• Mliic

BF september 2011

Jag hoppar in här om det går bra? Går in i v9 idag:)

Har en fråga såhär direkt, får alla göra vul? Känns som alla här har gjort ett eller ska göra det!! Vad måste man göra för att få det?

• Mliic

Någon mer än jag som mår mer illa på eftermiddagen/kvällen?

• Mliic

Fick visst mitt svar samtidigt som jag skickade:)

• Mliic

Ok

Flisan79 skrev 2011-01-25 12:20:04 följande:
    Utökar svaret lite. De flesta gör även, som jag, VUL privat så det är inget alla "får". Utan det är något man väljer att göra. För mig handlar det om oro och en bekräftelse på att det finns något där inne.
    Ja ok,jag är också sjukt orolig hela tiden, det är ju aldrig kul.. får tänka att det är 3 veckor kvar tills jag kan andas ut lite(v12), hoppas det går snabbt!! 
    Jag får annars glatt vänta på mitt KUB test istället(för att få se hjärtat slå) i slutet på februari/början på mars.. har inte fått någon tid hemskickad ännu! Känns som en evighet bort=/
  • Mliic

Jag har också en redig put mage redan, det är mitt andra barn och jag är i vecka 9 nu..
    Jag fick mage tidigt med min son med och jag är helt normal i kroppen... Jag vet ju inte när den riktiga magen kan komma efter att jag som sagt fick mage tidigt, den svulna(tarm magen) och bebismagen löste av varandra så jag vet inte när den kom=) Hänger ni med??=)
    När fick ni era bebis magar??

• Mliic
    sandqvist skrev 2011-01-26 14:34:52 följande:
    Jag har inte berättat för någon ändå vet alla... Så himla tråkigt, gör mig ledsen att först får en kompis reda på det på nyår och sen springer hon runt och berättar det för alla på festen så nu vet alla sambons kompisar och kommer och grattar mig utan att jag knappt vet varför eftersom jag inte längre vet vem som vet eller ej. Dock har vi varit mkt strikta med att vi vill berätta för våra föräldrar själva, men fick reda på igår att kompisen som skvallrade från början redan berättat för sambons föräldrar, vilka även är hennes föräldrar då de är syskon, även fast hon vet hur väl vi ville berätta själva... Känns som om jag har blivit fråntagen hela min graviditet, snart får väl mina föräldrar reda på det från annat håll med... Att inte folk kan hålla käften!
    Det hände mig under min förra graviditet men det var min mamma som inte kunde vara tyst..
    Jag blev så ledsen och kommer aldrig riktigt kunna förlåta henne för det..
    Mitt första barn och jag var så lycklig men när jag skulle berätta för mostrar, syster och mormor och morfar så viste dom redan!! Hon skyllde på att hon blev så glad för min skull och att det inte var meningen att jag skulle bli ledsen.. Ja det är så typiskt min mamma!!
    Så den här gången tänkte jag berätta för henne sist men jag kunde inte hålla mig!
  • Mliic

Det värsta är att jag mår illa på kvällarna och tröttheten ska vi inte tala om!! Därför är det ju extra jobbigt att åka jobba nu 16-24. håller ju på att somna varje kväll=(  *suck* det är bara att bita ihop!!!

• Mliic
    givinglife skrev 2011-01-27 11:41:13 följande:
    det är samma i örebro län... babyrekord 2 år i rad nu och de förväntar sig ett nytt i år... (enligt min bm, bvc och samma yrkeskategorier på jobbet....)
    lite nyfiken bara men vart i örebro län bor du?=)
  • Mliic

Betula: jag äter också folsyra. Märket jag har heter mitt val. Det är en lila pappförpackning med orange text tror jag.. Dom tar man 1 gång per dag och den är inte större än en flourtablett:) finns på Apoteket! Hoppas du hittar några som passar!!

• Mliic

Jag har mått sått så sjuuuukt dåligt i några dagar nu! Jag har mått illa ganska läge nu men det här slår allt!! Spydde första gången igår och kan knappt tänka på mat utan att få koncentrera mig på att inte kräkas.. Några tips? Går in i v 10 i morgon och trodde det skulle dala ut nu, men icke!

Svar på tråden BF september 2011