• Renni

BF september 2011

Hej allihopa!

vad kul att det är så många som är aktiva här på tråden!

Jag har fått jätte problem med kräkningar & svimningar så jag blev ombedd av min barnmorska att sjukskriva mig i en vecka. Sen har jag fått en tid hos läkarn nästa torsdag. Och på tisdag ska jag på inskrivning...
    Inga tabletter hjälper... Har testat allt man bara kan testa!
    Känns inte alls roligt då detta är första veckan på nya jobbet.. men jag måste nog lyssna på kroppen & varva ner ett slag. Det är ju ett till liv att ta hand om som sagt....

• Renni

Godmorgon =)

Jag tänkte jag skulle flytta tråden till medlemsformumet istället.. Men jag kan inte komma på hur man gör?
    Någon som kan som vill förklara =)

• Renni

Grattis Cornellia på födelsedagen....Jag tror inte alls att du behöver oroa dig.. Ligamentsmärtor kan ju vara riktigt smärtsamma. Har själv erfarenhet av det sen mitt första barn.

En fråga bara....

Mina föräldrar har ett "exklusivit" bubbelbadkar med rygg & fotmassage i... ( aa ni hör ju själv så lockande det låter)
    Men frågan är om man "får" bada sånt när man är gravid?
    Vad  skulle ni göra?

• Renni

Tack så mycket för svaren... jag väntar nog i några veckor då innan jag hoppar i plurret då ;)
    jag behöver ju inte ha på massagen utan bara lite småbubblor...

• Renni

Så då var tråden flyttat nu då... Så bra!

Idag har jag faktist mått rätt så bra *peppar peppar*... Har rensat ur en massa köksskåp hemma... Så det är ju ett bra bevis på att det har varit en "bra" dag för annars är det soff/säng läge som gäller....

• Renni

Hej alla vänner!

Idag har jag varit hos BM för inskrivning. Kändes så himla skönt att ha det avklarat... En CHECK på det =)
    Och på torsdag ska jag till en läkare ang. mitt illamående & svimningar. Får se vad detta leder till... Känns inte alls roligt men jag försöker att tänka på att det är för något alldeles underbart i slutändan =)

Ikväll har jag haft ont i vänstersidan i magen.. kan inte säga att det känns som ligamenten utan som om något annat?
    Kanske är det tarmarna som spökar?

Vi fick iallafalll tid för en KUB den 28/2.... Alltså bara 20 dgr kvar tills vi får se skrutten igen =)

• Renni
    Flisan79 skrev 2011-02-08 19:16:36 följande:
    På tal om sidosmärta får jag som små hugg i äggledarna då och då. Helt normalt såklart men det roliga är att jag varenda gång hinner tänka att det är ägglossning på g...hahaha...vanan sitter i. Nästa sekund så hinner värkligheten ikapp
    hahaha.. Jag känner också som små hugg som man brukar ha vid ägglossning & jag får samma reaktion... Snacka om att ha vanan inne :))
  • Renni

Kantarellkisse: Jag håller alla mina tummar & tår för att det kommer gå bra för er! Du får ladda upp med massa bra tidningar & massa gott =) Men visst är det sååå tråkigt att inte FÅ göra något... Helt plötsligt vill man göra allt.. städa, diska, skotta... ja allting... Jag fick själv order om sängliggande i 2 veckor med vår dotter då förlossningen höll på att starta vecka 31...

Lycka till!!

• Renni

Hej hej...

Idag har jag varit hos läkarn ang. illamåendet & svimingar & jag blev sjukskriven i två veckor till nu.
    Jag hoppas verkligen att det hinner bli bättre tills dess för ja är verkligen inte den som gillar att gå hemma... Känns som om man är olaglig.
    Jag fick även titta på våran lilla skrutt... 10+1 idag fick läkarn det till ( jag trodde 9+6) men det kändes skönt att få se den lilla igen. Man såg så tydligt armar & ben och den lilla rumpan :D

Det där med försärkingar är en djungel... Sist hade vi trygghansa. Det var vi jätte nöjda med & vi fick även ersättning för vistelsen på BB, vilket jag blev förvånad över. Men jag tror vi kommer att välja dem igen... vi har våra personförsäkringar där också.

Vecka 11 idag då... =)) Underbart!!

Svar på tråden BF september 2011