-
Jag har också träffat min BM 3 gånger, kanontrevlig är hon, nu ska jag träffa en annan då hon är ledig men kommer igen i slutet av min graviditet och följer med mig till slutet, vilket känns fantastiskt bra..:)lillagreizn skrev 2011-05-25 12:50:57 följande:Jag har träffat min barnmorska 3 gånger -
:) Vi köpte också en Brio Nova, se på min blogg.Spants skrev 2011-05-26 09:05:46 följande:Vet inte om vi pratat om barnvagnar tidigare, men har ni köpt någon än?
Vi blev med en igår; misscherrypants.blogspot.com/2011/05/barnvagn...
Tror ni den är bra?
Vår är en-08, vilken årsmodell är det på Er? Vad fick ni betala? -
Ta kontakt med BM. Jag hade en sekreterarkollega som till slut blev sjukskriven för att hon inte kunde sitta just p g a ont i svanskotan.She is Me skrev 2011-05-26 11:34:30 följande:åh fasiken, måste klaga lite, har ju blivit omplacerad så snällt av chefen så att jag numera bara har administrativa arbetsuppgifter, men fasiken vad ont i svanskotan jag får av att sitta :( har sökt min BM för att försöka få en tid till läkaren, det kan ju inte vara meningen att man ska sitta och ha så ont, och sen på kvällarna när man lagt barnen, så har jag så ont i vänster sida att jag inte kan sitta ligga eller stå.... blä! -
Håller verkligen tummarna! Sådär kan Du ju inte ha det!She is Me skrev 2011-05-26 13:34:10 följande:Ringde bm men de hade bara tid om två Oo veckor, sen ringde jag VC men deras tider idag var slut men hon tyckte jag skulle ringa i morgon igen. Gick hem från jobbet nyss för jag har så ont nu att jag nästan gråter. Håll tummarna för mig i morgon! -
Jobbigt med besvären!Frka11 skrev 2011-05-27 20:12:03 följande:She is Me: jag har jättemycke huvudvärk och är skittrött, kan ju öven bero på att ja sover typ nada(ca 3-4h/natt) och att mitt bltr börjar stiga(har haft högt bltr förut och ätit tabl men slutade för ca 1,5 år sen)hade 140/90 i tisdas när ja va hos bm...fattar bara att de visar sej på glukosbelastningen att jag har gravdiab oxå:P är det fler än mig som har jättemycke flytningar??börjar nästan bli orolig
Jättemycket flytningar vet jag inte om det är men betydligt mer än "normalt" före graviditeten. Men det ska nog vara så. :) -
Matildah- stackarn! Hoppas du sovit lite i alla fall! Jag sover som en stock på nätterna, skönt! Ligger halvt om halvt på sidan/magen med ett ben böjt liksom. Funkar bra för mig.
-
Härligt med ledigt..:)Mliic skrev 2011-06-01 00:12:15 följande:2 dagar kvar innan semestern!! Ska bli så skönt, kämpar på med min truck på lagret och snart är det över för ett bra tag:) bästa tiden att gå hemma!! -
Igår var vi ute med jobbet och åt, vi firade av vår mottagningschef som slutar snart. Väldigt trevligt var det! Vi började med en picknick ute med ost och kex, vin till dem som ville ha det, alkoholfri cider till oss som ville ha det. Det blåste kallt så vi hade en filt bakom ryggen (sån med plastat under) så blev det lite varmare. Maten var kanongod och allt var SÅ lyckat men OJ OJ OJ som jag hade ont i fogarna när jag kom hem. Kunde inte räta upp mig helt..:( jobbigt! Det måste ha varit det att vi satt på marken, fogarna pallade inte det riktigt verkar det som. Så det gör jag inte om, tror jag..:) Svårt nu när sommaren kommer och man är på stranden osv, enklare att ta sig upp från marken än från en sån brassestol t ex..:)
-
Idag var jag på besök hos BM. Allt var bra med lillprutten. Hjärtljuden 150-160 slag/min. SF måttet 26 o jag ligger mitt på kurvan. Behöver inte göra glukostest men nästa gång jag kommer dit (om 3 v) ska vi ta snabbtest för att se om jag ligger i riskzonen för graviditetsdiabetes. Har gått upp lite drygt 4 kg sen inskrivningen och det känns bra :)
-
Åh jag vill OXÅ till Ullared! Men får nog inte med mig karlsloken och själv vill jag inte åka..:) Får bli sen.sockerslav skrev 2011-06-09 08:11:53 följande:Hej,
I måndags var jag i Ullared och shoppade lite. Hittade bla en amningskudde för 159 kr, i typ saccosäckmaterial vilket gör det lättare att forma den.
Sen köpte jag en body, brallor och några strumpor i stl 44. Får se om de passar, om inte annat på BB. Kostade 29 kr st.
Nu snart ska jag till BM. Alltid lika kul!