• 83Lovika

BF september 2011

Har en skötväska från Stadium, 99 spänn. Fungerar riktigt bra
    BF 13/9-11
  • 83Lovika

Grattis till alla nya bebisar! Underbart! Nu kommer det nog födas nån ny tråd-bebis varje dag tror jag

BF 13/9-11 men dottern ville ut 25/8-11
  • 83Lovika

Stort Grattis till alla nya mammor o stort lycka till till er som just NU är inne på förlossningen!

Mamma till en dotter född 2011-08-25
  • 83Lovika

Stort grattis till er alla som fått sina guldklimpar i dagarna o lycka till ni som just nu är inne o föder!

Jag har BF idag, dagen som jag längtat efter sedan januari Känns lite speciellt att den dagen har kommit äntligen.
    Det har vi "firat" genom att gå till BVC o väga våran snart 3 veckor gamla tjej! Tiden rusar fram.

• 83Lovika

Men usch TesanL vad trist det där lät (

Grattis till alla nya bebisar i tråden {#emotions_dlg.flower} 

• 83Lovika

Grattis till nya bebisar och lycka till ni andra. Drygt att gå över allt för länge och vissa av er som verkar ha onda sammandragningar. Håller tummarna att ni snart får snusa bebis.

Min bebis kom ju tidigare, hade datum 13e sept.. Jag känner mig nästan lite "snuvad" på slutet av graviditeten, jag mådde så bra o hade lätt kunnat vara gravid några veckor till.. Jag har ett stort kontroll behov o ville egentligen ha ALLT klart innan bebis kom, hade gärna bara gått o väntat på bebis på slutet o blivit riktigt less.. men jag hann aldrig bli det! (Man är väl aldrig nöjd antar jag  ) Men förstår självklart att ni som gått över 2 veckor nu är BRA Less o bara vill ha ut ungen! Men ingen graviditet varar för evigt så snaaart har ni era små bebisar i famnen {#emotions_dlg.flower}  

• 83Lovika
    Zargenta skrev 2011-09-16 11:45:31 följande:
    Jag har också ett enormt kontrollbehov, vill kunna styra när bebis ska komma och hur det går till, men nej, det går inte :P Allt är redo dock för ankomsten, jag har haft all tid i världen under graviditeten att fixa med allt som ska fixa och det är klart sen LÄNGE... Nu är jag istället rastlös och förväntansfull och nästan irriterad på att jag inte har något att göra längre.

Ja lite så hade jag velat känna, bara vänta liksom haha..
    Nu vet jag inte hur du hade tänkt dig smärtlindring under förlossningen, jag tog lustgas och jag hörde typ ingenting av vad barnmorskan sa under förlossningen för gasen brusade så jävligt.. du kan ju tänka dig hur det känns när man har kontrollbehov haha.. men det gick ju bra till sist iallafall så man kan ju inte kontrollera allt..

igår var vi o köpte det sista till bebis på Ikea (badbalja bland annat).. dock med en bebis utanför magen istället för i som det var tänkt från början  
  • 83Lovika
    mumia skrev 2011-09-16 11:50:41 följande:
    Egoinlägg.
    Ringde till förlossningen för att framföra min oro kring att den är så rörlig mm.
    Är ledsen nu igen. Det känns inte som om dom förstår vad jag säger och tar inte min oro på allvar.
    Jag säger ju att jag tror att den kommer fortsätta snurra och det känns onödigt att gå och vänta på naturlig start och så visa det sig att den då ligger i säte igen och det blir akut snitt. Varför inte undvika detta scenario med en igångsättning?
    Till svar får jag "ja men när värkarna kommer igång så sjunker den ju ner" Hallå!! Är du trög kärring!!!!
    "....ja men det är ju inte säkert du är mogen för igångsättning"
    Nej det är klart vi inte kan veta om ingen undersökt!!!!
    "....man sätter helst inte igång stora barn"
    "....om du vill kan du få komma in för ultraljud i eftermiddag om du tror den vänt sig igen"
    Och vad tjänar jag på det då? Sitta o åka 16 mil för att se hur den ligger, o så visar det sig att den har huvudet ner men jag får ändå inge igångsättning.

Fy fan vad jag är bitter!
    Usch vad irriterande, förstår att du är orolig! Stor bebis, risk att den vänt sig, långt att åka osv osv. Blää! hoppas det startar naturligt typ idag när du vet att den ligger rätt!
  • 83Lovika

Lycka till nu allihopa som är på G! Det kan ju gå snabbt när det väl sätter igång.

Tesan: om värkarna skulle vara 1 min så skulle jag ha fött hemma.. mina varade aldrig så länge (tror jag) men kom ofta.. varade typ 30-40sek men kanske hade 4 på 10 min när jag åkte in.. o jag var ju öppen 8cm då.. (förstföderska) så jag tycker du ska lita på din intution mer än på exakta sekunder o värkar per 10e min osv. När du dessutom är omföderska.. 
      LYCKA till iallafall o håll oss uppdaterade hihi. 

• 83Lovika

GRATTIS till alla nya mammor o lycka till ni som snart ska föda!
    Vad skönt Zargenta att det startade av sig själv. Du är väl inne på förlossningen nu o föder för fullt ;) 

• 83Lovika

OMG Mumia, vilken skräckupplevelse att föda en sån bjässe inne på toaletten hehe. Men vad skönt att allt verkar ha gått bra o GRATTIS! Tycker du kan vara gryyymt stolt över dig själv o din prestation på förlossningen.
    Din "lille" kille väger över 1 kg mer än min 1 månaders dotter hihi 

Grattis till er andra också såklart, underbart att få snusa bebis efter ha haft dem 9 långa månader inuti magen hihi{#emotions_dlg.flower}  

• 83Lovika

man kan andas ut o in i lustgasmasken men man ska tänka på att  inte blåsa ut inandnignsluften från lustgasen ut i rummet sen, svårt o förklara.. :P
    Tyckte det var  obehagligt när de sydde men gjorde inte ont, hade ej lustgas då. Det kändes verkligen som om de sydde o "drog" i huden, fick bedövning i spruta tror jag.. + spray.. (grad 2 bristning). Hade ju ögonen på världens finaste skatt då så man hade tankarna på annat o man ville bara ha det överstökat lixom. =) 

• 83Lovika

Glöm inte Mammatråden Hoppas alla följer med dit så vi kan fortsätta att prata även efter bebisarna har kommit. Även födelselistan finns o skriva i!

Fina kort Mamma0911 =) 

• 83Lovika

denovana: fick också grad 2. jag blödde inte så mkt, efter typ 1-2 v hade jag bara trosskydd.. vanliga Always bindor räckte bra men det där är säkert olika, hade rätt liten moderkaka också.. kanske din var stor o tog upp mkt yta i livmodern.. själva bristningen is ig ska ju inte ge nån blödning nu, om de har sytt den o så menar ja..

STORT grattis till alla fina bebisar. 

Svar på tråden BF september 2011