• 83Lovika

BF september 2011

Mliic skrev 2011-08-11 18:18:46 följande:
    Lovika83:jag har också det +boken.. Mycket bra:)

Vi har bara gjort den en gång än.. men vi skrattade en hel del så vi lär nog göra den minst en gång till o försöka skärpa oss Men jag tror absolut den funkar bra, super att sambon kan vara med o hjälpa till o påminna med andning o avslappning!
    BF 13/9-11
  • 83Lovika

Jag älskar också förlossningsprogram, skulle nog kunna ligga i soffan en hel dag o kolla.. Jag har faktiskt varit med på en riktig förlossning också, under min andra praktik (pluggade till sjuksköterska).
    Det var riktigt häftigt!! Så glad att jag fått den chansen.

Spännande Lisis!! Nu har du snart bebben i famnen. Avundsjuk men ändå inte, jag är helt inställd på datumet 13e september haha. Pratat med 3 vänner den sista veckan varav ALLA fick barn i vecka 36+ eller 37+ vilket gör att jag fått lite smått panik, jag är ju snart där!!!!!!!!!! haha.
    Så idag ska skötbordet skruvas ihop  

BF 13/9-11
  • 83Lovika
    mymy skrev 2011-08-13 11:32:48 följande:
    Nu är vi på väg till makens morbror o hans fru. Vi sover över där så slipper jag köra mitt i natten, det kommer säkert tas något gott att dricka o det får mannen verkligen göra, unnar honom det :) Händer inte så ofta så det kvittar. Har med mig alla barnen o då även min sura 15-åring, som jag snart inte vet vad jag ska göra med :( har gråtit två ggr redan idag p g à henne o grubblar dygnet runt över hur jag ska lyckas hålla henne på "rätt" spår i livet.
    Trevlig kväll önskas alla!

Usch vad jobbigt med din 15 åring.. Min syster är 16 o var på rätt dåligt spår i livet förra året men nu verkar hon ha tagit igen mkt som tur är. Med lite reducerat program i nian har hon nu godkända betyg att börja på gymnasiet, bara hoppas att det fungerar bra för henne där. Det kan ju bli en "nystart" i o med gymnasiet.
    Man blir så maktlös - man vill bara skaka om dem o få de att förstå att deras lilla tonårsvärld inte är allt..  Hoppas det ordnar sig!
    BF 13/9-11
  • 83Lovika

kallevallevanna: Jag tror inte på pendel "o såna grejer", blev riktigt nervös när du åkte in igår precis som pendeln hade sagt hehe o övervägde att testa med pendel själv
    Men det är säkert på G ändå för dig, tror du inte?  Jag håller tummarna att du får din bebis snaaart nu och att pendeln bara hade lite fel på exakta datumet =)

BF 13/9-11
  • 83Lovika

Här hemma håller jag på o stor rensar/städar i skafferiet. Så skönt o slänga bort gamla konserver osv som bara står o tar plats. Hoppas jag får nå mer städryck framöver här så lägenheten får sig en genomgång innan bebis beräknas anlända om ca 1 mån! =)

BF 13/9-11
  • 83Lovika

GRATTIS Lisis o MissLie!!! Skönt att allt verkar ha gått bra trots att pojkarna hade lite bråttom ut

BF 13/9-11
  • 83Lovika

Jag har två dagar i rad nu haft en väldig molvärk i ryggslutet. Dock försvinner det innan jag hinner ta nån värktablett. Det lär väl vara nån slags förvärk..?

Dock lång tid kvar för mig innan bebis är beräknad, ca 4v, så jag har inga förhoppningar om en bebis inom snar framtid.

BF 13/9-11
  • 83Lovika

Har också ett babynest, tänkte att bebisen skulle sova i den i dubbelsängen första tiden, praktiskt när man måste nattamma ofta tänkte ja..
    sen när nattmålen blir mer sällan planerar jag att kanske man kan börja med spjälsängen då..
    Kanske använda spjälsängen på dagarna till att sova "middag"? Jag har inte heller nån aning då det är mitt första barn också, vi får prova oss fram helt enkelt

BF 13/9-11
  • 83Lovika

Tar också nån enstaka tuggtablett (novalucol) mot halsbränna. Det hjälper mig bra men då har jag ju väldigt lindrig halsbränna. Har man mer besvärligt skulle jag nog också rekommendera omeprazol dagligen och sen typ ta novalucol om man ändå får halsbrännan.

jag har sovit dåligt inatt. Vaken ca 30min vid kissning nr 1. Vaken ca 1,5 h vid kissning nr 2... då släppte jag in katten i sovrummet o gosade lite med henne, lyckades somna om till sist iallafall o vaknade 8.. jaja, bara att vänja sig.. ! snart kommer många fler vakna nätter

BF 13/9-11
Svar på tråden BF september 2011