Thegran skrev 2011-08-05 10:37:18 följande:
Haha, har precis satt på första maskinen med bebiskläder...både nyköpta och kläder efter dottern.
Har HUR mycket som helst i strl 56 - 68. Säkert 20 byxor per strl, och minst lika många bodys.
Hittade även flera set sängkläder för vagga som aldrig är använda...
Tror inte jag behöver handla mer kläder nu ;) och får nog be mor och farföräldrar etc att köpa annat än kläder första tiden :) (barnen har en mormor, farmor och moster som älskar att handla kläder...min syster har redan kommit med säkert 10 plagg åt bebisen...)
Det enda jag känner att jag saknar är en brun body för att matcha ett par superfina byxor jag köpte av en tjej som syr barnkläder själv :)
Använder alla ni andra spjälsäng redan från början? Vi hade vagga till dottern första månaderna sen när hon började visa tendenser till att ställa sig själv bytte vi till spjälsäng. Tyckte spjälsängen kändes så stor att ha första tiden, så vi köpte en fin vagga på blocket :) Kommer göra likadant nu, vagga i början och sen spjälsäng.
Vi kommer göra som ni, ha vagga i början och sen byta till spjälsäng. Vi har en släktvagga som alla på min mans sida av släkten har legat i sen 1963, så det är lite tradition. Den står på plats i sovrummet nu och ska bara bäddas. Hittar dock inte lakanen som ska passa till så jag får nog ta och köpa nya. Kanske till och med säga till maken att det måste göras i Ullared!