• CEEW

BF september 2011

Endymia skrev 2011-06-08 09:26:40 följande:

Jag har en liten fundering, för några dagar sedan upptäckte jag när jag torkade mig att de hade kommit en liten genomskinlig slemboll på pappret och även idag såg jag en lite större slemboll i trosskyddet.

Jag går in i v27 imorgon. Det kan väl inte redan vara slemproppen? :/ blir lite lätt orolig. Jag ser inget blod eller så utan det är helt genomskinligt segt slem. känner inga sammandragningar eller så. Igår kväll var jag helt slut i kroppen, hade foglossningar och kände mig lite öm (tung) i nedre delen av magen, precis som om jag hade ansträngt mig, men det hade jag inte gjort. och nu på morgonen kände jag typ ingenting.

Jag har ringt till VC, men de ringer inte upp mig förrens halv 2. och sen måste jag be dem att BM ringer upp mig, för hon har ingen egen telefon man kan ringa till.. jätte tjorvigt :( så detta kommer att ta hela dan.

Vet ni nån som har haft samma problem eller att du själv har upplevt detta

Jag har också haft lite åt det hållet, men mer en lång seg genomskinlig slem-tråd men det var bara en gång och inte kommit tillbaka nå mer. Har inga sd eller liknande så jag är lugn. Bra att du ringer BM för att få svar!
    BF 11/9 - 2011
  • CEEW

Vi ska inte heller få gå föräldragrupp innan augusti... Känns långt dit, och inte ens säkert vi hinner gå heller..

Annars försöker jag och min kanonkula att hitta det som inte längre finns... KYLA & SKUGGA!
    Hur ska man överleva sommaren om detta bara är början? Svettas som en gris, svullen, ont i fogarna, sura uppstötningar och känner mig riktigt otymplig... Dagens depp..

BF 11/9 - 2011
  • CEEW

She is me:
    Jag blev sjukskriven den 6/5 och har inte hört ett knyst ifrån fk...

BF 11/9 - 2011
  • CEEW
    She is Me skrev 2011-06-09 13:39:44 följande:
    Kien är det inklusive de två första veckorna som arbetsgivaren betalar? Annars får du ringa och jaga dem!

Det är inklusive de två första veckorna.. Ska träffa läkaren imorgon igen, för att förhoppningsvis (finns inget alternativ) blir fortsatt sjukskriven.

Det krisar sig inte med pengar, så dom får jobba på i sin takt :)

BF 11/9 - 2011
  • CEEW

Vecka 28 idag!, Av graviditeten återstår nu:

En tredjedel
    3 månader
    12 veckor
    90 dagar

Nu börjar nedräkningen för oss Glad

Äntligen en mulen dag efter en vecka med 30+, jag njuter Cool

BF 11/9 - 2011
  • CEEW

Visst är det ett gäng av er här inne som har hund?

Tänkte på det här med fästingskydd på jyckarna. Är det Ok att använda nu?
    Läste på ett s.k örthalsband där det stod "tvätta rikligt med vatten efter kontakt med hud eller ögon".
    Blev lite skraj så jag vågade inte köpa det...
    Hur är det med andra produkter? Scalibor, frontline ect.?

BF 2011-09-11
  • CEEW

Tack för alla svar ang. fästingmedel!
    Ikväll åker frontline på, har använt det tidigare år utan att få biverkningar på mina två. Och somsagt, fästingburna sjukdomar gör vi allt för att slippa!

Har även inhandlat medicin till mig själv mot halsbränna/sura uppstötningar. Nu pallar jag inte längre, hoppas och ber till gud att det hjälper :)

BF 2011-09-11
  • CEEW
    She is Me skrev 2011-06-15 10:59:16 följande:
    Nu har jag fått tiden till RUL2 25 juli är då i v33+0 * längtar*
    Så kul att få se skatten igen!
    Önskar vi också hade möjlighet till fler ul, men så är det tyvärr inte här.
    Endast 1 RUL (ca V. 18-20)....
    BF 2011-09-11
  • CEEW

Jag har gått upp 11kg och är i V 28. Lägger sedan ca V 20 på mig 1kg/vecka.... Fattar inte hur jag lyckas, äter inte speciellt onyttigt eller mycket heller. Undrar vars detta ska sluta?!

BF 2011-09-11
  • CEEW

Jag äter Galieve pepparmint mot halsbränna och sura uppstötningar.
    Tycker dom funkar bra!

BF 2011-09-11
Svar på tråden BF september 2011