• 83Lovika

BF september 2011

Idag har jag varit ute i skogen i över 3 h och plockat svamp och gått i terräng över stenar o stockar osv..
    NU har jag sammandragningar, skrev igår (eller för nån dag sedan) att jag knappt hade några nuförtiden ;) men det får jag ta tillbaka nu.. DOck inga smärtsamma! Skönt att veta att livmodern tränar lite inför det som komma skall..

BF 13/9-11
  • 83Lovika
    kallevallevanna skrev 2011-08-09 18:32:49 följande:
    Eftersom jag själv är så pass immobil, så glömmer jag bort att alla andra inte har det som jag. Blir så förvånad, och fascinerad, när jag läser att ni andra är ute och går i skogen eller tränar hundar eller städar eller vad ni nu gör.

Själv hade jag en enda lång sammandragning under den timmen vi var på Babyland och sedan Willys. Gissa om magen är öm nu...

Känner nu att det nog blev lite väl.. Inte för att vi gick snabbt eller så men man anstränger ju sig på ett annat sätt när man går på så ojämn mark.. känner mig lite stel nu i bäckenet.

Usch det lät inte roligt med så lång sammandragning Hoppas magen vilar sig nu då resten av kvällen. 
    BF 13/9-11
  • 83Lovika

Grattis LillaGreizn!!! Så fin han är din pojk. Och vad skönt att du fick som du ville o blev sövd. Lycka till med allt nu o uppdatera oss gärna

BF 13/9-11
  • 83Lovika
    Alcastar skrev 2011-08-11 11:35:33 följande:
    Tjena Tjejer!
    Har inte skrivit på evigheter men läser ofta!

Jag skrev mer i början och väntar tvillingar 16 sep.
    NU är det tungt och riktigt tufft. Tvillingarna mår bara fint, på senaste TUL för 1½ vecka sedan vägde hon 1800 och han 2200 och båda låg med huvudet neråt. Allt ser bra ut med dem som tur är.

Men jag mår inte så bra. Sf måttet är nu på 42, jag har gått upp 21 kg och allt på magen för övrigt är jag smal som en sticka. Förrutom att jag börjat samla på mig vatten senaste veckorna i fötter och ben framförallt. Har ont i händer och mage och rygg.

Sömnen är ett skämt, sover i 20 minuters intervaller MAX en timme i sträck. Kring fyra tiden på morgonen vaknar jag och är vaken ett par timmar. Så psyket tar mycket stryk av sömnbristen som varit ett par veckor...

V. 36 på lördag... Fler än jag som börjar inse att det vi har i magen snart skall ut också? NU börjar jag bli nervös!!!
    Förstår att det börjar bli tungt för dig :-/ två bebisar i magen..!! räcker gott o väl med en i magen för att det ska börja bli tungt nu. Vätska har jag också börjat samla på mig.

Jag gick in i vecka 36 igår och har precis som dig börjat förstå att den ska ut också.. och att det verkligen inte finns någon återvändo ;)
    Bebisen är som den är.. bara hoppas att den är frisk när den kommer ut.. Ska köra igenom Anna Wahlgrens "innan du föder" nån mer gång innan förlossningen.. första barnet för mig o man är ju så klart väldigt pirrig inför förlossning o det som komma skall.
    BF 13/9-11
  • 83Lovika
    Zargenta skrev 2011-08-11 11:47:49 följande:
    Förlåt, men jag blir lite rädd varje gång någon nämner AW... För mig så är hon skräcken själv! Gillar inte hennes ideer om uppfostran då de är mer eller mindre en form av tortyr.

Hoppas dock att du läst och bildat dig en egen SUND uppfattning om hur du ska ta hand om ditt barn och inte bara går rakt av på hennes metoder... Även om det nu bara är förlossningsdelen du läst ;)

Det är otroligt hur långsamt tiden går samtidigt som det är sjukt kort tid kvar innan bebisen ska komma, jag är också jättenervös inför att föda :P

Vi har bara kollat på DVD'n med andning, avslappning o massage. Inte läst nån bok eller så.
    BF 13/9-11
  • 83Lovika

Ok, kan inte uttala mig alls om vad hon skrivit om barnuppfostran osv då vi enbart lånat en DVD med typ profylax inför förlossningen (ca 30min lång).
    Den är nog bra om man väl kommer ihåg o göra som det sägs i DVD'n när det väl är dags. Kan vara bra att ha nåt o försöka fokusera på.
    Lånade den gratis på bibblan - ett tips om nån mer vill köra lite hemmaträning med andningsträning. 

BF 13/9-11
  • 83Lovika
    alven85 skrev 2011-08-11 12:32:24 följande:

Får jag hoppa in här? Jag har bf 6/9 alltså 26 dagar kvar!!! Har följt och läst tråden lite... Idag har jag börjat min fl så nu ska jag väl ha tid att skriva lite också =)

Jag tror som många andra att bebisen i magen vill titta ut tidigare... men det kanske bara är önsketänkande...
    Har vid tre olika tillfällen dom två senaste veckorna haft riktikt onda förvärkar med bara några minuter emellan. Jag har trott att det har varit dags varje gång just för att det gjort så ont men efter ett par timmar så har det avtagit. 
    Även bitar av slemproppen har släppt lite då och då men verkligen inte hela...

Skulle bli sååå lycklig om bebisen ville titta ut snart! Är så trött på att vara höggravid...       

Självklart får du hoppa in här. Välkommen hit! Inte så långt kvar nu, det låter ju som att det kan vara på G för dig snart Själv har jag inga känningar alls typ.. nån enstaka sammandragning per dag.. BF 13/9
    BF 13/9-11
  • 83Lovika
    Mliic skrev 2011-08-11 13:19:53 följande:
    Zargenta: menar inte du Anna walgren? Hon har ju liiite speciella saker för sig!

Däremot Anna Wilsby som skrivit profylax böcker och gett ut DVD:s!! och till och med har jätte bra kurser runt om i Sverige!

Lätt att ta fel kanske?;)

Aha är det sååå hon heter!! Då vare jag som skrev fel från början.. o blandat ihop. Visste att det var nåt med Anna W iallafall.
    BF 13/9-11
Svar på tråden BF september 2011