• 83Lovika

BF september 2011

She is Me skrev 2011-07-26 09:25:32 följande:
    Jag märker knappt när bebisen hickar, men som ni säger kan man ana ett tickade där inne, har moderkakan i framvägg så det dämpar nog en hel del. Om bebisen börjat fixera sig brukar man känna hur axlarna ticka nere i bäckenet :)

Jag har typ aldrig känt min bebis hicka. Kanske en gång. Men för nån dag sedan så kände jag regelbundna tickningar, nästan som min egen puls, nere vid bäckenet på mig Så då vet jag att åtminstone 1 ggn har bebisen haft hicka som jag har känt hehe.

Har också moderkakan i fram 
    BF 13/9-11
  • 83Lovika
    Jennypenny83 skrev 2011-07-26 22:33:52 följande:

Illamåendet känner jag igen, kommer oftast på förmiddagen efter frukosten. Sedan försvinner den efter jag har ätit lunch. I samma tidsperiod blir jag även lätt yr och idag började det surra i fingrarna... Tycker ändå inte jag är direkt svullen. Sambon masserade nacke/ rygg det hjälpte lite iaf. Mina sd lugnade ner sig när jag gjorde det, det tog ett par dagars lugnt tempo. Sd kommer direkt som jag anstränger mig, men det gör inte ont. Däremot ska jag oftast alltid på toaletten nåar livmodern drar ihop sig, bebis trycker ordentligt på blåsan.
    Precis så där är det för mig också, illamåendet kommer någon gång mellan frukost o lunch. Sist tog jag en liten isglass och illamåendet försvann, kanske är när blodsockret sjunker efter frukost som illamåendet kommer.

Likaså kan det hjälpa o dricka mkt vatten, jag dricker rätt mkt kaffe till frukost så ligger kanske lite back vätske-mässigt  
    BF 13/9-11
  • 83Lovika
    Liz skrev 2011-07-28 11:07:04 följande:
    Har vart Hos BM på morgonkvisten.. Går in i V 35 idag.

Hjärtljud 136 ( 136 sist)
    Sfmått 33cm.  (30cm sist)
    Blodtryck 110/70 (120/70 sist)
    Socker 5.5
    HB 98 (122 sist) Har ett järnvärde på 155-160 annars när jag inte är gravid och hade det järnvärdet fram till V 25 ungefär.. Och nu är det nere på 98. Inte konstigt man är trött, och blir slö bara av att gå en kort promenad.

Ligger med huvudet neråt, fötterna åt vänster och ryggen mot höger sida. Precis som jag trodde =)

+7,5kg sen graviditetens start.

Och bebis mådde bara bra, och växer exakt som han ska !
    Oj ja det var en sänkning av Hb det!  från 155 till 98 Inte undra på att du är trött. Lite järntabletter nu då?
    BF 13/9-11
  • 83Lovika

Jag har molande mensvärk någon gång per dygn, den sitter i nedre delen av magen.
    Sammandragningar började jag få i vecka 14/15 typ men de har minskat sedan jag gick på semester/grav.penning.
    Nu har jag bara nån enstaka per dag. Kanske 1. Förr hade jag något oftare.
    Kanske var stress på jobbet som orsakade sammandragningarna (fast de kom inte på jobbet utan när jag vilade/ låg framför tvn efter jobbet)

Skrev packlista till förlossning/bb igår.. haha kommer behöva en hel resväska med mig
    Är ju så rädd att jag saknar nåt när jag väl är där uppe..
    Kan börja packa ner lite allt eftersom nu tänkte jag..      

BF 13/9-11
  • 83Lovika
    Kom på en fråga till er andra

Vad ska ni ha för ytterkläder på bebis - typ säg om det är 10-15 grader ute när ni åker hem från BB.. ? 
    Jag hade tänkt en tunn fleeceoverall men det verkar inte gå att få tag i.. alla overaller är tjocka o varma.
    Fick råd om att köpa nån liten jacka o att det skulle räcka - bebis har ju filtar osv på sig ändå i vagn osv..
    Vad har ni handlat för ytterplagg till bebisen att ha under hösten?  
    BF 13/9-11
  • 83Lovika

GRATTIS Frelin till tösen!

Velvet - vad gulligt ordnat. Jättefint av dina vänner!

BF 13/9-11
  • 83Lovika

Kanske dags o starta en ny medlemstråd, fortsättningstråd?  "BF i September som nu fått våra barn" eller ska vi fortsätta skriva här även efteråt? =)
    Börjar ju bli en del bebisar nu som kommit.. o snart rasslar det väl bara till så ligger vi på BB allihopa =D

BF 13/9-11
  • 83Lovika

Har rätt mkt vätska i mina fötter, det har blivit värre senaste veckan. Nu är de lite svullna dygnet runt men jag är ju även dålig på att ligga med dem i högläge och än så länge vägrar jag stödstrumpor men kanske måste jag inhandla såna framöver.. :-/

Har börjat tvätta upp bebis-kläderna och packlista till BB är skriven.. men inte påbörjat packningen än.. men snart så!
    Lika bra o börja i tid.. Man vet ju faktiskt aldrig när det startar även fast jag är inställd på att gå över tiden.
    Har inga förvärkar (svag svag mensvärk ibland, molande räknas det??) eller knappt sammandragningar nu sedan jag slutat jobba.   

BF 13/9-11
  • 83Lovika
    lillagreizn skrev 2011-08-07 21:01:07 följande:
     Någon som vet om man kan välja att bli sövd istället för att bara få ryggmärgsbedövning eller vad det nu är man får, när man ska göra planerat snitt?

Imorgon på morgonen fattar dom beslut om vad som ska göras lät det som i torsdags och lördags iaf, är så sjukt nervös. Kanske man får se sitt lilla pyr imorgon Glad Herregud har som inte riktigt fatta att jag ska bli mamma Drömmer

Du kan säkert välja att bli sövd men de kommer nog propsa mkt på att du ska vara vaken.
    Några av mina patienter vet jag har velat bli sövda men narkosläkarna har alltid lyckats övertala dem att vara vaken istället. Man kan få en dos att slumra på/ sova utan att för den skullen vara djupt sövd = intuberad. Man blir lixom bara djupt avslappnad o sover till o från men andas själv

Håller tummarna för dig imorgon då.  
    BF 13/9-11
Svar på tråden BF september 2011