• 83Lovika

BF september 2011

Hoppar in här med. Vecka 10 nu, imorgon går vi in i vecka 11 (10+0).
    Imorgon är det inskrivning hos barnmorskan, har inte varit dit tidigare, väntade med att boka tid då jag dels väntade mig ett missfall (ja jag är och har varit orolig, har lixom nästan bara väntat på att missfallet skulle komma).
    Dels kändes det onödigt med info om rökning, alkohol o kostvanor - allt sånt kan man ju läsa sig till
    Jobbar som sjuksköterska. Bor med sambo o katt.

Hittils har jag mått toppen bra! Nästan inget illamående alls. Bara pytte lite några enstaka ggr.
    Hugg och lite molvärk i livmodern ibland!
    ingen sexlust
    Ömma bröst sedan ägglossning och har det ännu. Brukar ha det innan BIM också så det var inget symtom i sig att det startade efter ÄL.
    Trööög mage
    ---
    Ang. postafen o alvedon så går det lysande Vi gav det tidigare till alla patienter som skulle opereras som "premedicinering" inför op.
    ---
    Skulle också vilja göra ett Ultraljud!! :-/ Lite svårt för både mig o sambon att verkligen förstå att det är någon där inne, tänk om man är "lurad" haha. trots 3 grav-test o ingen mens sen 9e dec.. =P

• 83Lovika

Var på inskrivningen igår o allt gick bra. Gått upp 2,5 kg redan!
    Får också vänta till RUL för o se bebisen om vi inte bokar privat då.. Vilket vi funderar på
    Vi börjar känna att det är dags att berätta nyheten för våran familj, bara 2 som vet om det än så länge..
    Mamma kommer bli så glad Så det ser jag framemot!
    Vecka 10+1

• 83Lovika

Grattis till tvillingarna
    Min mamma och mormor är båda två-äggstvillingar så jag är lite nervös för att det ska vara två där inne jag med.. men jag tror att det bara är en!

Vi köpte förresten Happy-tone doppler på Kjell o company idag. Vi HÖRDE HJÄRTLJUDEN
    Åh vi blev så lyckliga, det ÄR faktiskt en bebis där inne trots att jag mår så bra
    När vi skulle lyssna på den igen så lyckades vi dock inte få in dem, måste ha varit ren lyckträff med tanke på hur tidigt det är, den rekommenderas från vecka 12.
    Vi spelade iallafall in på sambons iphone så när vi ska berätta för familjen kan vi spela upp hjärtljudet =)

• 83Lovika

Happy-tone dopplern köpte vi på Kjell o Company för 349kr Tyckte det var väl värt pengarna.
    Det blev så mkt mer verkligt för sambon efter vi hittat hjärtljuden
    Nu vet vi ju att det är någonting där inne!
    Är i vecka 10+2 ungefär.
    Men det var inte lätt o hitta dem, tror det var ren lyckträff, för när vi senare skulle hitta dem igen så hittade vi bara min puls i ljumskarna hehe.

• 83Lovika

Berättat för våra närmsta familjemedlemmar idag genom att spela upp hjärtljudet och sen säga att det är erat barnbarns hjärta som slår - det blev succe kan jag lova Drömmer
    Nu har vi desto fler tummar som hålls för att allt ska gå vägen!

• 83Lovika

Ska inte heller göra KUB!

Håller tummarna att det är en ofarlig blödning MammaBjörn! {#emotions_dlg.flower}

• 83Lovika

jag skippade tom hälsosamtalet  - första barnet. Allt går ju o läsa sig till på internet och alkohol och nikotin skulle jag aldrig tänka på att använda nu.. kändes totalt onödigt. Fick lite snabbgenomgång vid inskrivningen

• 83Lovika

Vi berättade för våra familjer i helgen, var då inne i vecka 11 (10+3).
    De i sin tur har berättat det för några till, så som mormor + mostrar vet nu också . På jobbet tänkte jag vänta några veckor till..

Går idag in i vecka 12 (11+0). Känns som en liten milstolpe, men en vecka kvar tills missfallsrisken minskar om jag har förstått det rätt, visst är väl det i vecka 12+0`? =)

Hemma o är sjukskriven pga förkylning, jag som aldrig är sjuk! Måste vara graviditeten som ger mig försämrat immunförsvar. Men har tänkt jobba i helgen iallafall.. då borde det ha blivit bättre.

Skulle också vilja se den lille Men jag har ju hört hjärtljuden iallafall så jag VET ju att det är någon där inne (också med doppler från Kjell o Company)

• 83Lovika

Ilningar har jag med :O Trodde det var helt normalt..? Lite då o då ilar det till..
    Tur att allt var normalt för dig

Svar på tråden BF september 2011