Inlägg från: sockerslav |Visa alla inlägg
  • sockerslav

BF september 2011

Vet inte hur det är med GP, men med FP gäller följande:

Om du har haft FP sen den 7/7 får du utbetalt för den 7:e tom den 20:e denna månaden. (Beroende på vilken dag i månaden fu är född får du antingen betalt den 25:e, 26:e eller den 27:e) Dag 21 och framåt kommer vid nästa utbetalning.

• sockerslav

29 dagar kvar idag.

Drömde i natt att vi fick en son som skulle heta Birger. Eh...... På ett sätt hoppas jag att det blir en tös, för vi har inga klockrena killnamn, haha!

Här är det annars väldigt svullet. Fötterna är helt fyrkantiga och fingrarna ser ut som korvar. Aj aj aj. 

• sockerslav
    Thegran skrev 2011-08-05 10:37:18 följande:
    Haha, har precis satt på första maskinen med bebiskläder...både nyköpta och kläder efter dottern.
    Har HUR mycket som helst i strl 56 - 68. Säkert 20 byxor per strl, och minst lika många bodys.
    Hittade även flera set sängkläder för vagga som aldrig är använda...

Tror inte jag behöver handla mer kläder nu ;) och får nog be mor och farföräldrar etc att köpa annat än kläder första tiden :) (barnen har en mormor, farmor och moster som älskar att handla kläder...min syster har redan kommit med säkert 10 plagg åt bebisen...)
    Det enda jag känner att jag saknar är en brun body för att matcha ett par superfina byxor jag köpte av en tjej som syr barnkläder själv :)

Använder alla ni andra spjälsäng redan från början? Vi hade vagga till dottern första månaderna sen när hon började visa tendenser till att ställa sig själv bytte vi till spjälsäng. Tyckte spjälsängen kändes så stor att ha första tiden, så vi köpte en fin vagga på blocket :) Kommer göra likadant nu, vagga i början och sen spjälsäng.
    Vi kommer göra som ni, ha vagga i början och sen byta till spjälsäng. Vi har en släktvagga som alla på min mans sida av släkten har legat i sen 1963, så det är lite tradition. Den står på plats i sovrummet nu och ska bara bäddas. Hittar dock inte lakanen som ska passa till så jag får nog ta och köpa nya. Kanske till och med säga till maken att det måste göras i Ullared!
  • sockerslav

Jag har BF 3/9 och jobbade min sista dag den 13/7. Så skönt! När dottern föddes för tre år sedan tog jag semester och gick sen tillbaka och jobbade två veckor för att vara schysst mot kollegorna. Det gör jag alltså INTE denna gången.

Den här gången har jag valt att sätta mig själv i främsta rummet, det är upp till arbetsgivaren att fixa iordning ersättare och sånt! 

• sockerslav

Grattis till bebben Lillgreizn!

Juli 2003 - Träffas via Spraydate
    Aug 2003 - Träffas "på riktigt". Umgås non-stop i två veckor tills jag skulle flytta till London
    Sep 2003 - Han flyttar till London med sitt jobb (Det var det egentliga skälet till varför vi började snacka med varandra från första början, att båda skulle flytta till London)
    Okt 2003 - Vi flyttar ihop
    Mars 2005 - Vi förlovar oss
    Maj 2007 - Vi gifter oss och köper hus
    Sep 2008 - Dottern föds
    Sep 2011 - Barn nr 2 på väg

Även om det är jättevanligt att träffas via internet har jag svårt att "erkänna" det för nära och kära. Vet inte varför, tycker det känns nördigt på nåt sätt. Haha! Fast man lär ju känna en person på ett helt annat plan, jag tror jag var kär i min man innan vi ens hade träffats på riktigt.

Gravidstatus: Har grymma sammandragningar och har idag haft lite molande värk, som mensvärk ungefär. Bebben får gärna komma nästa vecka, har en del att fixa med denna veckan!

Imorgon ska vi åka till Ullared och kika lite. Har en vagga som stått i svärföräldrarnas sommarstuga och madrassen luktar mögel så den vill jag ju absolut inte lägga lill*n på!!! Nån som vet var man kan köpa skukgummi som man klipper till själv?

• sockerslav
    Miniapa skrev 2011-08-10 20:47:50 följande:

Oj, vi var antingen jättesnabba eller jättelångsamma...det beror på hur man ser det :)

Min man är barndomskamrat med min bror och de umgicks mycket när de var små, så vi har "kännt" varandra sedan jag var 4-5 år. Men sen tog det nog en 10-15 år innan vi sågs då han började jobba på samma jobb som mig. Där jobbade vi ihop i ca 3 år innan vi kom fram till att det skulle bli vi. Sagt och gjort så bröt vi med våra dåvarande sambos och allt satte igång :)

2008
    Februari - Bröt med dåvarande sambon
    April/maj - Flyttade in till nuvarande mannen
    Juni - Mannen friade
    Juli & Augusti - Reste & Förlovning (Fillippinerna-Hong Kong-Peking - (Hem 1 dag) - Tyskland - Paris - Danmark o hem)
    September - Gravid med nr 1

2009
    Juli - Dottern föddes
    Oktober - Köpte hus

2010
    Juni - Gifte oss & blev gravid
    Oktober - Fick tyvärr avbryta graviditeten
    December - Blev gravid

2011
    September - "Glenn" kommer titta ut

Hahah! Min man kallar bebben i magen för "Glenn". Han säger att det är det namnet som gäller om det blir en pojk, men han menar inte allvar. (Han har ett förflutet som fotbollsspelare i Blåvitt medan jag håller på ett helt annat lag!)
  • sockerslav
    Miniapa skrev 2011-08-10 21:52:13 följande:
    Haha, det är arbetsnamnet här med. Mannen ville att han skulle hete det i andra namn  iaf men jag stoppade det med. När han kommer ut så blir det nog en Hugo :) Men...alla heter Glenn i Göteborg...även om vi bor i Kungälv :)
    Ja, och tydligen om man bor i Lerum också......
  • sockerslav
    SandraP1990 skrev 2011-08-10 22:56:24 följande:
    Sockerslav: bor ni e Lerum?
    Ja, det stämmer. Du med?
  • sockerslav
    Knytte skrev 2011-08-12 08:23:44 följande:

åh vad bra!
    samma här, det enda jag längtar efter i matväg är brie-ost!:)

Jag provade mig fram och kom fram till att dottern inte mådde så bra av att jag åt clementiner. Kanske berodde på att jag vräkte i mig 8 clementiner på mindre än en halvtimma...... Jag är barnsligt förtjust i de första clementinerna som kommer på hösten, de där sura! Hon fick lite röda utslag. Ooops!

Annars åt jag nog det mesta, tom räkor. Jordgubbar är det ändå inte säsong för direkt. Man får helt enkelt prova sig fram. 
Svar på tråden BF september 2011