• CEEW

BF september 2011

Hej Hej!

Nu ger jag mig in i tråden efter att ha läst varenda inlägg sen första skrevs!
    Har varit extremt orolig för MF/MA då jag senast gick igenom ett i november.

Men vi fick se den lilla igår, så nu hoppas jag att oron går över till njutning.
    Är föressten i V 13 - 12+5 idag med ett BF den 13/9 enl. fl.

• CEEW
    N e m i skrev 2011-03-08 08:25:15 följande:
    Hej o välkommen!
    Jag känner igen ditt namn. Kanske var vi med i samma tråd förra graviditeten? Jag fick också MA i november! Kul att det gått bra för dig med ny grav! Nu håller vi tummarna!

Tack! Ja, det är mycket möjligt. Var med i juni-tråden tidigare. 
    Det har varit rätt jobbiga veckor för mig fram tills magiska V 12, då vi även fick se bebisen. 
    (Under helt andra omständigheter än "lyckliga", åkte in på akuten med riktiga smärtor i buken, efter koll och prover är det konstaterat en hejdundrandes uvi som gått upp mot njurarna....)

• CEEW

Nu ska jag sluta vara orolig, allt kommer gå suveränt! :)

Inskrivning hos BM idag, fick lyssna på hjärtat som slog 163 slag i minuten och fick bokat tid för RUL.
    Nu ska humöret upp, upp och stanna där! Jag har blivit en hormonhäxa och sambon tror jag börjat ta avstånd pga. mitt hemska humör! Jag kan inte styra över det och jag tittar mig i spegeln och undrar om det verkligen är jag..
    Men nu ska det somsagt bli ändring på det här :D

• CEEW
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-03-14 10:31:25 följande:
    Alcastar: Fy va tråkigt, jobbigt att inte veta säkert, lycka till.

Kom precis från barnmorskan. Vecka 16 idag, Vi lyssnade på hjärtat och det tog ett tag innan hon hittade slagen, fy sjutton va rädd man hinner bli på den korta tiden. Men till slut så, 147-150 slag. Moderkakan når ca en cm under naveln. Känner den som en stor bula på morgonen ser jätte konstigt ut. Har börjat känna lte rörelser trots att jag har moderkakan i framvägg. Som kullerbyttor och små lätta puffar Hjärta.
    Dom säger ju att snabba hjärtslag tyder på flicka, vi som verkligen tror på pojke....hmm han kanske bara varit väldigt aktiv eller så är det en liten Livia där inne:) Den 5 April hoppas vi få veta.

För oss var hjärtslagen på 163 slag/min i V 14, vilket enl. bm var normalt.
    Vars drar man gränsen (enl. myten) för snabba/långsamma hjärljud?

• CEEW

Här är en till med skit äcklig smak i munnen efter allt jag ätit! Springer runt med tuggummi, halstabletter och borstar tänderna flertalet gånger/dag!!

velvet skrev 2011-03-16 10:51:42 följande:
    ska göra RUL när jag är i v. 19+0, är detta sent tycker ni?

är i v. 15 nu och kan inte direkt säga att jag känner bebben... har inga barn sedan tidigare,

behöver jag vara orolig? :(

Jag ska göra rul i V 18+1. Vad jag läst så får de flesta rul i v 18+ - 19+....
    Är också i V 15, kan inte säga jag känner av bebisen.. - första för mig med.
    Är inte ett dugg orolig, vissa känner inte försen i v 20+ och dit är det ju länge!

• CEEW

Min BM är på mig också, fast åt andra hållet!

Jag är 173 cm och vägde vid inskrivningen 53kg. Har inga ätstörningar eller så!
    Hon tyckte jag behövde gå upp 22 (!) Kg -  under grav. Och efter jag gjort det skulle jag inte försöka gå ner till min ursprungliga vikt. Sen sa hon - "Visst är du vegitarian el. vegan? Sånna är ju mycket smalare än vi köttätare"
    Varpå jag chockat säger eeh näee, jag gillar kött... hmm..

• CEEW

Är nääästan säker på att jag kände av Liten igårkväll! Har känt lite konstiga rörelser tidigare i veckan men har "skyllt" på tarmar och sånt. Men sen igår är jag 100 % säker! Så mysigt. Är i V 14+3 nu med första barnet.

Annars känner jag av lite molvärk till o från, ibland i livmodern och ibland i underlivet?
    Har också fått lite lätt huvudvärk de senaste 3 dagarna och ömheten i brösten börjar släppa det värsta greppet om mig.
    Tät i näsan och kokheta fötter för jämnan! Magen börjar synas nu också.
    Vilka symptom känner ni av numera?

• CEEW

På testet som Mlic skickade med så fick jag 7 av 10 på flicka. (Dock vid frågan om ringtestet så har jag alltid hört tvärtom - flicka = cirklar och pojke = fram o tillbaka. Så jag läste av det på det sättet).
    Hoppas vi ser på UL den 14/4, och att sambon vill veta då med :)

Har också fått en smygande huvudvärk som blir värre o värre mot eftermiddag/kväll. Men känner av den även på morgonen.

Velvet: Jag känner av något liknande, kan ärligt inte säga att det är liten som rör sig därinne även om jag tror det! Jag känner mest att det är något som rör sig. Många andra talar bl.a. om fladder. Jag känner bara att det rör sig. Har även när jag ligger ner känt en liten bula på höger sida av livmodern och lägger jag handen där försvinner den efter en stund... hmm..

• CEEW

lillagreizn: Jag är också svimfärdig/yr/yrslig för jämnan. Precis som du skriver - speciellt när man är och handlar.
    Skitjobbiga blodtrycksfall när jag reser mig upp -  kan även vara från liggande till sittande t.ex på morgonen i sängen.
    Var på inskrivning för 2v sen ( i v. 14) då var mitt hb på 135 och jag var likadan då (svimfärdig).
    Men att hålla blodsockret på jämn nivå gör det något bättre.

• CEEW
    Nelia82 skrev 2011-03-25 18:41:08 följande:
    Hur länge kan man gå med uvi innan det blir farligt för bebis? BM gissar att jag har det, har som mjölksyre-attacker i bebismagen som kommer regelbundet och det försvinner inte ens med vila, så jag ska lämna urinprov för odling på måndag morgon. Men det känns lite obehagligt att behöva gå med det hela helgen när det inte verkar gå över. Har varit så sen igår kväll ungefär.
    Jag hade för ett tag sedan uvi som gick upp i njurarna... Fick antibiotika i 10 dgr och allt var ofarligt för Liten.
    Det gjordes en undersökning/vul för att kontrollera att allt var ok vilket det var.
    Läkaren sa att i vissa fall kan tappen bli påverkad och det kan även bli att man får sammandragningar.
Svar på tråden BF september 2011