• CEEW

BF september 2011

Melinda och Melvin skrev 2011-08-06 15:20:27 följande:
    Alltså nu måste jag har er hjälp... jag fick denna kommentar i min blogg!

"Du som varit gravid ett antal ggr tidigare borde väl veta att man kan få väldigt vattniga flytningar under en graviditet.... och om du nu tror att det börjat sippra vatten... varför söker du inte upp förlossningen??? Vet du hur farligt det kan vara att gå med vattenavlossning utan att kolla upp det, efter 1 dygn måste man ta antibiotika för att det inte ska bli en massa bakterier i vattnet som bebisen får i sig...... Du kan ju inte bara strunta i det!!!" 

Borde jag kolla upp det??? men det är väl vanligt att man sipprar lite fostervatten.. är väl en annan sak om allt vatten går?? 
    Klart du borde kolla upp det, det har min BM sagt iaf att det är viktigt att göra det om man är osäker om man sipprar eller inte. Men det är även jättevanligt med rikliga vattniga flytningar.
    BF 2011-09-11
  • CEEW

Imorgon går jag in i V 36, och till veckan ska vi "göra allt" = hämta babyskydd och testmontera den i bilen, tvätta alla babykläder, sängkläder osv osv, sätta ihop spjälsäng + bädda den, och om jag hinner orkar och tror - börja packa BB väskan!

BF 2011-09-11
  • CEEW

BM besök idag - Vecka 36

Blodtryck: 120/70
    Blodsocker: 8,2
    Hjärtljud: 145 slag/minut
    SF mått: 32 cm
    Huvudet: Neråt, ruckbart
    Viktuppgång sedan plusset: 21 kg

BF 2011-09-11
  • CEEW

Var också tvungen att testa pendeln, fick fram lite smått och gott - Hoppas det stämmer, isf är det ju nästan kusligt!
    Frågade inte specifikt om datum, men fick fram att bebis skulle komma i början av september - innan BF och att det skulle vara en flicka. Jag som är stensäker på en pojk! Man blir ju inte mindre nyfiken!

Idag tvättar jag spjälskydd, täcke och kudde - Ikväll ska vi sätta upp spjälsängen. Det börjar närma sig :)

En fråga:
    Har ni någon speciell blöjhink?

BF 2011-09-11
  • CEEW

Ni som pratat SF mått, jag hamnade en "plutt" under normalkurvan med SF 32 i vecka 36.

BF 2011-09-11
  • CEEW
    She is Me skrev 2011-08-14 20:39:17 följande:
    Är i v36+0 i morgon, hur ofta besöker ni bm nu?
    Jag hade mitt sista besök hos BM V 36 och ska inte tillbaka försen V 39... (Väntar första barnet...)
    Tycker själv det känns lite väl långt emellan, men men..
    BF 2011-09-11
  • CEEW
    Cornellia skrev 2011-08-14 21:06:39 följande:
    Oj. Jag har besökt henne varannan vecka sedan vecka 20 typ.
    Oj! :) Vad olika det kan vara.
    BF 2011-09-11
  • CEEW

Idag går jag in i V. 37. Det "firas" med upptäckten av de första bristningarna på magen och troligtvis åderbråck i underlivet... Är så otroligt less och ledsen. Dessutom har jag varit vaken mer eller mindre hela natten med mensvärken från helvettet...

Veckans "bebisplaner" är iaf att hämta hem babyskyddet, smått börja packa BB-väskan, tvätta sängkläderna och kaaaanske bädda sängen/vagnen... Vi får se!

BF 2011-09-11
Svar på tråden BF september 2011