker som du i fråga om att känna bebis tidigt. Ingen annan kan ju säga vad som är rätt eller fel, känns bara dumt att föra den disskutionen då det inte finns några rätt eller fel. 

• IdaElinLivia040611

Har också moderkakan i framvägg och jag går in i vecka 21 på söndag och jag känner väldigt lite. I morse var första gången jag kände en riktad spark mot magen annars har jag mer känt att den vänder och vrider sig i magen.
    Längtar också efter riktiga sparkar och när man kan se rumpan eller en fot trycka ut sig så man nästan kan ta tag i den.
    Så himla mysigt.
    Ser ut att bli en solig dag i dag, måste tvätta och städa innan det blir jobb vid halv två. Men som sagt med den här energin jag fått på senare tid så blir det inga problem:)

Ha en fin dag 

• IdaElinLivia040611

Jag har nog också lagt på mig typ 3-4 kg. Vägde mig aldrig innan men brukar ligga runt 68, 183 cm lång.
    Än så länge e det nog bara magen som ökat och lite runt sidorna på midjan

• IdaElinLivia040611

Jobbar idag, reception på ett gym. Börjar bli lite småseg, har jobbat sen 10 som tur är kan man ju sätta sig ner om man vill:)
    I morse kännde jag lillans fot /hand för första gången stryka jäms med naveln typ. Jag kunde lixom trycka mot den, så himla häftigt jag ropade på min sambo men så klart hann han inte känna och sen blev det inge mer.
    Kände någon liten spark på utsidan men hela dagen har det varit lugnt.
    Det är det första jag känner av bebis på utsidan, vecka 21 i morgon.

Efter jobbet ska vi till Ikea och kolla in lite möbler, men blir restaurangen först för mig tror jag, så himla hungrig redan....Flört!!!

• IdaElinLivia040611

Härliga sol:) Jobbade ju hela helgen så såg inte mycket utav de då. Men måndag och tisdag skall bli lika fina så det ser jag fram emot. "Livia" har börjat kännas av mer och mer, det är så himla härligt. Nu älskar jag att vara gravid. Dom första 16 veckorna var riktigt kämpiga med ett helvetiskt illamående och kräkningar för jämnan. Jag såg verkligen hemsk ut. Men nu i vecka 21 så är man tillbaka igen:)

Var på Ikea igår och tok handlade till bebis. Vi ska ha visning på en lägenhet som vi byggt ett rum till i. Vi ville visa det som ett baby rum. Så jag köpte inredning till hela rummet. Lyx att kunna köpa allt nytt så att det matchar, men vi får igen alla pengar när vi säljer så det var så härligt och bara kunna plocka på sig grejer utan att behöva tänka på vad det kostade:)

Älskar at shoppa:) Särskillt till bebisHjärta !!!!!!!

• IdaElinLivia040611

Var hos min BM igår och fick mitt moderskapsintyg. Måste komma ihåg och posta det idag.
    Jag fick kissa på en pinne, och hon kollade socker och järn. Inga järntabletter här inte. Började på 130 och ligger nu på 126 så än så länge klarar jag mig. Vet inte ens vad gräns värdet är för att man ska börja äta järntabletter.
    Mitt blodtryck är fortfarande lågt 100/60.

Vi lyssnade på bebis och hon kände på livmodern, allt verkar rulla på som det ska. Hjärtslag 147/min. Låter så lustigt tycker jag när dom lyssnar.

Hon är fortfarande ganska lugn i magen, eller så är det jag som inte känner någonting för moderkakan. På UL så snurrade hon ju runt som satan men jag kände inte ett dugg.
    Fick känna en eller två sparkar igår som jag kunde känna med handen från utsidan. MYSIGT...HjärtaHjärtaHjärta .

Solen strålar även idag så det blir lunch på balkongen igen innan jobbet kallar. Super skön vecka med bara 4 arbetsdagar, och ganska korta sådanna också:) På torsdag åker vi en sväng till Linköping och hälsar på min sambos syster som precis fått sin andra. Ska passa på att mysa lite med bebis. Älskar den där lukten dom har nu i början.

Fy va långt inlägg det blev Flört ha det så skönt i solen tjejer!!!!

• IdaElinLivia040611
    Flisan79 skrev 2011-04-19 10:22:09 följande:
    Jag har fått börja nu för min järndepå var för låg. HB tog jag ingen så vet inte men jag har ju kännt av tröttheten så förstod att det skulle bli så.

Jo tack 7-10 kg hade varit något. Just nu känner jag mig nöjd om jag inte går upp över 20 kg. Gick upp 18 med första och nästan 25 med andra. Men får tänka på att jag ändå var rekomenderad runt 18 då mitt BMI är under 20 som orginal.
    Jag har också BIM under 20 i vanliga fall, ligger på typ 18,5 säger dom då att det är ok att gå upp 18 kg.....fan va skönt då slipper jag ju stressa över att jag redan gått upp 4-5 kg. Är i vecka 20+1 idag och jag vet ju att det är snart som kilona börjar komma ordentligt, jag tror jag växte som mest mellan v 24-32 sen stannar det liksom av lite och magen sjunker. Men då kanske jag inte behöver ha en sån prestations ångest att "bara" gå upp 10 kg Glad
  • IdaElinLivia040611

Gud vilken härlig påsk det har varit. Så himla skönt att vara ledig i 4 dagar. Vi var i Linköping Tor-Lör och sen har vi varit hemma och fixat lite. Har blivit lite brun faktiskt solen tar ordentligt och det känns som att man får färg mycket fortare nu. Vet inte om det kanske bara är inbillning.

Senaste veckan har jag inte alls kännt av bebis mycket, gick flera dagar när jag nästan glömde bort att jag var gravid för det känndes ju ingenting och jag mår ju så himla bra nu. Blev nästan lite orolig i går. Tur att jag har min angelsound. Precis vid sånna tillfällen den kommer till nytta. Hjärtat slog på så fint. Men helt otroligt att man kan ha något så stort i magen och ändå inte känna av den. Vecka 22 i dag, moderkakan i framvägg och tredje barnet. 

• IdaElinLivia040611

Godmorgon!

Har haft så ont i halsen i snart 4 dagar nu, och idag mår jag riktigt dåigt så blir inget jobb för mig idag. Ska ligga hemma och ta det lugnt så att man snart kan bli frisk.
    Annars är allt bra, magen växer  på och jag kännde lillan puffa lite igår kväll,mysigt.
    Ska kolla runt lite på blocket efter söta bebiskläder, man kan hitta så himla mycket fina originella saker som nån bara har använt ett par gånger.
    Älskar att solen fortfarande är kvar. Är den någon mer som känner typ en ilande värk i pannan när solen lyser rakt på? Låter säkert skitskumt men det är samma när jag duschar och har hett vatten. 

Svar på tråden BF september 2011