• velvet

BF september 2011

Ullis72 skrev 2011-04-26 08:57:18 följande:
    Jag ska oxå gå på RUL i morgon!!! Ska bli jättekul!! Får ni reda på kön hos er??
    Det får inte vi, men ska bli väldigt spännande ändå!! Cool
    Undrar om man kan spana lite efter könet på egen hand under RUL? ;)
  • velvet
    Ullis72 skrev 2011-04-26 10:38:41 följande:
    Visst kan man det, jag har försökt mina andra 2 graviditeter, men det är inte särskilt lätt tyvärr!!!
    Denna gång ska vi faktiskt göra ett extra ultraljud i GBG som heter Könsultraljud, vi är jättenyfikna och vill jättegärna veta!!!   Men det är ju så jätteolika hur man känner!!! Väntar med spänning till 9/5 då vi får veta kön!!!
    Jag föröskte kolla när min BM sa att det är en flicka vi väntar, men jag såg absolut ingentinga, haha. Kan iofs ha med min nervositet att göra.

Ska göra ytterligare ett UL på torsdag, då ska jag be henne kolla igen och sen visa mig hur hon ser att det är en liten tjej. :)
  • velvet

Var ju på RUL för ca 2 veckor sedan och ska på ytterligare ett UL nu på torsdag... Tänkte passa på att klura ut alla frågor innan jag går dit, så att jag inte blir helt ställd när jag väl ligger där...

• velvet
    Renni skrev 2011-04-27 09:56:55 följande:
    Virra: Vad roligt att du kikar in... Håller alla mina tummar & tår för att ni lyckas snart igen!

Inatt drömde jag att det var torsdag (som imon) och att vi skulle åka när vi hade vaknat och kolla på bebben =) ska ju göra könsultaljud imon,... Gissa om jag blev besviken när jag vaknade & sambon sa att det bara va onsdag... Hehe!
    Vi ska också göra könsultraljud imorgon, klockan 15.00! Vilken tid har ni fått? Vad tror/hoppas ni på?

Vi har ju redan fått "veta" att det är en flicka men vill vara ännu mer säkra, så säkra som det nu går att vara... ;)
  • velvet
    Ullis72 skrev 2011-04-27 12:18:53 följande:
    Halloj!!

Har varit på ultraljud idag och fick se en liten vilding som vinkade till oss!! Såå mysigt,  så nu förstår även resten av familjen att det är en livlig liten buse i magen för den var inte still i många sekunder....
    Nu återstår bara könsultraljudet 9/5, men jag är ganska säker på att det är en kille, men ska ialla fall bli skönt att få det bekräftat.
    Grattis till lyckat RUL! Varför tror ni att det är en pojke? Kunde ni se det själva? ;)
  • velvet
    MelindaBjörk skrev 2011-04-28 10:09:47 följande:
    RUL idag klockan 15.00 Hjärta nervös men ska bli så mys och se liten Baby
    Jag ska också på UL idag klockan 15.00! Gud vad jag längtar!
  • velvet

jag har precis varit på ytterligare ett UL efter RUL och allt såg fint ut! :) Jag bad barnmorskan att verkligen kolla könet igen, trots att den förra var "säker" på flicka och lyckligtvis så låg bebisen och bresade med benen! vi fick tom en klar bild på den lilla snippan och barnmorskan sa att det inte rådde några tvivel om att det är en tjej. 95% kunde hon ge oss. ;)

SÅ LYCKLIG! vi gick genast och köpte en liten röd sjömansklänning i storlek 50.

• velvet

flisan och milc - det blev ju en brio happy för vår del också, och jag tror inte att vi kommer behöva ångra oss, även om vi bor i stockholms innerstad.

• velvet

lovika - visst är det! så otroligt att man ser och märker att det redan är en liten människa som dricker och suger på tummen!

• velvet

flisan - vad roligt! :D då har vi nog tänkt lite likadant när det gäller vagnvalet! :) vilken barnmorska går du till?

Svar på tråden BF september 2011