BF september 2011
Antar att jag hade en sammandragning igår kväll när jag la mig i sängen.
Livmodern blev stenhård men gjorde inte ont.
Första graviditeten någonsin, gravid i vecka 14
Antar att jag hade en sammandragning igår kväll när jag la mig i sängen.
Livmodern blev stenhård men gjorde inte ont.
Första graviditeten någonsin, gravid i vecka 14
Lyllos er som fått sett bebisen!!
Jag får vackert vänta till 18/4.. en månad kvar !!
Snart kan nedräkningen börja.
Riktigt tur att jag har lyssnat på hjärtljuden med dopplern annars hade jag starkt trott att bebisen var död.
Mår riktigt bra o känner knappt av graviditeten längre.. spökveckor kallas det visst
Vecka 14+1 idag
Jag tror jag kände bebisen för första ggn igår. Kändes som om den gjorde kullerbytta 2 ggr under dagen. BLubb kändes det i magen.
Går in i vecka 16 imorgon
Usch då Flisan - hatar själv att må illa o var glad att jag sluppit må piss.. Men det är inte vanlig magsjuka då tror du??
Hoppas det går över snart!!
lillagreizn - usch vad tråkigt med blödningarna!! .. Håller tummarna för dig!
Här i Gävle får vi veta kön vid RUL. De lägger dock inte ner någon extra tid på att leta reda på könet och det är tydligen 5% felsägningar gällande könet (har läst på deras rutiner, jobbar ju på sjukhuset).
Vi ska ta reda på könet o hoppas att vi inte tillhör de 5% som de ser fel på hihi
Men tilläggas bör att det spelar absolut ingen som helst roll för oss om det är en prins eller en prinsessa i magen.'
3veckor kvar till RUL för oss.. så det är en bit kvar
ja ring till receptionen på teletid och säg som det är (hoppas bara att det är nån annan BM som svarar i telefonen), för så där ska du ju inte behöva ha det.
Jag sover bra men är ofta trött ändå, iallafall så där framåt efter lunch-tid
Somnar hur lätt som helst (har tidigare haft lite insomningsproblem).
Men vaknar varje natt av att jag behöver kissa.
Drömmer mycket gör jag också, inatt drömde jag att en av våra överläkare hade vinterkräksjukan..??!!
Hur kan jag ens drömma det..?
Vi har inte kräksjukan på avdelningen ens.. och jag har inte rondat med den doktorn på evigheter haha.
Idag går vi in i vecka 17
Jag jobbar också som ssk och ska söka havandskapspenning. Jobbar på ortopeden vilket är en tung avdelning, för att flytta de flesta patienterna måste man oftast vara minst 2 sen kan ju akutfall hända med tex hjärtstopp osv ;) man lär ju skriva såna grejer också..
Men hur går man tillväga mer exakt när man söker HP? Vet bara att man kan söka efter att ha fått moderskapsintyg vilket man får efter ultraljudet (mitt RUL är 18/4).
Alla på våran avdelning har fått det bevlijat hittils.. men jag vet att på kirurgen får dem inte det!
Vilket är rätt sjukt.. men det finns väl möjlighet till omplacering där - vilket det inte finns hos oss.
Vad härligt med lyckat RUL Lagottolisa och grattis till pojken!
Längtar till 18/4 när det är våran tur.