Inlägg från: hanna elise |Visa alla inlägg
  • hanna elise

BF september 2011

har inte märkt att jag får ont i brösten när det är kallt.
    Men man kan säkert få känsliga bröst redan nu (för kyla alltså). Jag har då "mjölk" (eller vad det nu är) i brösten nu som  jag kan mjölka u,t så då borde man ju kunna få någon typ av mjölkstockning också. Eller iaf att brösten blir lite känsligare för kyla. 

• hanna elise
    SannaMac skrev 2011-03-20 16:52:01 följande:
    Har du mjölk redan nu?
    Ja fy jag får verkligen så jääääkla ont, det brinner i dem. Fya.
    Ja, fast den är väldigt vattning liksom. Nästan helt genomskinlig. Så det är väl ngt förstadie till mjölken kanske :)
  • hanna elise
    VeronicaNyberg skrev 2011-03-21 10:45:14 följande:
    Hejhej!

Vill gärna gå med här! Har BF mellan 31 aug och 3 sep.

Lite mer liv i den här tråden!
    Välkommen :)
  • hanna elise
    Miss Lisen skrev 2011-03-23 18:04:18 följande:
    Jag ska inte göra mitt Ultaljud förren i v 20. Känns jätte långt dit! Gjorde ett i v 13 dock och då såg allt bra ut och den lille levde. Men man är ju lite nojjig och oroar sig. I måndags så köpte vi en hjärtljudsapparat så vi ska kunna lyssna på bebisens hjärtljud. Jag tror att det var det jag hörde i alle fall. Det lät väldigt snabbt ungefär som när en häst galopera. Hörde nog även min puls men den var mycket långsammare. känner ju inga fosterrörelser så jag hoppas det var bebisen hjärtljud.
    Oj vad jag känner igen mej själv.
    Vi gjorde ett UL i v 11 (allt såg bra ut) och om tre v (v 19) så är det dags för RUL.
    Jag mår sen några veckor hur bra som helst, och käner mej inte alls gravid. Inga fosterrörelser känner jag av heller.
    Har så många gånger varit på väg att köpa en hjärtljudsapparat, men jag vågar inte.
    Tänk om jag av ngn anledning inte skulle hitta åt  hjärtslagen, då skulle jag nog bryta ihop och oroa ihjäl mej...
  • hanna elise

Igår kände jag bäbis för första gången, ganska tydligt. (är i v 16)  Kändes inte som någon  sprattlande fisk utan mer som tydliga buffar. Nästan som att den dunkade huvet eller rumpan mot livmoderväggen,  
    Så mysigt, var tvungen att väcka maken, som såklart inte kunde känna något, men har blev glad ändå.

Dottern frågar varje dag om inte magen ska bli storsnatr och hon vill så gärna kunna få känna hur det sparkar

Nästa vecka ska jag få träffa en psykolog på sjukhuset angående mina gamla ätstörningsspöken som har vaknat till liv ( i tanken bara). Men det lustiga är att när jag berättade det här för min BM och min make (att tankarna liksom kommit tillbaka) så avväpnade jag mej själv på något vis. Känner mej inte alls lika orolig för att jag ska falla tillbaka i skiten nu som jag gjorde innan jag berättat något.

• hanna elise

Jag längtar så till ultraljudet.men det är ju drygt två veckor kvar så man får fortsätta längta ett tag till.

MIna foglossningar blir bara värre o värre. Ringde BM idag för att få låna ett bälte, men de hade slutat låna ut såna. Så jag fick ringa SG och fick inte tid där förrän om 2 veckor. Sen tar du ju ytterligare en vecka ca att få bältet efter de har beställt.
    Dumt att jag inte ringde innan jag fick så här ont...

Iövrigt så har magen hoppat ett stort steg framåt, ser plötsligt MYCKET gravid ut :) Maken upptäckte dessutom att livmodern lutar mkt åt vänster när jag ligger ner. Han har rätt, men jag hade inte lagt märke till det själv.

• hanna elise
    She is Me skrev 2011-03-29 08:15:14 följande:
    Hanna Elise, gula rehab bältet kan man köpa billigt på tradera och blocket. Här får man inte låna bälte utan får köpa själv. Man kan få prova olika sorter bara hos SG
    tack för tipset:)
    men man vill ju nästan prova ut vilket som passar först. Förra grav (men det är ju ganska  länge sen) så fick jag prova 3 olika innan jag hittade ett som hjälpte litegrann iaf. Det var ett stumt bälte i skinn. Tyckte att resårbanden inte gav ngt stöd liksom.

Min man säger att han kan sy ett skinnbälte åt mej, menn jag är lite tveksam till det ;) 
  • hanna elise

jag tycker min mage växer hut mkt som helst nu. På bara några dagar har den fördubblat sin storlek...MINST.
    Tycker att det känns också för den spänner och drar hela tiden. Fler som har eller har haft så (är i v 17 nu, 16+4) ? 

• hanna elise

panik!

Har haft en känsla i 2 dagar att ngt är fel, har haft ont och inte känt bäbis ngt.
    Nu när jag var på toa så kom det blod på pappret.

jag får inte tag på ngn barnmorska heller. Sjukvårdsrådgivningen fick tag på en läkarssekreterare som skulle försöka få ngn att ringa mej under dagen.
    *gråter* 

• hanna elise

Äntligen hemma.

Började blöda imorse, efter att haft ngn sorts magkänsla att ngt inte stod riktigt rätt till. Fick även väldigt ont i magen, typ mensvärk.
    Fick en tid kl ett på kvinnokliniken. där gjordes ett UL och bäbis mådde bra och vinkade till oss. Blödningen berodde mest troligt på att moderkakakn sitter så lågt och i bakvägg att det blödde från kanten på den.
    Han avrådde från sex i 14 dagar (vi har inte haft sex på en vecka innan ). Min man skrattade och sa att det betyder att det inte blir på en månad, han vet hur jag kan noja till mej och överdriva Flört

otroligt skönt  ändå att allt såg bra ut. "Mensvärken" är nog mer "orosvärk" i magen. För det har ju läkaren rätt i, att är man orolig så får man ont i magen och kissar hela tiden. jag hann med att kissa 5 gånger på den halvtimmen som vi satt i väntrummet, haha.

Så nu ska jag försöka slappna av och njuta. 8 dagar kvar till RUL, det kommer att bli så kul. Nu var man ju lite för upprörd för att riktigt kunna njuta av att se den lille/lilla.
    Men ändå... TACKSAM.Hjärta 

Svar på tråden BF september 2011