• velvet

BF september 2011

nemi - haha, ja! lite löjligt att hålla på att tjata om det kanske, men det var viktigt för oss. :)

• velvet

flisan - jag går hos privata barnmorskor vid östermalmstorg, precis vid mitt jobb. har inte riktigt bestämt mig ang. förlossningen ännu. :)

nemi - det var precis så vi också kände! har varit så lyckliga över att det är en flicka...
    vad sa dom till er ang. det under RUL? sa dom hur säkra dom var?

• velvet

flisan - jag känner precis som dig, det var därför jag inte nöjde mig med enbart ett utlåtande angående könet... ;)

• velvet

flisan - självklart så skulle man ju "komma över" det fort, det är väll mest det att ALLT är viktigt nu! :)

• velvet
    N e m i skrev 2011-04-29 09:49:33 följande:
    När hon skulle titta efter vad det var så sa hon direkt att hon ser ingen "pojkstjärt". Hon tittade lite till o sa att det såg ut som lite veck. Så jag tyckte att hon verkade säker, då hon såg det så snabbt. Jag tyckte bebisen låg bra till också för att kunna titta. Men sen sa hon inte hur säker hon var var. Bara att hon inte lovar nått då det aldrig är 100%.
    Det kan dom ju inte heller! Min BM sa den här gången att hon var 95% säker, sen när hon kollat vidare i några minuter så sa hon bara "det här ÄR en tjej." så hon verkade ganska säker. Barnmorskan som gjorde RUL sa bara att "Detta är en tjej! Jag skulle bli väldigt förvånad om det kom ut en pojke, jag har nämligen aldrig haft fel!" och hon har tydligen jobbat med ultraljud i 15 år...
  • velvet

Nelia82 - jag hade aldrig sett att det är en flicka vi väntar om inte min BM skulle visat exakt vad hon såg i olika vinklar. tycker att det är jättesvårt!

• velvet

nu äntligen jag fått känna bebisen sparka! både utanpå och inuti! tidigare har jag bara känt fladder. är i v. 20+1, så ganska sent!

• velvet
    83Lovika skrev 2011-04-30 09:32:00 följande:
    Ni som bor i sthlm, vart kan man göra könsultraljud om man kommer utifrån (bor i gävle)? Nån som kan rekommendera en klinik och vad kostar det?
    Jag har gjort ett på Ultraljudsbarnmorskorna som ligger i Liljeholmen. Dom är superproffsiga! Såhär står det på deras hemsida:

"Ultraljudsbarnmorskorna håller högsta kvalitet vilket även är vetenskapligt undersökt. Enligt Stiftelsen för kvalitetssäkring inom Graviditet och Fosterdiagnostik, har Ultraljudsbarnmorskorna som enda mottagning i landet passerat den medicinska revisionen gällande CUB ultraljud utan en enda anmärkning."

Privata UL kostar 750 kr där, oavsett anledning om du inte har en remiss. Jag fick min tid inom några dagar.
  • velvet

Flisan79 - vad är det egentligen som är speciellt med ett könsul? förutom att syftet är att kolla vad det är för kön dvs... ;)

Svar på tråden BF september 2011