• velvet

BF september 2011

She is Me skrev 2011-04-21 11:08:43 följande:
    vad bra!  tar du två tabletter eller? *känner mig som en tjatig mamma* 
    haha, vad gullig du är! jag tar två tabletter! :)
  • velvet

Jag måste bara få dela med mig av irriterande grej...

Varje gång någon frågar mig om jag vet vad det är för kön så svarar jag att "ja, det är en flicka". (Min BM som gjorde RUL inte verkade tveka speciellt mycket, även om jag såklart förstår att hon inte kan veta till 100%.) Nästan varje gång får jag då till svar att det "minsan lika gärna kan vara en pojke!" eller "min kompis, kusins barndomsvän trodde att hon skulle få en flicka, sen visade det sig att det var en pojke iaf!" EHH, OCH?

Börjar nu bli riktigt orolig (Inte för att en pojke vore mindre önskad, utan enbart pga att jag nu ställt in på att det är en flicka och dessutom inte vill verka dum inför alla andra...) och vill göra ytterligare ett UL. Suck...

• velvet

Två Barns Mamma - Haha, jag har bara så svårt att förstå folks sjuka besatthet av att berätta att det minsann lika gärna kan vara en pojke!

• velvet

Alva09 - Varför tror du att folk säger så? Vad svarade du?

• velvet

Matildath - Så kan det absolut vara! Men nog borde väll barnmorskan sagt om hon var osäker? Hon sa bara "Nu ska jag kolla i några olika vinklar", gjorde det och berättade att det var en flicka.

• velvet

har äntligen köpt en vagn! det blev en brio happy! :) jag och min sambo har ju inga barn tidigare så allting är nytt för oss. vad lägger man i hårdliften? någon typ av filt/kudde?! haha.

• velvet
    MissMarilyn skrev 2011-04-24 14:39:51 följande:
    Grattis till vagnköpet! =)
    Vi hade en kudde, och när det var som kallast köpte vi en åkpåse. =)
    En del har fåskinnsfäll i också.
    aha, en åkpåse även i liggvagnen alltså? var hittar man sånna små kuddar? :P
  • velvet

nu börjar jag faktiskt bli lite orolig. är i v. 19+3 idag och har fortfarande inte känt av bebisen.

på RUL för ca 1,5 vecka sen så fick jag veta att min moderkaka ligger i framkant, men jag kan inte hjälpa att oroa mig iaf... någon annan som känner igen sig?

• velvet
    83Lovika skrev 2011-04-25 10:26:13 följande:
    Velvet - min ligger också i framvägg o det var ren lyckträff att vi fick in sparkarna för bebisen sparkade upp mot naveln, typ som om den sparkade i livmodertaket.
    Min BM som gjorde ultraljudet sa att efter vecka 23 eller 24 skulle vi känna bebisen varje dag o det är ju ett tag dit.
    tack för ditt svar! känns genast mycket bättre nu. jag tänkte ju inte ens på att fråga när jag gjorde RUL, var så nervös och det var så mycket att ta in att alla mina frågor försvann och nu vet jag inte riktigt vart jag kan vända mig...
Svar på tråden BF september 2011